Західні компанії повернулися до масштабних перевезень російської нафти через падіння цін на неї

Західні компанії повернулися до масштабних перевезень російської нафти через падіння цін на неї

За останні три місяці близько третини всіх танкерів, навантажених російською нафтою, були західними, хоча раніше цей показник впав до 6%

Західні компанії повернулися до масштабних перевезень російської нафти через падіння цін на неї
фото DR

Падіння цін на російську нафту нижче за цінову «стелю» дозволило західним судноплавним і страховим компаніям повернутися до її масового перевезення – оскільки тепер вони не потрапляють під дію санкцій.

Вони також успішно заповнили «дірку», що утворилася внаслідок внесення в січні до чорного списку майже двох сотень танкерів «тіньового» флоту адміністрацією Джо Байдена.

Про це пише Bloomberg.

За останні три місяці близько третини всіх танкерів, навантажених нафтою сорту Urals, які вийшли з російських портів, були західними.

Це найвищий показник з осені 2023 року, коли Міністерство фінансів США вперше запровадило санкції проти суден, що порушують цінове обмеження.

У червні 2024 року частка західних танкерів падала до мінімуму в 6%, потім вона зросла й наприкінці минулого – на початку цього року становила близько 20%.

Активізувалися й західні страховики, яким дозволено надавати послуги лише тим суднам, що возять нафту за ціною не більше ніж $60 за барель (цінова межа ЄС і США).

Частка західник страховиків також зросла майже до третини.

Західні перевізники дуже швидко відреагували на зміну ринкової ситуації. У квітні, коли нафта Brent впала приблизно з $75 до $60 за барель (і Urals відповідно падала до $50 і навіть нижче), частка західних танкерів становила максимальні цього року 35%.

Додатковим чинником став дефіцит танкерів на російських маршрутах після того, як у січні адміністрація Джо Байдена перед відходом із Білого дому запровадила санкції проти близько 180 суден «тіньового» флоту.

«З лютого-березня ми спостерігаємо помітне зростання постачань російської нафти на західних суднах типу Aframax і Suezmax із російських портів у Балтійському та Чорному морях», – говорить Світлана Лобачова, головний аналітик лондонського суднового брокера E.A. Gibson Shipbrokers.

Ключовим фактором за її словами, стало зменшення цін на російську нафту нижче за стелю.

Бекграунд. Як повідомлялося, західні країни спонсорують війну росії проти України, купуючи в неї нафту й газ. Після впровадження санкцій країни – члени ЄС заплатили росії за енергоресурси 209 млрд євро, це вдвічі перевищує обсяги наданої Україні допомоги.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло