Міграція у хмари, або Як долучитися до нових технологій зберігання даних
Як перевести діяльність у хмарні простори та навіщо це робити

Світ уже не буде колишнім – такий висновок все частіше напрошується після прочитання новин про коронавірус та зміни, які він спровокував. Зачепило всіх – від дітей до дорослих, від найманих працівників до власників, від державних установ до комерційних компаній. При цьому криза, хоч і стала випробуванням для багатьох, відкрила нові можливості і спровокувала розвиток нових технологій у всіх сферах життя й діяльності. До багатьох з них ми вже встигли звикнути.
Наприклад, хмарні технології перейшли етап від інновації до практичного застосування в багатьох сферах бізнесу. Згідно зі звітом компанії Deloitte майже 91% респондентів зберігають свої бази даних на хмарних платформах, а більше половини зберігають всі свої робочі потужності і важливі програми в хмарі.
Навіщо мігрувати в хмару і як створити докладний план міграції, розповів Mind засновник і головний виконавчий директор Triangu, резидент Reactor.ua Володимир Лебедєв.
Навіщо мігрувати в хмару?
За словами дослідника Джонатана Куми, понад 80% локальних корпоративних дата-центрів займають більше місця, ніж необхідно для їхньої повсякденної роботи, що призводить до зайвих витрат ІТ-бюджетів.
З іншого боку, можливості хмарної інфраструктури досить гнучкі: йдеться про те, щоб мати саме те, що вам потрібно, коли вам це потрібно. У результаті компанії можуть надавати сервіс своїм клієнтам швидше й ефективніше.
Основні причини міграції в хмару
- Масштабованість
Компаніям необхідний простір для зростання і плавна адаптація до ринкових змін. Хмара дозволяє їм мати доступ до технологій, послуг та інфраструктури за запитом.
- Безпека й комплаєнс
Компанії можуть мінімізувати ризики пов'язані з безпекою при цьому відповідати міжнародним стандартам і локальному законодавству щодо захисту даних (PCI-DSS, HIPPA тощо). Хмарний постачальник піклується про ресурси дата-центру вони проходять усі необхідні перевірки і планові аудити безпеки.
- Оптимізація витрат
Замість того щоб платити високі ліцензійні збори авансом, компанії можуть оплачувати хмарні сервіси за підпискою і переходити від CapEx до OpEx-моделі витрат.
- Висока продуктивність
Хмарна інфраструктура дозволяє компаніям отримувати доступ до останніх інновацій у сфері штучного інтелекту і машинного навчання, DevOps-рішень і інших SaaS-рішень, які можуть принести конкурентні переваги їхній бізнес-моделі.
Як створити план міграції в хмару?
- Встановіть конкретні бізнес-цілі для міграції.
Вам необхідно сформулювати точні цілі міграції (стійкість вашої інфраструктури, безперервне розгортання нового ПЗ, швидке відновлення після збою системи тощо). Подумайте, на які виклики вам потрібно реагувати і як ви можете поліпшити досвід кінцевих споживачів.
Ваша стратегія міграції також має відповідати вашим поточним цілям. Наприклад, якщо ви плануєте виходити на азіатський ринок наступного року й у вас немає дата-центру в цьому регіоні, ви можете перевести в хмару певні робочі навантаження першими, щоб ваш продукт був набагато ближче до клієнта і в більш стислі терміни.
Щоб краще зрозуміти процес міграції, ви повинні відповісти на такі питання:
- Як ваш проект/продукт із часом перетвориться на повноцінне хмарне рішення?
- Якою буде ваша ІТ-інфраструктура через 3–5 років?
- Які програми, сервіси та бази даних слід перенести в першу чергу?
- Які бажані тимчасові рамки для повноцінної міграції?
- Проаналізуйте свою ІТ-топологію та виберіть шлях міграції для кожного компонента.
На наступному етапі ви повинні оцінити наявну інфраструктуру й визначити конкретні дії для кожного робочого навантаження, застосунки та бази даних. На цьому етапі слід брати до уваги нюанси вашої ІТ-топології, як-от внутрішні залежності, «пляшкові горлечка» і методології роботи вашої системи.
Варто зазначити, що міграція – це відмінна можливість для очищення ІТ-інфраструктури та реорганізації ІТ-процесів у вашій компанії – немає необхідності переносити неефективні частини ІТ-інфраструктури на хмарні сервери. Отже, надзвичайно важливо створити чесну оцінку наявної ІТ-інфраструктури, перш ніж починати планування:
- Організувати розосереджені дані.
- Усунути застарілі програми та робочі навантаження.
- Оцінити вимоги до резервного копіювання і резервування.
Ви також повинні оцінити, які робочі навантаження можна поступово перенести, а які слід зберегти. Останні можуть включати конфіденційну інформацію й застарілі програмні коди, що погано реагують на хмарну середу.
- Візуалізують свій план міграції
План міграції може бути візуалізований у формі дорожньої карти, яка б показала шлях до ваших цілей інфраструктури кінцевого стану.
Висновок
Хоча міграція, безумовно, вимагає деяких ресурсів і зусиль, відмова від використання хмари може також потребувати додаткової оплати для всіх типів бізнесу. Локальні дата-центри є нееластичними і вимагають внутрішнього обслуговування. У результаті ІТ-персонал витрачає занадто багато часу на підтримку застарілих застосунків, які в кінцевому підсумку не можуть забезпечити ту ж ефективність, що і хмарні рішення конкурентів.
Відстрочка питання міграції в хмару може призвести до того, що ваша організація виявиться в невигідному становищі порівняно з конкурентами. При цьому стрімке впровадження без належного плану може принести більше шкоди, ніж користі. У наступній статті ми розповімо, як уникнути деяких поширених помилок, з якими ви можете зіткнутися при міграції у хмару.
REACTOR.UA – відкрита платформа інновацій, що пропонує інфраструктуру та інструменти для успішної роботи з інноваціями.
Резиденти платформи – компанії, відкриті до інновацій, акселератори, інкубатори, інноваційні хаби, лабораторії, продуктові технологічні команди.
Ставши резидентом платформи REACTOR.UA, ви зможете:
- працювати з кращими світовими технологічними рішеннями і стартап-командами, здатними реалізувати будь-які інноваційні ідеї;
- шукати рішення своїх інноваційних викликів, використовуючи менторську підтримку резидентів – агентів інновацій;
- спільно з резидентами проводити відкритий пошук інноваційних ідей;
- бути в курсі провідних інноваційних практик і світових трендів;
- тестувати ідеї просто, швидко і з мінімальними витратами;
- увійти до списку інноваційних компаній України, взявши участь у Innovation Index.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].