Аптеки віддають перевагу брендам, що забезпечують більший прибуток з упаковки, - дослідження
Новини компаній

Аптеки віддають перевагу брендам, що забезпечують більший прибуток з упаковки, - дослідження

Реалізатори ліків віддають перевагу просуванню дорожчих продуктів з вищою маржею

Аптеки віддають перевагу брендам, що забезпечують більший прибуток з упаковки, - дослідження

На українському фармацевтичному ринку спостерігається наступна ситуація: ліки, ціни на які суттєво знизилися в рамках реформи ціноутворення, витісняються аналогами, на яких аптеки мають вищу маржу.

Аналіз за січень-травень 2025 р. свідчить про суттєве зростання прибутку аптечних мереж з 1 упаковки конкурентних брендів, навіть без зміни їхньої собівартості, пише The Pharma Media. Зокрема, прибуток аптеки від продажу одного з аналогів препарату Цитрамон-Дарниця зріс з 1,29 грн до 7,75 грн, а націнка – з 18% до 105%!

Так, моніторинг, який провела фармацевтична компанія Дарниця, засвідчив, що після зниження ціни на препарат Цитрамон-Дарниця на 30% спостерігається парадоксальна ситуація: попри підвищення цінової доступності його витісняють з аптечних полиць. Після зниження ціни продаж цього препарату скоротився із 606 тис. до 498 тис. упаковок (-18%), представленість – з 91,6% до 87,2%. Натомість продаж одного з дорожчих його аналогів навпаки зріс з 98 тис. до 184 тис. упаковок (тобто майже вдвічі), а представленість – з 71% до 78 %. Це свідчить про те, що аптеки віддають перевагу просуванню дорожчих продуктів з вищою маржею, в результаті чого доступний препарат поступово зникає з асортименту, а пацієнти не отримують вигоди від зниження цін.

Більше того, аптечні мережі підвищують свої націнки на препарати, ціни на які знизили виробники, що суттєво знижує економію для пацієнта, яку забезпечило йому зниження ціни від виробника. Як приклад: Парацетамол-Дарниця №10 подешевшав з 41,24 грн до 28,34 грн (-31%), а роздрібна його ціна з 47,39 грн до 36,71 грн (- 23%). Але націнка аптек зросла з 15% до 30% (у грошах – з 6,15 грн до 8,37 грн). Таким чином попри зниження ціни виробника аптеки збільшили власний прибуток з кожної упаковки, – за рахунок споживача, який втрачає кошти.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Invest Summit. Jazz Business
Читайте також
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло