Інфографіка для бізнесу: як візуалізація даних впливає на прийняття рішень

Інфографіка для бізнесу: як візуалізація даних впливає на прийняття рішень

І які інструменти допоможуть її зробити

Інфографіка для бізнесу: як візуалізація даних впливає на прийняття рішень
Фото: pixabay

Щодня кожного з нас оточують величезні об’єми різноманітного контенту. Тисячі статей, які ніхто не читає, звіти з сотнями сторінок, які переглядають по діагоналі, текстові презентації, які не викликають зацікавленості. Чому так відбувається і чим може зарадити інфографіка розповів Mind директор із розвитку компанії SOFTICO Сергій Мудренко.

Мозок змушений ігнорувати значну частину інформації, щоб вберегти організм від перенапруження.

За останні роки проведено безліч досліджень, метою яких було вивчення місця і користі інфографіки в бізнесових digital-процесах. Виявилось, що майже 56% організацій використовують інструменти візуалізації даних. І більше 84% на власному досвіді впевнилися у їхній ефективності.

  • 61% читачів краще всього розуміють важливі речі через графічні способи подачі.
  • 55% глядачів краще виділяють ключовий посил через рекламні ролики.
  • 46% людей легше сприймають статті з інтерактивними зображеннями.

Цікаво, що за образними ознаками людина може сформувати думку про ситуацію, співрозмовника або пропозицію вже в перші 50 мілісекунд.

Ретроспектива візуальних комунікацій

Перші відомі зразки візуального мистецтва, як засобу спілкування з одноплемінниками і майбутніми поколіннями, з'явилися ще в епоху палеоліту. Малюнки на стінах печер містко та емоційно доносили суть побуту і традицій.

З розвитком предметів творчості розвивалася і сама культура зображень. Реально відчутну користь для суспільства можна простежити на прикладі візуального зображення розташування об’єктів – мапи. Адже словами важко було пояснити, де знаходиться місце призначення.

Ще в кінці ХІХ століття завдяки візуалізації відомий британський лікар Джон Сноу виявив джерело зараження холерою. Він відмічав смертельні випадки на схемі і помітив, що всі вони розташовуються навколо колодязя. До речі, саме цей приклад багато хто вважає першим використанням інфографіки.

Статистика переконує, що люди, які наслідують вказівки з текстом і ілюстраціями, показують результат на 323% краще, ніж без ілюстрацій.

Згадайте, наприклад, інструкції про евакуацію на випадок пожежі або аварійної посадки. Чи дієвим було б довге полотно тексту з поясненнями, що робити в екстреному випадку. Інфографіка дає зрозумілий покроковий алгоритм всього за декілька секунд.

Значущість візуалізації підтверджується і популярністю соцмереж з ілюстрованим контентом. До слова, у Snapchat переглядають щодня більше 10 мільярдів відеофайлів, Facebook відвідує понад 500 млн користувачів для перегляду відео, і така ж кількість активних юзерів спостерігається щодня в Instagram.

Сьогодні візуалізація, інфографіка і, взагалі, зображення – невід'ємна частина нашого життя. Вклавши в одне зображення певне значення, ми отримуємо зрозумілі інструкції, як діяти в певних ситуаціях. Знайомі образи миттєво передають важливі сенси.

Важливість візуалізації даних для бізнесу

Дослідження показують, що приблизно 85% населення планети – люди з переважаючим візуальним сприйняттям. Здатність впливати на сприйняття інформації відкриває величезні можливості для багатьох рішень у бізнесі.

Повідомлення і матеріали з візуальним змістом забезпечують у 6,5 рази вищу залученість, ніж суто текстові. У цьому і криється користь візуалізації для бізнесу – збільшення зацікавлених користувачів, яких можна «зачепити» швидше і креативніше.

Наприклад, корпоративні звіти не повинні бути важкими для сприйняття. Топ-менеджмент має ефективно використовувати дані, а партнери – бачити переваги співробітництва з вами. Подати інформацію у наочній і зрозумілій формі дозволяє інфографіка.

Крім того, візуалізація даних може бути відмінним способом автоматизувати регулярну звітність без застосування мов програмування і дозволяє за запитом швидко збирати нерегулярні звіти. А головне – привабливо представляти дані у вигляді інтерактивної інфографіки і готувати будь-яку презентацію у декілька разів швидше.

Утримання уваги клієнтів – це управління купівельними стимулами, бажаннями, як результат – доходами бізнесу. Наприклад, результати досліджень підтверджують, що наявність інфографіки і візуального контенту може забезпечити зростання веб-трафіку сайту в середньому на 12%.

Сучасні інструменти

Робота з даними та розумне їх використання відчутно сприяє кращим результатам для бізнесу. Ілюстративні дані дозволяють ухвалювати більш розумні рішення, засновані як на інтуїції, так і на глибокому аналізі. Вони допомагають організаціям встановити зв’язок із клієнтами і забезпечити персоналізований досвід. За даними IDC, у 2020 році було створено понад 64 зеттабайт (так, зеттабайт) даних, а до 2025 року глобальне створення та тиражування даних зросте на 23%.

Існують різні платформи для аналізу і візуалізації інформації, починаючи від MS Excel/PowerPoint, і закінчуючи Python/R, що вимагають певних знань програмування. 
Варіантів спеціалізованих програм безліч. Серед найпопулярніших: Tableau, MS Power BI і сімейство Qlik. Нижче короткий огляд цих продуктів для загального розуміння.

Tableau

На думку Gartner продукт Tableau «найпривабливіший і інтуїтивно зрозумілий інструмент візуалізації даних». Він володіє широкими можливостями візуалізації з добре опрацьованим графічним інтерфейсом. Забезпечує повністю інтегровану підтримку R і Python. Також у нього вбудовані власні модулі для кластеризації і прогнозування.

Крім того, дає можливість розробляти об'єкти додатків, налаштовувати динамічні візуальні ефекти, поширювати звіти і документи серед інших користувачів через Інтернет.
Простий у використанні без шкоди для графіки і візуалізації. З легкістю інтегрує дані з багатьох джерел (наприклад, Excel, Google Analytics, SQL та Teradata), які можуть розміщуватися як в пам'яті, так і довантажуватись безпосередньо з джерела, якщо їх обсяг дуже великий. Онлайн-підписка пропонує в цілому 100 ГБ сховища даних у хмарі.

Microsoft Power BI

Власний продукт візуалізації даних від Microsoft. Має нативну сумісність із хмарним середовищем Microsoft Azure. Його також можна підключити до Excel для імпорту даних і створення персоналізованих інформаційних панелей.

Підтримує візуалізації на основі мови R. Крім того, він надає розширені функції. Стандартна підписка дозволяє зберігати дані в хмарному сховищі* об'ємом 10 ГБ. Якщо є бажання збільшити ємність сховища даних, то потрібно внести додаткову плату.

Qlik Sense

Ще один інтерактивний інструмент візуалізації даних, який дозволяє користувачам імпортувати та агрегувати дані з різних джерел. Може також використовувати інструменти візуалізації даних програмного забезпечення для перетворення RAW даних в значиму інформацію. На жаль, не підтримує об'єкти на основі R або Python – це суттєвий мінус.

Qlik Sense пропонує хмарний продукт типу SaaS. Однак статистика використання свідчить про більшу популярність серверної версії по відношенню до хмарного рішення.
Ліміти підписки Qlik Sense Cloud Business дозволяють використовувати 500 ГБ хмарного сховища даних для кожної робочої групи.

Поряд із цими трьома великими гравцями на ринку є ще багато інших хороших професійних додатків. Прикладами популярних програмних продуктів для роботи з великими даними є: SAP HANA, Sisense, Google Data Studio, Cluvio, KlipFolio, SPSS від IBM.

Принципове завдання будь-якого з цих інструментів, звісно, полегшувати життя людині, яка з ним працює, і давати можливість максимально зануритися в самі дані. Від того, як саме інформація подана, залежить міра і глибина її розуміння. Тому не варто недооцінювати значення інфографіки.

Ми поступово переходимо від текстового формату до інтерактивних дашбордів. Це і є наше майбутнє, де навіть складна фінансова аналітика може бути подана цікаво і зрозуміло для більшості користувачів.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті