Як сфокусувати бізнес на головному
Спецпроект
Трансформації бізнесу

Як сфокусувати бізнес на головному

Аутстаф допоможе врятувати час та натхнення керівника

Цей матеріал також доступний російською
Як сфокусувати бізнес на головному
Фото: pixabay.com

Коли мрієш про власну справу, уявляєш, як уміло вирішуєш глобальні завдання, продумуєш тактики й стратегії, здається – це і є справжня свобода творчості та підприємництва. На ділі виявляється, що левова частка часу власника і керівника невеликого бізнесу йде на вирішення нудних, бюрократичних завдань. Щоб розібратися в тому, як спростити життя керівника і допомогти йому сфокусувати бізнес на головному, Mind звернувся за консультацією до директора компанії «Нові мерчендайзингові технології» Ілони Османової.

Що головне? Хороший керівник здатен бачити загальну картину, він повинен розуміти, звідки, куди, а головне,  навіщо його підприємство рухається. Якщо узагальнити опис трудових обов'язків СЕО на американських HR-сайтах, отримаємо такий набір функцій:

  • будувати бізнес-стратегії та плани відповідно до довго- і короткострокових цілей компанії;
  • направляти та мотивувати колег, будувати команду;
  • контроль всіх операцій підприємницької діяльності на предмет відповідності цінностям компанії, її місії та ресурсам.

Якщо ці функції не виконуватиме СЕО, тоді нікому в принципі ними зайнятися, і компанія буде розвиватися «так-сяк». Може, навіть добре, але це «добре» не буде результатом цілеспрямованої діяльності, а швидше, результатом випадковості або унікальної ринкової ситуації.

Найчастіше керівники не займаються стратегічним розвитком не тому, що не хочуть, а тому, що весь час гасять пожежі та ловлять камені з неба. А ще підписують масу документів, витрачають час і гроші на питання бухгалтерського, кадрового та податкового обліку (якщо ми говоримо про малий і середній бізнес).

Врятувати час і натхнення керівника може грамотний тайм-менеджмент, надійна команда і виведення частини персоналу на аутстаф.

Що таке аутстаф? Аутстаф – це виведення персоналу за штат. При аутстрафінгу співробітники компанії укладають договір не з фактичним роботодавцем, а з професійним посередником, який забезпечує функції по веденню бухгалтерського, податкового та кадрового обліку, сплати податків і зарплати.

Головна мета аутстафа – оптимізація штату, зниження податкових і трудових ризиків.

Аутстафінг вирішує проблему зайвої кількості співробітників у штатному розкладі (опція актуальна для малого бізнесу, який має податкові переваги). Але головне – не кількість співробітників, а кількість часу, який йде на адміністрування трудових відносин. Часом компанії, що переживають кризу зростання, наймають удвічі більше співробітників, ніж раніше, а на додачу до них – ще персонал по веденню бухгалтерського обліку, для рішення податкових і рекрутингових питань. У результаті витрати на персонал збільшуються в геометричній прогресії, а бізнес-процеси ускладнюються й бюрократизуються.

Припустимо, ви – керівник невеликої компанії, яка займається доставкою свіжих продуктів у великі торгові мережі. Для забезпечення безперебійної роботи вам необхідний великий штат тих, хто безпосередньо займатиметься доставкою, менеджерів, які керуватимуть процесом. Але для того щоб забезпечити вищий пілотаж – ідеально мати «свою» людину на місці, а ще краще – у кожному регіоні. Чи варто для цієї мети відкривати представництво? Або наймати таке ж число працівників, що й кількість міст, у яких ви працюєте? Не завжди. Часом простіше доручити ці завдання тим, хто професійно навчає, готує і організовує легальну роботу співробітників у всіх містах.

Аутстаф знімає «бюрократичну пелену», і звільняє руки для більш важливих завдань з управління компанією.

Шерінгова економіка. Шерінгова економіка (від англ. to share – ділитися) – це економічна модель, заснована на ідеї спільного споживання товарів та послуг. Спільне споживання дозволяє ефективіше використовувати ті ресурси, які раніше належали тільки одному суб'єкту і не були доступними для інших, простоюючи без будь-якої економічної користі в той час, як її власник ними не користувався.

Оренда, обмін, бартер – ключові інструменти економіки спільного споживання. Шерити і ділитися вигідно тоді, коли простіше заплатити за тимчасове використання продукту, а не володіти ним, забезпечуючи амортизаційні витрати, збереження та працездатність.

У 2010 році журнал Time назвав спільне споживання однією з топових ідей, здатних змінити світ. На принципах цієї моделі побудовані такі гіганти, як Uber, eBay, Bla-bla car, Airbnb.

Аутстаф також будується на принципах економіки спільного споживання, адже, орендуючи персонал, ми даємо можливість бізнесу бути більш гнучким у виборі працівників, а співробітникам – мати широкий вибір місць працевлаштування. Аутстафінг так само, як і оренда техніки або нерухомості, дозволяє оптимально перерозподілити ресурси компанії, і дати можливість вирішувати поточні питання бізнесу в режимі онлайн, без втрати ресурсів на виконання бюрократичних завдань. Якщо вірити прогнозам Time, у найближчому майбутньому модель аутстафа може виявитися панівною на ринку праці, а поки це один із дієвих інструментів для бізнесу, який хоче оптимізувати внутрішні бізнес-процеси.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті