mind
Як системі освіти адаптуватися до вимог майбутнього

Як системі освіти адаптуватися до вимог майбутнього

І якими мають бути пріоритети у школи майбутнього

Цей матеріал також доступний російською
Як системі освіти адаптуватися до вимог майбутнього
Фото: pixabay.com

По всьому світу зараз школярі та студенти готуються до іспитів. І якщо старше покоління все ще дивується новим технологіям, сучасна молодь вже тісно пов'язана з ними. Це звичний світ, в якому вони легко орієнтуються. Наприклад, їх анітрохи не дивують ані функції голосового управління, ані самозаправні автомобілі, ані повсюдна доступність інформації. Аби щось дізнатися, достатньо клацнути або провести пальцем по екрану. Нове покоління використовує технології в усьому і всюди, а значить, їм буде потрібний такий самий рівень інновацій та персоналізації у навчальних закладах та на майбутніх робочих місцях.

Кожен день компанії випробовуються на міцність технологічними змінами та інноваціями. Однак це не зрівняється з тими випробуваннями, з якими ще належить зіткнутися системі освіти, коли вона адаптуватиметься до вимог майбутнього, коли будуватиме школу майбутнього. Як вчителі, школи та університети зможуть підготувати наших дітей до тих професій, яких ще немає? Як вони зможуть допомогти майбутнім поколінням перейти від вивчення і зберігання інформації до її обробки, переробки та застосування? Як зможуть впроваджувати нові технології в класах, розвиваючи при цьому в учнях як soft, так і hard skills? У колонці для Mind відповіді на ці та інші питання шукала Анна Монрад, старший віце-президент і генеральний менеджер Dell EMC у регіоні Північно-Східної Європи.

Досліджуємо майбутнє. У недавньому дослідженні «Погляд у майбутнє – у 2030 рік», проведеному на замовлення Dell Technologies, 3800 бізнес-лідерів з усього світу поділилися своїми поглядами на те, як треба готуватися до майбутнього, співпрацюючи з «розумними» машинами і технологіями. Понад 42% підприємців припустили, що зможуть отримувати більше задоволення від роботи, якщо передадуть рутинні завдання машинам. Навіть більше, 82% бізнес-лідерів очікують, що люди і машини працюватимуть як єдині команди вже в найближчі п'ять років.

Готуємося до нових професій. А найцікавіше те, що майже 60% опитаних стверджують, що необхідно змінити систему освіти. На їхню думку, школи мають вчити дітей, як вчитися і як переробляти інформацію на льоту, а не «вбивати» їм в голови факти і масиви даних. Це по-справжньому важливо, якщо ми дійсно хочемо допомогти студентам підготуватися до тих спеціальностей, яких ще немає.

Саме так: 85% робочих місць, які, ймовірно, будуть затребувані у 2030 році, ще навіть не винайдено.

Про це говорили учасники вищезгаданого дослідження. Можна робити поправку на цифру, на відсотки, але тенденція така – наші діти житимуть у новому світі та будуть зайняті в нових професіях.

Час міняти мислення. У недавній статті в Harvard Business Review писалося, що наступне покоління повинне буде працювати в командах частіше, ніж сьогодні, і частіше обмінюватися досвідом і рішеннями між командами. Щоб досягти цього, людям майбутнього знадобиться потужний набір soft skills, таких як творчість, адаптивність, комунікативні навички. Як золото цінуватиметься відкрите, всеосяжне і культурно усвідомлене мислення, оскільки кордони між компаніями і національностями розмиваються, а популярність краудсорсингу зростає.

Технології майбутнього не тільки дадуть новому поколінню неймовірні можливості, а й розширять межі етики, поставивши це нове покоління перед непростим питанням: як далеко можуть заходити як технології, так і самі люди, які вже освоїли ці технології? Отже, важливим навиком буде сильний етичний фундамент разом з високою технологічною грамотністю.

Розширюємо спектр точних наук. Для того щоб дати студентам достатній набір hard skills і допомогти їм адаптуватися до високотехнологічного світу, школи мають з перших класів навчати їх широкого спектру комп'ютерних наук. Вкрай важливо забезпечити хоча б базове технологічне розуміння. Але, безумовно, ще краще допомогти студентам закохатися в технології, познайомивши їх з різними точними науками – від робототехніки до обчислювальної математики, статистики та логіки.

Безумовно, на нове покоління чекає яскраве майбутнє. Усе більше освітніх установ вже використовують ті нові технології, які доступні зараз. Вони дають студентам чітке уявлення про те, що чекатиме їх в майбутньому.

Ми можемо досягти ще більшого, впроваджуючи в школи майбутнього технології штучного інтелекту (AI), віртуальної реальності (VR) і розширеної реальності (AR).

Впроваджуємо технології майбутнього. З мобільною VR у студентів буде весь світ під рукою. Наприклад, VR-урок історії зможе переносити студентів у будь-яку точку світу і пропонувати їм захоплюючий історичний екскурс в їх аудиторії. Це поліпшить доступ до знань, дозволивши дітям з усіх соціальних верств здобувати освіту високої якості. Студенти-медики зможуть використовувати VR-технології та відеоролики реальних операцій, щоб детально вивчити хірургію на практиці. Майбутні архітектори і дизайнери отримають миттєвий віртуальний огляд своїх проектів. А технології AR пожвавлять статичні зображення в книгах, надавши їм додатковий вимір.

Якщо сьогоднішня школа й надалі використовуватиме сучасні технології та приділятиме особливу увагу навчанню командним soft skills у поєднанні з правильним набором цифрових hard skills, учні та студенти отримають необхідний фундамент для будь-якої професії, навіть якщо ця професія ще не існує.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті