Розслідування «Наші гроші» про 9 млрд грн на дорогу до Буковеля під час війни: що відомо
Влада офіційно заявляє, що на даний момент таких коштів на фінансування будівництва ще не виділено
Згідно з розслідуванням «Наші Гроші», держбюджет-2026 передбачає витрати щонайменше 9 млрд гривень на дорожні роботи, які ведуть до Буковеля та суміжних курортних зон.
Зокрема, план передбачає ремонт існуючої дороги між селами Пасічна і Бистриця та частково – ділянки дороги Мукачево-Львів (усього контрактів на 2,46 млрд грн).
А також запуск тендеру на нову гірську дорогу завдовжки 28,6 км, від Бистриці до Яблуниці через Поляницю – орієнтовна вартість проєкту 6,57 млрд грн.
З цього випливає, що державні гроші можуть піти на проєкт, який суттєво покращує доступ до приватного гірськолижного курорту, а не на громадську інфраструктуру або потреби, пов’язані з війною, зазначає Дзеркало тижня.
За цим масштабним і дорогим проєктом, за версією розслідувачів, стоїть бізнес-середовище, пов’язане з народним депутатом Ігорем Палицею. Курорт «Буковель» контролює структура, яка формально записана на його родичів (екс-дружину та сина), писав Високий Замок.
Підрядником наразі виступає компанія ПБС (ТОВ «ПБС»), яка уклала контракти на ремонти – 2,46 млрд грн.
Раніше «ПБС» вже отримувала державні підряди – за 2024–2025 роки компанія отримувала значні контракти, що викликає питання про концентрацію держкоштів у компаніях, пов’язаних із елітними бізнес-колами.
Автори розслідування підкреслюють, що ініціатива щодо будівництва цієї дороги має ознаки типового політично-бізнесового бартеру: голосування депутатської групи «За майбутнє», пов’язаної з Палицею, за бюджет, в який в якості винагороди за їхні голоси закладено кошти на цю дорогу.
За оцінкою журналістів, «дорога до Буковеля» – це не просто інфраструктурний проєкт: це схема перерозподілу державних коштів на користь бізнес-груп, пов’язаних з владою.
Вони називають це типовим випадком державного «приватного піару» на фоні війни: гроші, які могли б піти на оборону, замість цього йдуть на розвиток елітного туризму.
Як заявив міський голова Дніпра Борис Філатов, витрати такої величини на Буковель – «політичне скотство», і ці кошти могли б піти на прифронтові міста, утримання критичної інфраструктури або підтримку переселенців.
Опозиційні депутати називають ініціативу «хабарем за голоси», заявляють, що механізм розподілу коштів не прозорий: у бюджеті не прописано прямо «дорога до Буковеля», а гроші виділяються через загальний фонд дорожньої інфраструктури – що дає занадто великий простір для маніпуляцій.
Між тим Агентство відновлення офіційно заявило, що повідомлення про виділення 6,6 млрд грн на будівництво нової дороги – не відповідає дійсності. За його словами, наразі мова йде лише про розробку проектно-кошторисної документації, а не про виділення коштів або старт будівництва, писало «Інтерфакс-Україна».
В системі державних закупівель ProZorro зафіксовано, що 3 грудня оголосили тендер на проєктування цієї дороги. Початкова вартість документів – 33,7 млн грн.
У повідомленні агентства йдеться, що «фінансування на будівництво не передбачено і не виділено», тобто заяви про 9 млрд – передчасні або неправдиві.
Але питання залишається – хто ініціював проєкт, хто отримав тендер на проєктування і чи має ця ініціатива суспільну цінність, а не просто просуває чиїсь бізнес-інтереси.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].














