GoCamp – не Гоґвортс, але... Як бізнес допомагає суспільним ініціативам в Україні

GoCamp – не Гоґвортс, але... Як бізнес допомагає суспільним ініціативам в Україні

І як корпоративне волонтерство відкриває нові можливості для молоді та дітей

Этот материал также доступен на русском языке
GoCamp – не Гоґвортс, але... Як бізнес допомагає суспільним ініціативам в Україні
Фото: depositphotos

Допомагати іншим – це так просто. 165 000 дітей з усієї України вже знають, чого зможуть досягти завдяки корпоративному волонтерству. Що воно дає в освітній сфері великим компаніям і чому це вулиця з двостороннім рухом, на прикладі проєкту GoCamp громадської ініціативи GoGlobal розповіла Mind її керівник Ірина Горлач.

Коли я говорю про соціальну відповідальність бізнесу, автоматично думаю про волонтерство. Ймовірно, тому, що волонтерство – вже невід'ємна частина мого життя, а можливо, це й правда родинні речі, які в тандемі видають результат більш ефективний, ніж поодинці.

У більшості волонтерство в Україні сьогодні асоціюється переважно з наданням допомоги нашим військовим у зоні ООС і в госпіталях. По-іншому в країні, де йде війна, бути не може.

При цьому волонтерами є абсолютно різні люди: вчителі та лікарі, керівники та рядові співробітники, підприємці та великі корпорації. Цих людей мотивують і згуртовують спільні цінності: вони допомагають іншим, тому що бачать у цьому сенс, адже якщо не вони, то хто.

На мій погляд, саме по собі волонтерство є тригером, підсилює відповідальне ставлення до всіх проблем у суспільстві. Людина, яка допомагає, витрачає свій час і гроші, просто не може бути байдужою. І добре, що таких людей знаходять і мотивують корпорації та бізнес.

Україні в цьому відношенні простіше: тренд конкретно на корпоративне волонтерство задав Захід – такі гіганти, як Microsoft, McDonald`s, Avon та інші. Але й у нас за останні роки корпоративне волонтерство теж стало невід'ємним атрибутом усіх соціально відповідальних компаній.

Чому тільки зараз?

Раніше український бізнес не так активно брався за розв'язання проблем суспільства спільно з громадськими організаціями: чи то через певну недовіру до них, чи то через неправильно вибудувану корпоративну культуру всередині самої компанії. З одного боку, не всі громадські організації прозорі, не всі відкриті та безкорисливі і не всі розуміють, яких глобальних змін вони хочуть досягти через взаємодію з бізнесом.

З іншого боку, причина низької соціальної активності може полягати в тому, що не всі керівники і топменеджери приділяють питанням корпоративного волонтерства достатньо уваги. Соціальна й комунікаційна функції часто розділені та покладені на найманих менеджерів, які не завжди можуть порозумітися.

І нарешті, не завжди і не скрізь ведеться роз'яснювальна робота, яка мотивує персонал на сприяння волонтерським ініціатива. Не пояснюється, чому потрібно брати участь у суспільних процесах, чому важливо не лише заробляти, а й вкладати.

Адже участь бізнесу в програмах корпоративного волонтерства, особливо у благодійних проєктах та проєктах громадських організацій, дає можливість вийти за межі своєї професійної діяльності, розширити сферу впливу, зробити дійсно корисні справи та згуртувати колектив. Головне – бути рівнозначними партнерами в цій благородній справі.

Куди направляти свій інтерес і ресурси бізнесу?

Зрозуміло, всі напрями важливі. Я ж торкнуся того, у якому зацікавлений будь-який бізнес, де є персонал, – це освіта!

Молодь і діти – критично важливі партнери в досягненні сталого економічного й соціального розвитку будь-якої країни. Саме тому вони потребують додаткових інструментів для навчання та розвитку.

Українська освітньо-волонтерська ініціатива GoGlobal створена якраз для того, щоб допомогти молоді отримати необхідні знання та навички, щоб стати відповідальними громадянами.

GoGlobal – ініціатива громадської організації Global Office, спрямована на популяризацію вивчення іноземних мов і волонтерського руху в Україні, а також на сприяння міжкультурному діалогу та громадській дипломатії.
У межах GoGlobal реалізується GoCamp – найбільший освітній волонтерський проєкт Східної Європи, який за п'ять років свого існування охопив 165 000 дітей з усієї України і 1300 іноземних волонтерів із 75 країн світу.

Іноземці та бізнес-компанії як амбасадори доброти й освіти

Іноземні волонтери прилітають до України своїм коштом, а деякі з них їдуть волонтерити навіть на прифронтові території, щоб діти з усіх регіонів України могли «прокачати» свою англійську й отримати безцінний досвід спілкування саме з носіями мови.

Крім іноземців, як викладачі, натхненники та партнери до проєкту GoCamp почали приєднуватися і представники бізнес-компаній, що так само є доказом того, що корпоративне волонтерство може містити в собі ще й менторство.

Хто такий ментор і яке його призначення

Менторство – один із найпопулярніших способів неформального навчання.

Ментор, або наставник, – це зазвичай фахівець із певної професійної індустрії, що знає, як і за допомогою яких інструментів навчати інших. Корпоративні менторські програми здатні направити й допомогти визначитися в кар'єрному плані тим, хто ще перебуває в пошуку. Це та сама практика, яку жодна дитина не отримає, сидячи за шкільною партою.

У 2017 році в GoCamp взяла участь команда людей із Європейського банку реконструкції та розвитку, головний офіс якого розташовується в Лондоні. Ця команда завжди підтримує інфраструктурні проєкти.

Чотири роки тому вони вирішили приїхати в Україну як волонтери, оскільки усвідомили, що це може глобально вплинути на ціле покоління школярів і на всю сферу української освіти загалом.

Майбутнє за профі, які мислять критично?

Хоч GoCamp – не Гоґвортс, тут не все просто. Замість уроків магії тут дають рекомендації про те, як мислити не шаблонно, а глобально, бути гнучким і мобільним, а не інертним. Ми готуємо дітей до найскладніших викликів й умов сучасності, до яких необхідно адаптуватися.

Кемпери пробують себе в нових креативних індустріях, вчаться бути активними громадянами, розробляють власні стартапи і представляють їх ровесникам.

Уже з 2018 року партнерами GoCamp стала команда «Київстар». Вони співпрацювали зі шкільними командами і супроводжували учнів у «прокачуванні» всіх навичок, необхідних для інновацій і підприємницької діяльності.

Діти дізналися, що таке брейнсторминг, тимбілдінг, фінансова грамотність, фандрайзинг, тайм-менеджмент, їм дали розуміння бізнес-стратегій і бізнес-моделей, маркетингу та просування.

Ще один ментор і партнер GoCamp – команда Snapchat. Вони також стали наставниками креативних практик.

Разом із командою Snapchat діти-учасники GoCamp вивчали AR-технології, створювали діджитал-рішення, розробляли свої маски в Snapchat-застосунку. Причому деякі з них стали вірусними в мультимедійному мобільному однойменному застосунку. Майстер-клас від 3D-аніматора Вернона Джеймса Манлапаза надихнув дітей креативити далі.

Важливо, що під час занять із менторами, учні долають також гендерні стереотипи та упередження, які часто зустрічаються в професійній сфері. І дівчатка, і хлопчики починають розуміти, що IT – не суто чоловіча професія, та й взагалі при виборі спеціальності гендерних обмежень майже не існує.

Усе просто: сьогодні ти піклуєшся про майбутнє дитини, а вже завтра вона змінить цей світ.

Уже зараз у 165 000 дітей із різних регіонів України є можливість самореалізуватися, вивчити іноземні мови, вступити в кращі університети як в Україні, так і за її межами.

Серед волонтерів і менторів є люди, які закінчили топові вузи світу, як-от Гарвард, Кембридж, Стенфорд, Оксфорд, і їм точно є чим поділитися з юним поколінням українців.

Головне – розуміти, що волонтерство безмежно, воно стирає межи можливостей і виводить людину на новий рівень, коли вона починає знаходити нові сенси.

Саме тому корпоративні зв'язки та відносини потрібно вибудовувати крізь призму доброти і благородства, давати можливість мільйонам дітей здобувати додаткову освіту й навички, щоб у перспективі ці самі діти могли створити власний потрібний і важливий бізнес. Або мотивовані та натхненні прийшли працювати до вас.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті