Інвестиції в майбутнє: як «Укртелеком» розвиває оптику
І навіщо телеком-оператору партнерство з локальними компаніями

Про перспективи нових напрямів
Під час мого виступу прозвучало запитання, чи купуємо ми когось? Дуже рідко – точкові фрагменти оптичних мереж, якщо їх нам пропонують і якщо ми можемо їх легко інтегрувати, а також бачимо потенціал розвитку ринку в районі. Але це дуже невеликі проєкти, у нас інша повістка.
Наразі наш основний фокус все-таки на базовій інфраструктурі (так званій «трубі»). Інфраструктура «Укртелекому» як національного оператора є масштабною, але її розподільна частина, останні метри до клієнтів, – це в основному застарілі мідні кабелі, яким складно конкурувати з волоконно-оптичною телеком-інфраструктурою. Тому ми інвестуємо в модернізацію своєї мережі, переходячи з міді на оптику.
Також ми будуємо багато нових оптичних мереж у невеликих населених пунктах. За 9 місяців цього року вже побудували понад 7000 км мереж – це як відстань від Києва до Барселони і назад. Такі інвестиції дозволяють нам нарощувати доходи від інтернет-послуг і передачі даних. За три квартали поточного року вони склали майже 520 млн грн, що на 8% більше, ніж за аналогічний період 2019 року.
У межах нашого основного фокуса ми постійно шукаємо нові бізнес-моделі та оптимальні технології.
Партнерство двох провайдерів на ринку В2С
Це перший приклад співпраці в масштабі міста-мільйонника. «Укртелеком» відкритий до різних форм співпраці. Наприклад, з 2018 року в нас діє програма revenue-sharing «Партнерський інтернет», у межах якої локальні будівельні організації будують «під нас» оптичні мережі доступу, а ми беремо ці мережі у своє управління й використовуємо їх для підключення абонентів.Зовсім недавно ми запустили перший у нашій компанії і, можливо, в Україні проєкт партнерської модернізації з іншим провайдером. Нам вдалося знайти модель взаємодії з Одеським телеком-оператором «Південна телекомунікаційна компанія» – SOHONET. Згідно з умовами співпраці, партнер отримує певну плату за кожного абонента, підключеного з використанням його мережі.
Для абонента «Укртелекому» – це можливість збільшити швидкість доступу в інтернет з 20 Мбіт/с (за технологією АDSL) до 1 Гбіт/с (за технологією GPON). Для провайдера-партнера – це можливість задіяти потужності вже побудованої мережі. Модель працює: свої послуги модернізували вже близько 200 одеситів, ще 300 – на черзі до кінця поточного року. І ми будемо раді застосувати цю модель взаємодії і в інших містах.Next big thing
Що стосується Next big thing в галузі, то я торкнуся теми 5G. У фіксованому телекомі є свій 5G: технологія Fixed wireless access, принцип роботи якої дуже схожий на 5G. Та ж оптика доходить дуже близько до домогосподарств, тільки закінчення не дротове, а радіо, для якого, на відміну від мобільного 5G, не потрібно використовувати ліцензовані частоти. Такий собі «промисловий Wi-Fi» нового покоління. Це цікава тема, і, з урахуванням усіх переваг технології, я вважаю, що в майбутньому вона отримає широке застосування.
Про базові сервіси
«Укртелеком» – великий гравець на ринку В2В, і наша мета – доповнювати базові connectivity-сервіси value-adding-продуктами. Тому ми активно дивимося в сферу SaaS (Software as a service – програмне забезпечення як послуга), у різні застосунки для бізнесу. Також нам цікава сфера IoT (Internet of things – інтернет речей), зокрема «сек'юриті».
Також варто зазначити ще один цікавий напрям – це хмарний геймінг. Такий сервіс цілком може стати інструментом доповнення нашої продуктової пропозиції в сегменті В2С.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.