Вигідний iPhone, або Що робити з проблемним гаджетом

Вигідний iPhone, або Що робити з проблемним гаджетом

Як домогтися дотримання своїх прав від виробника чи авторизованої точки продажу

Этот текст также доступен на русском
Вигідний iPhone, або Що робити з проблемним гаджетом
Фото: pixabay.com

У ЗМІ дедалі частіше з’являється інформація про випадки здуття акумуляторів iPhone 8. Як відомо, в українців смартфони виробництва компанії Apple користуються надзвичайною популярністю, а тому громадяни нашої країни легко можуть опинитися у когорті постраждалих. А оскільки в Україні відсутні фірмові сервісні центри від Apple, власники бракованого гаджету не знають, до кого звертатись з цією проблемою. Олександр Мацапура, молодший юрист компанії з обслуговування іноземних інвестицій Investment Service Ukraine, на прохання Mind пояснює, як діяти у подібній ситуації.

Для початку максимально спростимо цю ситуацію. Покупець придбав iPhone 8, який виявився бракованим. До речі, необов’язково це має бути саме модель смартфона. Це може бути як Apple Watch, так і зарядний пристрій для iPhone тощо, але питання залишається відкритим. Який алгоритм дій? Все просто: слід звертатись до продавця або виробника. Але все просто лишень при урахуванні ряду аспектів.

Пригадаємо вітчизняну нормативну базу. Відповідно до закону про захист прав споживачів, виробник забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного терміну. Гарантійний термін зазначається у паспорті на продукцію або в іншому документі, що додається до продукції. Гарантійні зобов'язання в будь-якому випадку включають також всі зобов'язання виробника або продавця, передбачені рекламою. Отже, згідно з нашим прикладом, виробником виступає компанія Apple Inc, яка, як зазначалося вище, на жаль, ще не має офіційного магазину в Україні. Але продавцем може бути будь-який магазин, в якому ви придбали техніку. Слід також пам’ятати, що в Україні існують авторизовані партнери компанії з Купертіно та магазини зі статусом Apple Premium Reseller, але про це пізніше.

Після продажу покупцеві техніки у виробника/продавця товару виникають зобов’язання щодо того, що вироблений/проданий товар або продукт мають нормально відпрацювати протягом гарантійного терміну. Для цього сам виробник, продавець або третя особа (сервісний центр) у разі поломки товару повинні його безкоштовно відремонтувати чи замінити. А гарантійний термін обов’язково зазначається у паспорті на продукцію або в гарантійному талоні, який видає магазин.

Гарантія від Apple. На жаль, останніми роками в Україні склалася сумна практика, коли покупці почали ігнорувати відсутність гарантій від продавця заради зменшеної вартості товару. І такий спосіб придбання смартфону є однозначно помилковим. Водночас слід нагадати, що при купівлі iPhone виробник, а саме компанія Apple, надає свою гарантію на 12 місяців.

Тобто заради цієї гарантії виробника треба буде їхати та шукати офіційні магазини компанії у Європі чи інших країнах? І так, і ні, оскільки ми маємо вищезгаданих авторизованих партнерів компанії, перелік яких розміщено на офіційному сайті – Apple.com. Знайти їх можна за посиланням find a reseller на сайті Apple, а в переліку країн Україну слід шукати в розділі Other Europe.

Звідки «іграшка»? Однак політика компанії Apple така, що її авторизовані партнери відремонтують або замінять бракований гаджет без зайвих питань – але тільки за той гаджет, за який було сплачено всі податки. Перевірити «громадянство» вашого iPhone можна на сайті Apple. До гаджету, який був привезений з-за кордону, необхідно додати чек на його придбання. В іншому випадку такий гаджет вважатиметься контрабандою.

Резюмуючи, купувати новий гаджет компанії Apple в Україні слід через авторизованих партнерів компанії або, принаймні, отримати гарантію від магазину-перекупника. Але якщо покупець хоче, щоб ремонтом займались відповідно до стандартів, заданих Apple, то при придбані телефону в неавторизованому магазині перекупника також треба вимагати отримання чеку з того магазину, в якому цей телефон придбали. На практиці перекупники самі купують таку техніку в офіційних магазинах Apple, але просто не віддають покупцям ці чеки.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло