Захворіло у світі
11,279,465
Померло у світі
531,056
Вилікувалось у світі
6,069,717
Захворіло в Україні
48,500
Померло в Україні
1,249
Вилікувалось в Україні
21,376
Швидкісний режим: як обрати транспорт для організації логістики

Швидкісний режим: як обрати транспорт для організації логістики

Про можливості та переваги власного автопарку і аутсорсингових перевезень

Цей матеріал також доступний російською
Швидкісний режим: як обрати транспорт для організації логістики
Фото: pixabay

Мало хто замислюється, коли заходить у магазин за продуктами, як і коли ці продукти туди потрапляють. Які обсяги продукції і скільком магазинам необхідно доставити одному перевізнику за один рейс. А якщо це свіжий хліб, для якого важливо зберегти аромат і хрустку скоринку? Головне завдання виробників такої продукції – скоротити проміжок часу від її виробництва до зустрічі з покупцем. А забезпечити його реалізацію можна за допомогою правильно вибудуваної логістики.

Оскільки діяльність багатьох компаній пов'язана з цією сферою, Mind пропонує вивчити досвід тих, кому довелося оперативно вирішувати нові й несподівані логістичні завдання під час карантину.

На що варто звернути увагу, організовуючи доставку своєї продукції, про переваги власного автопарку під час карантину, про можливості аутсорсингових перевізників і тренди в цій сфері розповів Mind керівник бізнес-напряму логістики HD-group Олег Чемоданов.

Логістика свіжого хліба – це щодня ті самі точки й маршрути доставки, схожі обсяги й асортимент, що повторюється. Але, незважаючи на уявну простоту цього процесу, на більшості хлібозаводів виникають ті самі помилки й однакові питання.

Про специфіку доставки хлібобулочних виробів

Хліб має бути в торгових точках із самого ранку, у повному обсязі, і свіжий – це аксіома. Тому часу, відпущеного для доставки цього продукту, дуже мало, а споживач дуже вибагливий. Досить запізнитися з доставкою на 15–20 хвилин – і починаються скарги. Але друга сторона медалі – це транспортні витрати. При цьому частка витрат на доставку хлібобулочних виробів (ХБВ), як порівняти з доставкою інших продуктів харчування, найвища.

Відповімо на ключові питання, що стосуються транспортних витрат за маршрутами, які виникають найчастіше:

  1. На які маршрути насамперед потрібно звернути увагу? – Маршрути, у яких частка витрат в сумі реалізації більше 30%.
  2. Які витрати допустимі для нових маршрутів? – Маршрути, у яких частка витрат менше 50%.
  3. Який термін розвитку нових маршрутів, після якого треба ставити питання? – До 3-х місяців.
  4. Як всім доставити продукцію з 7 до 8 ранку без істотного приросту витрат? – Ніяк! Зробіть категоризацію торговельних точок і розставляйте пріоритети в доставці.

Ці цифри не аксіома, і не факт, що вони підійдуть для вашої компанії. Але такі правила повинні бути визначені для зменшення конфліктів між відділами логістики і продажів і для підвищення ефективності їхньої роботи. «Не можна керувати тим, що неможливо виміряти, але все, що вимірюється, можливо досягти». (Білл Хьюлетт)

Який вид транспортних перевезень обрати?

Швидкісний режим: як обрати транспорт для організації логістики

Ми не говоритимемо про вибір між гужовою й автотранспортною логістикою, а поговоримо про вибір способу доставки за допомогою власного автопарку або аутсорсингу.

Аутсорсинг не може бути дешевше власного автопарку, якщо:

  • ви вмієте управляти власним автотранспортом;
  • у вас немає корупції;
  • у вас не 10 машин, на які лягають величезні постійні витрати у вигляді механіків, диспетчерів, медсестер;
  • ви не приносите своїм транспортом гірші маршрути й порівнюєте порівнянні речі.

Сервіс при доставці свіжого хліба – це ваша функція і ключова перевага. «Ніколи не можна віддавати на аутсорсинг ті функції, від яких залежить репутація компанії». (Тоні Шей). Ви можете прописати в договорах величезну кількість штрафних санкцій та обмежень, але повернути лояльність клієнтів це не допоможе.

Наприклад, у HD-Group є як зовнішні перевізники, так і власний автопарк. Власний автопарк виділений в окрему юридичну особу зі своїм бюджетом і фінансовим результатом. Ми регулярно порівнюємо вартість послуг зовнішніх перевізників з послугами нашого.

Ключові завдання власного автопарку:

  • висока якість сервісу;
  • тарифи не вище, ніж у аутсорсингу;
  • високий фінансовий результат;
  • пошук альтернативних клієнтів.

І з цими завданнями наш внутрішній перевізник справляється.

Зручності в управлінні власним автопарком стали особливо помітні під час карантину. Щоб максимально убезпечити клієнтів і водіїв HD-group від поширення COVID-19, ми розробили та ввели низку санітарних норм, як-от:

  • тотальна щоденна дезінфекція всього транспорту;
  • санітарний пропускник на підприємства;
  • вимірювання температури тіла співробітників при вході або заїзді на територію підприємства стало обов'язковим для всіх. Також медичний передрейсовий огляд водіїв тепер включає огляд на типові симптоми COVID-19;
  • всі водії забезпечені масками, рукавичками, засобами дезінфекції та захисними окулярами;
  • медичне страхування персоналу, як і раніше, обов'язково.

Звичайно ж, і зовнішні перевізники виконують всі наші вимоги, але особливий контроль здійснюється саме за своїм персоналом.

Про тренди

Ще хотілося б сказати пару слів про розвиток логістики загалом і про те, куди безпосередньо логістика хліба рухатиметься в найближчі 5 років:

  1. Істотне збільшення радіусу доставки. Багато виробників свіжого хліба вже вийшли з домашніх регіонів – і правильно зробили!
  2. Активний розвиток логістичних операторів, що спеціалізуються на доставці ХБІ і надають сервіс декільком виробникам не в їхньому домашньому регіоні. Такий сервіс вже існує, але він ще недостатньо розвинений. Наприклад, в одному з регіонів ми користуємося такою послугою – доставляємо одним автомобілем готову продукцію, логістичний оператор на складі сортує, і везе нашу продукцію по точках доставки з трьома-чотирма іншими хлібозаводами. У такий спосіб ми скоротили свої витрати на 40%, при цьому істотно поліпшивши сервіс.
  3. Автоматизація процесів складської логістики. Можливо, складська логістика у свіжому хлібі – не самий основний генератор витрат, але кількість людей в Україні скорочується, і знайти кваліфікованих «синіх комірців» стає все складніше.
    Швидкісний режим: як обрати транспорт для організації логістики
  4. Автоматизація процесів у транспортній логістиці. Впровадження Transport Management System (TMS) індустріальними виробниками свіжого хліба почнеться в найближчий рік. Перехід від статичної маршрутизації до динамічної неминучий. Він буде складний, болючий, але він буде.
  5. Електронний документообіг. Відхід від тонн паперових накладних неминучий і буде затверджений на державному рівні.
  6. Sharing Economy Logistics. Спільне використання логістичних ресурсів компаній, зокрема й закупівель сировини.

І наостанок хотілося б згадати слова Нельсона Джексона: «Я не вірю в те, що хтось може виконувати сьогоднішню роботу вчорашніми методами й залишитися в бізнесі завтра».

Давайте розширювати горизонти й розвиватися разом!

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті