Щаслива вакансія: для чого компаніям корпоративне підприємництво
І як воно допоможе вгамувати кадровий голод
Останнім часом усе гостріше стає питання дефіциту талановитих спеціалістів. Тема кадрового голоду входить на перший план в інформаційному просторі. Кількість вакансій в Україні тільки на початку осені збільшилася вдвічі, і подальші прогнози також вказують на продовження зростання. Додатковий тиск на ситуацію створюють якісні показники очікувань від роботи насамперед із боку молодих спеціалістів покоління Z, частка яких стає все більшою. Як впоратися з цією ситуацією та залишатися конкурентоспроможним роботодавцем для молодих професіоналів, розповів Mind засновник Інституту корпоративних інновацій та громадського підприємництва (CICE Institute), резидент Reactor.ua Павло Рижій.
Традиційні методи конкуренції за таланти більше не вирішують це питання на 100%. Потрібні нові методи та підходи.
Чому компанії стикаються з кадровим голодом?
Якщо глянути на цю ситуацію ширше, то приходить усвідомлення того, що цей виклик є глобальним. Сучасний світ переживає глобальну кризу залученості працівників. Згідно з дослідженням McKenzie 2021 року, у якому брали участь понад 6000 працівників із різних компаній і країн, 40% з них розглядають можливість звільнитися в найближчі 4–6 місяців і для більш ніж половини цих людей причиною такого рішення є відсутність відчуття, що їх цінують, а також відчуття недостатньої приналежності до бізнесу, де вони працюють.
За даними міжнародної дослідницької компанії Gullp, середньосвітовий рівень залученості працівників становить лише 15%. І якщо продовжити керувати ними як зараз, то очікувати поліпшення ситуації не доводиться. Представники покоління Z, яких буде понад 27% серед всіх працівників уже 2025 року, прагнуть працювати у компаніях, що вирішують глобальні виклики. І таких буде понад 55% до 2025 року, а до 2030-го – понад 82%. При цьому понад 65% зумерів, що вже працюють, планують мати власну справу протягом найближчих 10 років.
Ці цифри чітко вказують, що вже зараз компанії мають переосмислювати та трансформувати свої моделі управління, пропонуючи працівникам потужне призначення компанії, на реалізацію якого варто витрачати життя та можливості для підприємницького формату діяльності, що забезпечує чіткі правила, значну свободу й не меншу відповідальність.
Як працює корпоративне підприємництво?
Найпотужніший та найпрактичніший інструмент для цього, на моє переконання, це корпоративне підприємництво, бо його підходи базуються на:
- принципах сталого розвитку (а це про можливості змінювати світ на краще);
- самоорганізації (забезпечує проактивне самозалучення працівників);
- підприємницької діяльності (завдяки можливості фактично розвивати власну справу з мінімальними ризиками, з ресурсами великої компанії та брати участь у розподіленні прибутків).
В результаті компанія, що практикує корпоративне підприємництво, отримує неповторну конкурентну перевагу як роботодавець, якого обирають найталановитіші працівники, бо:
- Має призначення змінювати світ на краще – це є потужним магнітом для молодих талантів, серед яких зростає на це запит. І разом з тим стимулює наявних працівників до щирого та глибокого особистого включення в справи компанії.
- Працівники окрім ціннісної мотивації мають ще й безпосередню матеріальну зацікавленість завдяки можливості брати участь у розподіленні прибутків від реалізованих успішних ідей, а це ще один фактор, що формує культуру спорідненості особистої мети людини з метою компанії.
- Пропонує унікальні кар'єрні можливості, адже сфери докладання зусиль і розвитку інноваторів обмежені лише стратегічним фокусом компанії. Будь-який працівник отримує можливість із власної ініціативи на практиці довести свою готовність до наступного кар'єрного кроку та, наприклад, очолити проєкт із розвитку нового продукту або навіть бізнесу. Участь в інноваційному процесі гарантує швидший професійний розвиток і пришвидшує готовність до наступного кар'єрного кроку.
- У компаніях з корпоративним підприємництвом ти можеш стати ким захочеш, навіть якщо поки не знаєш напевно ким!
- Така компанія – мрія для талановитого, амбітного та дієвого професіонала. І справжній біль для конкурентів.
Meta (Facebook), SAP, Alphabet (Google), Amazon та багато інших компаній, що практикують корпоративне підприємництво є традиційними лідерами в рейтингах найкращих роботодавців.
Українські компанії також починають робити кроки в цьому напрямку, створюючи відділи корпоративних інновацій, співпрацюючи з інноваційними екосистемами, ба більше, навіть залучаючи працівників до розподілення прибутку від ідей, які ті пропонують і реалізовують.
Платформа REACTOR.UA – ваш провідник у світ інновацій.
Ми знаємо, як втілити інновації з урахуванням кращих практик та в стислі терміни.
Розпочніть зміни вже зараз!
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].