9 уроків лідерства: як подолати «ефект болота»
Та зробити свою компанію справді клієнтоорієнтованою
Аби досягти стабільного лідерства, бізнес має повсякчас дбати про баланс багатьох складових своєї життєдіяльності. Серед них особливо важливу роль відіграє вибудовування взаємовідносин з довкіллям, стратегія конкуренції, що дедалі більше нагадує фронт, але все ж таки має бути цивілізованою. Вижити – це не просто зберегти свої позиції. Потрібно динамічно розвиватися вгору, вглиб, всередину, акумулюючи синергетичний ефект усіх процесів на головному – розвитку власної справи. «Саме в цьому має полягати стратегія лідерства», – підкреслює у своїх бізнес-уроках кандидат економічних наук, експерт фінансового ринку Дмитро Гриджук.
Урок №1. Хто не вміє приймати рішення і брати відповідальність за них, той втрачає впевненість у собі. Наразі це неможливо допустити, оскільки теза, на якій базується сучасний бізнес усіх рівнів, говорить: єдине, що є постійним, – це зміни. Тож, і впевненість має ґрунтуватися на досвіді і відповідальності.
Урок №2. Сьогодні для багатьох уже стало зрозумілим, що тільки завдяки процесам оптимізації не втримаєшся на ринку. Тому акценти у корпоративній стратегії багатьох компаній почали переміщуватися у напрямі підвищення ефективності роботи з клієнтами, формуючи нові стандарти їх обслуговування і тим самим постійно підвищуючи планку їхніх очікувань.
Урок №3. Врешті-решт наразі на ринку триває боротьба не просто за клієнта, а за підвищення ефективності діяльності. З одного боку, компанії обмежені у своїх цінових і тарифних політиках існуючою кон’юнктурою ринку. З іншого боку, вони мають забезпечити своїм клієнтам максимально високий рівень професійного обслуговування. Отже й виходить: бути конкурентоспроможними за сучасних ринкових умов – це створити стабільну і лояльну клієнтську аудиторію, добробут якої і впевненість у завтрашньому дні будуть ототожнюватися зі стабільними успіхами компанії, з якою ми співпрацюємо.
Урок №4. Найефективніша стратегія – побудова тривалих довірчих відносин з усіма існуючими і потенційними клієнтами. При цьому вони мають знати про всі можливості й конкурентні переваги ваших продуктів і послуг. Навіть більше – вони повинні мати змогу скористатися ними у потрібний для них час.
Урок №5. Основні тенденції стратегії клієнтоорієнтованості: підтримувати в реалії імідж прозорої і порядної компанії; постійно доповнювати спектр товарів, продуктів і послуг такими розробками, що допоможуть клієнту тримати прийнятний рівень доходу; забезпечити персоналізований рівень обслуговування клієнтів, що справджує їхні очікування; підвищувати ефективність додаткових і крос-продажів різноманітних товарів і послуг.
Урок №6. Складно зрозуміти сенс життя, якщо не слугувати людям. Ця догма має стати основою роботи з клієнтами за принципом «кожен клієнт унікальний». Саме вони мають зібрати врожай усіх переваг клієнтоорієнтованої технології, яку потрібно наразі інтегрувати по всій системі та в усіх підрозділах, щоб попередити «ефект болота», коли важлива управлінська інформація і звітність виявляються «зачиненими на всі замки» у базах даних окремих структурних підрозділів.
Урок №7. Вимоги щодо взаємодії з клієнтами – це не догма і не винахід століття. Проте їх додержання чомусь іноді складно вдається працівникам саме у точці продажу. Вся біда, на мою думку, – в індиферентності персоналу, в його небажанні знати достеменно товарну або продуктову лінійку, постійно самовдосконалюватися.
Урок №8. Сучасна економіка довела: залучення кожного нового клієнта коштує компанії надто дорого, аби пропонувати йому лише один товар/продукт/послугу. Тож «стратегія другого продукту» має забезпечити: збільшення частки перехресних продажів; підвищення відповідності товарів/продуктів/послуг очікуванням і потребам клієнтів; скорочення ротації клієнтів завдяки підвищенню якості обслуговування; особливу увагу до технологій інтелектуального аналізу клієнтської інформації у точках прийняття рішення.
Урок №9. І наостанок – просто «рецепти» успіху:
• пропонуйте клієнтам тільки якісні та високопрофесійні поради: персоналізовані рішення для конкретних індивідуальних клієнтських ситуацій; проактивні рекомендації клієнтам у критичні моменти їхнього фінансового стану;
• будьте доступними і зручними по всіх каналах взаємодії;
• надайте клієнтові можливість швидко змінювати свій вибір ваших порад і демонструйте переваги від їхнього використання;
• підтримуйте якісні відносини з клієнтами: дізнавайтеся унікальні переваги для кожного з них; надавайте чіткі, досить детальні і головне – своєчасні роз’яснення всіх можливостей пропонованих продуктів і послуг.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.