Коронавірус vs бізнес: як протистояти дефіциту засобів захисту разом
Про альтернативні можливості для закупівлі масок та дезінфекторів

З появою перших повідомлень про поширення епідемії коронавірусу у світі та навколо України група компаній HD-group розробила план заходів щодо профілактики та недопущення поширення епідеміологічної загрози.
Що саме передбачав цей план, яких результатів вдалося досягти і чим вони можуть бути корисні іншим комерційним компаніям, розповів Mind директор департаменту закупівель HD-group Тимофій Отришко.
- маска звичайна марлева – одноразова;
- бактерицидні лампи на штативах і підвісні;
- маски респіраторні зі ступенем захисту – FFP 3;
- термометри безконтактні (інфрачервоні пірометри);
- засоби дезінфікуючі – АХД-2000 експрес, 1 л;
- дозатори ліктьові, 0,5 л.
Потім експерти із закупівель провели попередній моніторинг наявних на підприємствах нашої групи засобів захисту, була узгоджена номенклатура і кількість, після чого було оголошено тендери на закупівлю.
Ми змушені констатувати, що вже на перших етапах спалаху коронавирусу за кордоном не всі постачальники в Україні та за її межами були готові розміщувати пропозиції на тендерних майданчиках, підтверджувати кількість, ціни і терміни поставок. Багато постачальників взагалі вимагали 100% -ву передоплату і пропонували товар за завищеними цінами.
Незважаючи на те що у нас велика база постачальників, паралельно ми вирішили обдзвонювати всі підприємства за всіма можливими каналами, особливу увагу приділяли маленьким ПП, чиї виробничі потужності і можливості імпорту не були завантажені замовленнями під лікарні, школи, дитячі садки, армію тощо.
Визначивши постачальників, які потенційно зможуть закрити потребу HD-group в засобах захисту, ми підписали рамкові контракти за спрощеною процедурою, домовилися про 30-50% передоплати, отримали від постачальників гарантійні листи на поставку і розмістили попередні замовлення.
До настання другої фази загального ажіотажу, перед тим як Кабмін запровадив національний карантин, підприємства HD-group були укомплектовані номенклатурою для роботи.
Зараз ми відчуваємо, що ажіотаж спадає, на ринку з'являться нові виробники і постачальники захисних масок і дезінфікуючих засобів, і прогнозуємо, що за тиждень-два почнеться зниження цін на ці вкрай необхідні засоби.
За цей час ми сформували потужну мережу постачальників і можемо допомогти іншим підприємствам у закупівлі цих речей.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.