Google вносить нові зміни до пошукової системи, щоб уникнути антимонопольного штрафу ЄС
Після критики з боку конкурентів компанія оновила пропозицію щодо відображення результатів пошуку, прагнучи врегулювати суперечку в межах Digital Markets Act

Компанія Google запропонувала додаткові зміни у відображенні результатів пошуку в межах розслідування Європейської комісії щодо можливого порушення антимонопольного законодавства.
Про це повідомляє Reuters.
Це чергова спроба компанії уникнути значного штрафу ЄС, повідомляє Reuters із посиланням на відповідний документ. Пошуковий гігант оновив свою липневу пропозицію після негативних відгуків від спеціалізованих вертикальних пошукових систем (VSS) – платформ, що працюють у певних галузях, таких, як готелі, авіаперельоти, ресторани та транспортні сервіси. З критикою також виступили сайти з порівняння цін, які заявили, що попередні кроки Google не забезпечували рівних умов конкуренції.
Єврокомісія перевіряє дії Google з березня, підозрюючи, що компанія надавала перевагу власним сервісам – Google Shopping, Google Hotels і Google Flights. Якщо порушення буде доведено, компанії може загрожувати багатомільйонний штраф уже найближчими місяцями. Розслідування проводиться в межах акту про цифрові ринки (Digital Markets Act) – законодавства, спрямованого на обмеження впливу великих IT-корпорацій, розширення можливостей для конкурентів і збільшення вибору для користувачів.
Google пояснила, що оновлення відображення результатів пошуку дозволить вертикальним пошуковим системам самостійно показувати власні блоки (VSS box), які міститимуть результати з їхніх баз даних. Компанія зазначила, що ці блоки матимуть ідентичний формат і функціональність, як і ті, що належать сервісам Google, а вибір переможця для відображення здійснюватиметься за об’єктивними та недискримінаційними критеріями.
Водночас у Google наголосили, що прагнуть знайти збалансоване рішення й завершити антимонопольне розслідування, однак попередили про ризики для бізнесу. За словами представника компанії, подальші зміни у структурі пошуку можуть надати переваги невеликій групі посередників на шкоду європейським підприємствам, які прагнуть напряму продавати свої товари й послуги клієнтам.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що «податок на Google» приніс Україні понад 10 млрд гривень за дев’ять місяців. Міжнародні IT-гіганти, серед яких Apple, Google, Meta й Netflix, продовжують активно поповнювати бюджет України, демонструючи стабільне зростання податкових надходжень
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].