За парту, на експорт: навіщо «Укрпошта» набирає учнів
І для чого орієнтує їх на зарубіжжя

Ще півтора роки тому всі нововведення «Укрпошти» ринок сприймав скептично – буквально кожен другий експерт рекомендував компанії зосередитися на поліпшенні якості доставки посилок, а не розпорошувати сили на нестандартні послуги. «E-ExportSchool від Укрпошти» була саме таким починанням – в кінці 2016 року, коли тільки запускали школу, у неї ніхто не вірив.
Сьогодні навчальні курси школи пройшли кілька тисяч осіб із різних міст України, а «Укрпошта» й надалі планує продовжувати навчання. Причому не тільки в Україні, а й за кордоном – так, на запрошення пошти Казахстану, команда українських спікерів в Астані у найближчому майбутньому відкриє серію навчальних семінарів і для резидентів цієї країни. Про те, як працює школа головної пошти країни, чого там вчать і навіщо це самому держпідприємству, Mind розповіла Юлія Павленко, в.о. директора департаменту міжнародних операцій ПАТ «Укрпошта» та головний ініціатор створення E-ExportSchool.
Що за школа? «E-ExportSchool від Укрпошти» – це відкритий проект, де слухачами модулів можуть стати всі зацікавлені підприємці. Програма навчання розроблена для двох рівнів: для початківців – тих, хто тільки робить перші кроки, і для досвідчених експортерів – хто вже торгує, але цікавиться новими підходами і стратегіями. Навчання в школі – безкоштовне.
На кого орієнтована? На дрібний і середній бізнес, hand-made майстрів, які у досить складний економічний час запускають свої великі й малі проекти і хочуть вийти на глобальні товарні платформи.
Є безліч прикладів того, як експортна школа стала відправною точкою для виходу українських майстрів на глобальні торговельні площадки і збільшення продажів. Наприклад, партнерів прекрасного бренду одягу та аксесуарів для тварин Bark & GoUkraine вона підштовхнула ще більш активно нарощувати відправлення через Etsy. Олега Ковалика з Sribnyk київський модуль надихнув, окрім Etsy, відкрити продажі на Ebay і Amazon Handmade.
Як проходить навчання? Формат передбачає навчання за різними темами два рази на місяць і проходить у АртХабі «Укрпошти» на Хрещатику. Заняття триває чотири години. Зала у АртХабі може вмістити близько 100 учасників, але відео-записи лекцій викладаються на YouTube у відкритий доступ. Так, на заняттях вже розповідали, як стартувати і бути успішними на Ebay, Amazon, Etsy, Shopify, як реєструватися на торгових платформах, налаштовувати маркетинг, операційні процеси та ін. В цьому році ще будуть модулі по Kickstater, Allegro Asos, Dawanda, Alibaba , Lalafo, багато інших.
Курси ведуть тренери-спікери, які самі ще недавно робили перші кроки і зараз продовжують торгувати на платформах, тому вони обізнані щодо всіх новинок ринку e-commerce.
Для чого це «Укрпошті»? Держпідприємство працює над якістю доставки, але, зрозуміло, паралельно потрібно збільшувати і сам ринок. Адже чим більше буде посилок, тим сильнішою буде його переговорна позиція в діалозі як з поштами-партнерами (здешевленні тарифних ставок, скорочення термінів обробки пошти, оптимізація операційних процесів ін.) Так і з самими торговими платформами. Нещодавно «Укрпошта» ініціювала обговорення ряду маркетингових і ІТ-рішень з Etsy.
Як результат, більш вигідні умови отримають і звичайні клієнти – експортери, як, наприклад, це зараз у китайських e-commerce-експортерів. У 2017 році «Укрпошта» як ключовий оператор доставки для EcommerceExport, показала 34%-ве зростання. Мета підприємства – за кілька років почати вимірювати український e-export не десятками, а сотнями відсотків.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.