Дві голови – краще: як правильно обирати партнера для бізнесу

Дві голови – краще: як правильно обирати партнера для бізнесу

І не наробити великих чужих помилок

Дві голови – краще: як правильно обирати партнера для бізнесу
Pixabay.com

Викладач авторської програми «Партнерство в бізнесі» Києво-Могилянської бізнес-школи, професійний підприємець та інвестор з 25-річним досвідом Сергій Ноздрачов у подкасті kmbs розповів про те, з якими труднощами можна зіткнутися під час пошуку бізнес-партнера та як обрати «свою» людину.

Людей зазвичай цікавлять відповіді на питання «Як знайти партнера?», «Як обрати партнера?» та «Як з ним домовитись?». Багатьом здається, що саме ці питання – найголовніші. Однак, існують інші, важливіші. Наприклад, «Чи потрібен мені партнер?» та «Для чого він мені потрібен?», «Що я можу дати партнеру?». Відповіді на ці запитання – найкращий критерій для вибору партнера.

Починаючи свою справу, люди роблять багато помилок. Перша, майже не пов’язана с партнерством – починати той бізнес, який не варто було.

Другою у топі помилок можна вважати неправильний вибір партнера. Ми обираємо або тих, хто схожий на нас, або тих, хто умовно є поруч: родичі, друзі. З одного боку, у мене є успішні кейси, але все-таки вибір партнера має бути свідомим, партнер має нас доповнювати.

Також доволі популярною помилкою є те, що люди вірять у непохитність домовленостей. Домовлятися «на березі» можна, але варто пам’ятати, що не вдастся передбачити все. Можливо, варто узгодити принципи, згідно з якими ви зможете передомовитися. Це найкращі світові практики, які я пропустив через свій досвід.

Є і речі, про які я ніде не читав, але багато чув від друзів, клієнтів. Важливо вибудувати прості людські стосунки з партнером: позвати на каву чи обід, провести з ним час. Хтось навіть ходить у кіно або їде в подорож. Такі активності поза діловими відносинами виводять партнерство на новий рівень. Важливо дати партнеру можливість побачити себе справжнього і подивитись на його реакцію у ті моменти, коли ви раздратовані.

Я викладаю для того, щоб застерегти людей від помилок. У бізнесі вважається, що робити помилки – не страшно. Але не треба робити великих і чужих помилок.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті