mind
Стоп-пірат: як борються з крадіжками контенту в Європі

Стоп-пірат: як борються з крадіжками контенту в Європі

Чи спрацьовують заклики до совісті рекламодавців і користувачів та блокування сайтів-піратів через суд

Цей матеріал також доступний російською
Стоп-пірат: як борються з крадіжками контенту в Європі
Фото: pixabay

Україна довгі роки залишається райським місцем для процвітання онлайн-піратства. За даними Similarweb, за минулий рік українці відвідали ресурси нелегальних онлайн-кінотеатрів майже мільярд разів. Mind нещодавно писав, як вітчизняні правовласники намагаються відловлювати злодіїв інтелектуальної власності. А що відбувається в європейських країнах? Про це Mind розповіла керівник ініціативи «Чисте небо» Катерина Федорова. Спікер спиралася на свіжі приклади, озвучені на Міжнародному саміті з захисту контенту, що недавно пройшов у Варшаві.

Блокування через суд. Цього року Асоціація із захисту прав культурно-розважальної індустрії Нідерландів BREIN Foundation переконала 75 провайдерів послуг IPTV і VOD, що порушують авторські права, припинити продажі. Пірати компенсували збиток правовласників на загальну суму 300 000 євро.

Як BREIN вдалося «умовити» порушників? «Взаєморозуміння» з'явилося після автоматичного відстеження незаконних дій сайтів і користувачів та блокування ресурсів через суд. «Загалом BREIN нейтралізували 275 продавців нелегальних підписок на IPTV у Нідерландах, 75 з них – за цей рік. Постраждалі правовласники можуть отримати величезну користь з міжнародної кооперації в боротьбі з піратами, бо так вони можуть протидіяти великим мережам поширення нелегального контенту», – розповів на саміті директор BREIN Тім Куйк. Він підкреслив, що пірати усвідомили: краще припинити красти до того, як їх зловлять, бо після цього витрати можуть трохи зрости.

Доводи для рекламодавців. Боротьба з крадіжками контенту стає все більш глобальною і різноманітною. Якщо ще декілька років тому з нелегальним споживанням контенту намагалися боротися через покарання онлайн-глядачів, відправляючи їм листи, виписуючи штрафи і «обрізаючи» інтернет, то потім почав діяти підхід follow the money. Це успішний шлях останніх років.

Представник британської Асоціації проти крадіжки авторських прав FACT розповів про застосування такого підходу: «Ми кооперуємося з платіжними системами Visa і Mastercard. Взаємодіємо з ними через ініціативу Operation Creative, яка є частиною Поліцейського підрозділу по боротьбі з порушенням права інтелектуальної власності Лондона – PIPCU. Передаємо їм перелік сайтів, які вважаємо за необхідне внести до чорного списку», – розповів спікер. За його словами, співробітники PIPCU орієнтуються на список, рекомендуючи рекламодавцям і платіжним системам триматися подалі від сайтів-порушників.

Практикує метод follow the money і Латвійська асоціація «За легальний контент». Вона уклала меморандум про співпрацю з Латвійською асоціацією реклами та Асоціацією комерційних банків Латвії, щоб зупинити грошовий потік на користь незаконних розповсюджувачів контенту.

Доводи для користувачів. Латвійська асоціація «За легальний контент» також використовує й інший шлях. Об'єднання запустило загальнонаціональну рекламну кампанію для споживачів нелегального контенту. «Соціальною кампанією по боротьбі з піратством «Не обманюйте себе – ви крадете!» ми кинули виклик суспільству. Змушуємо людей зізнатися собі в тому, що незаконно переглядаючи фільми, спортивні трансляції, або слухаючи музику, вони стають причетні до крадіжки, скоюють нелегальні дії. Досвід останніх двох років показує: мало хто досі не розуміє, що використовує контент незаконно», – розповіла виконавчий директор асоціації Даце Котцева.

Латвійська асоціація також створила анімацію для кампанії, яка показує: виправдання «всі так роблять» не витримує критики, а толерантність до піратства в принципі добігає кінця. Для переконливості партнером реклами виступила поліція.

Створення антипіратського «Інтерполу». 34 антипіратських організації – учасники Міжнародного саміту щодо захисту контенту, що проходив у Варшаві, домовилися посилити міжнародне співробітництво. Підписання Варшавської декларації стало подією у сфері аудіовізуальних послуг. Раніше кожна країна по-своєму боролася з піратством доступними методами: законодавчими та комерційними. Зараз же з'явився унікальний шанс об'єднати досвід, проаналізувати практики і виробити найбільш дієвий механізм боротьби.

Президент ради директорів Sygnał Тереза ​​Вежбовска підкреслила на саміті, що завдяки обміну інформацією буде легше ідентифікувати сайти-злодії, що ховаються за кордоном. Дійсно, якщо раніше злодії, які хостятся в інших країнах, були малодосяжні, то зараз спільними зусиллями можна буде вплинути і на них.

Методи боротьби, що застосовуються в Європі, вже приносять результат. За даними дослідження Global Online Piracy Study, частка європейських інтернет-користувачів, які завантажують або стримять контент нелегально, у період з 2014 по 2017 роки знизилася.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті