Інноваційна їжа: харчові тренди-2022
І чому потрібно раціонально підходити до формування меню

Розвиток всіх сфер життя прискорюється і харчова промисловість – не виняток. Виробники стають екологічнішими та орієнтованими на потреби споживачів. Чого чекати від ринку харчових продуктів у 2022 році розповіла Mind директор із маркетингу SUSHKA Олена Гук.
Зменшення відходів
За даними Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН 1,3 мільярда тонн їжі щороку відправляється у смітник. Водночас населення неухильно зростає, що збільшує потребу у харчах та землі для сільськогосподарських цілей. Ми навіть не помічаємо, що купуємо продуктів більше, ніж потрібно і викидаємо більшу частину з них.
Це сприяє розвитку тенденції скорочення харчових відходів. З'являються програми фудшеринга (наприклад Too Good To Go показує надлишки продуктів у ресторанах, супермаркетах та пекарнях, які продаються зі знижкою) та перероблені харчові продукти. Перероблені продукти, виготовлені з інгредієнтів, які інакше були б харчовими відходами, допомагають мінімізувати енергію, що використовується для виробництва, транспортування та приготування цього інгредієнта. Приклад таких продуктів – картопляні снеки Spudsy або печиво Fancypants Upcycled Cookies.

Картопляні снеки Spudsy

Печиво Fancypants Upcycled Cookies
Ностальгія за домашньою їжею
Ізоляція під час COVID-19 дала можливість поекспериментувати на кухні та згадати старі сімейні рецепти, які змушують відчувати тепло та затишок. Гречка, котлета, вареники та улюблена пюрешка набирають популярності. Заклади сучасної української кухні – один із трендів ресторанного бізнесу у 2021 році, який планує залишитися у 2022. Традиційна їжа – відмінний спосіб відчути зв'язок із сім'єю та повернутися до чогось звичного у сучасному мінливому світі.
Штучний інтелект для створення замінників м’яса
Через тенденцію на веганство замінники м'яса стають все популярнішими. За даними дослідження ATKearney до 2040 року 60% споживаного м'яса буде або рослинним або вирощеним у лабораторії. Це також пов'язано з новою поведінкою споживачів після COVID-19, що свідчить про перехід від м'яса до «здоровіших» варіантів.

Через великий попит індустрія рослинного харчування починає рухатися у бік автоматизації. З’являються перші технології, які створюють замінники м’яса. Таким є AI шеф-кухар компанії NotCo на ім’я Джузеппе. Це штучний інтелект, який на молекулярному рівні аналізує страви з інгредієнтів тваринного походження та пропонує рослинну заміну. Він вже створив рослинний аналог курячого м’яса на основі нута, бамбука та персика.
Доставка їжі
За останні 5 років додатки для доставки їжі збільшили дохід на 204%. Зокрема на цю тенденцію вплинула пандемія COVID-19. Сервіси доставки їжі розвиваються стрімкими темпами. Наприклад, Gopuff у США досяг оцінки в $15 млрд, коли його оцінка на початку 2021 року становила $3,9 млрд. А Glovo запустили перший dark store в Україні, який допоможе доставляти продукти менш ніж за 10 хвилин. Ця тенденція продовжиться й у 2022 році. Люди хочуть їсти швидко і витрачати якнайменше сил на це.
Швидка їжа
Цей тренд тісно пов'язаний із попереднім. У людей немає часу готувати, але при цьому вони стали вимогливішими до харчування: уважно аналізують склад на пакуванні та вибирають здорові продукти. Наразі інноваційні технології спрямовані на створення швидких у приготуванні страв, які зберігають корисні елементи продуктів. Завдяки технологіям сушіння, герметичному пакуванню та іншим нововведенням це можливо. Дана тенденція набирає популярності й на вітчизняному ринку.
Вітаміни та суперфуди
Споживач більше замислюється про харчування і його вплив на організм. За даними Whole Foods, на полицях з'явиться більше «корисних» страв. З чим це пов'язано? Щоб збалансовано харчуватися, необхідно детально вивчати тему і витрачати час на складання правильного раціону. Дотримуватись його в умовах насиченого життя ще важче. У результаті людина не отримує потрібну кількість корисних речовин протягом дня.
Функціональні продукти (харчові продукти, які збагачені додатковими інгредієнтами) закривають цю потребу та допомагають харчуватися швидко та здорово. Виробники будуть додавати більше функціональних інгредієнтів, таких як вітамін D, протеїн, клітковина, адаптогени для підтримки імунної системи та навіть спеції.
Наприклад, куркума – висхідна тенденція 2022 року. Спеція додається як інгредієнт в упаковані продукти, такі як пластівці, квашена капуста і навіть бутерброди з морозивом на рослинній основі.


Екологічність, мобільність, користь – головні харчові тенденції 2022 року. Не бійтеся змін та нових продуктів. Просто розумно підходьте до вибору.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.