ТОП-5 трендів: чого чекати від алкогольної індустрії у 2022 році
П'ять тенденцій, які формуватимуть новий досвід та емоції у споживачів

В останні два роки через пандемію люди почали рідше збиратися разом, тому кожну спільну зустріч прагнуть зробити важливим і особливим моментом. Алкогольні напої – одна з традиційних складових таких подій. І хоча значимість здорового способу життя за пандемічної доби лише зросла, відмовлятися від «акомпанементу» до свята у вигляді пари келихів якісного напою прагнуть не всі. Як зробити так, аби ці напої викликали унікальні емоції, дарували смакові враження та були каталізатором успішного святкування важливих моментів, спеціально для Mind розповіла Ірина Жигунова, Global Chief Marketing Officer Nemiroff.
Будучи представленими на п'яти континентах у понад 80 країнах світу, ми приділяємо велику увагу аналізу ринків та споживачів. Власні дані разом із дослідженнями впливових світових експертних організацій, таких як IWSR, дають змогу виділити основні тренди, що відзначатимуть 2022 рік в алкогольній індустрії.
Спойлер. Люди адаптувалися до пандемічних реалій і не прагнуть повертатися до «нормальності» зразка 2019 року. Натомість сьогодні споживачам потрібні нові смаки, враження та доступність.
Преміумізація
Головна тенденція останніх років – це преміумізація алкоголю. Люди збираються рідше, тому надають перевагу якості та смаковим враженням, а не кількості.
Те саме підтверджують і останні дослідження. 50% барменів з усього світу кажуть, що гості закладів почали віддавати перевагу напоям преміум-класу. Польща, Бразилія, Австралія, Колумбія, Мексика, Німеччина показали стрімкий ріст преміум-сегменту в 2021 році порівняно з 2020-м.
Натомість у Таїланді через відсутність туризму та карантинні обмеження продажі імпортних преміум-напоїв все ще далекі від показників, що були до пандемії.
Натуральність
Інший важливий напрям – натуральність. Сьогодні приділяється все більше уваги інгредієнтам, з яких виготовляється продукція. У рецептах дедалі частіше використовують натуральні екстракти з фруктів та ягід, трави, спеції. І значна увага надається чистоті води як ключового інгредієнта.
Штучні ароматизатори та барвники відходять у минуле.
Особливо це стосується категорії горілки, смак якої раніше вважався нейтральним. У США минулого року навіть на законодавчому рівні змінили визначення цього продукту, додавши, що він може мати власний характерний та виразний смак.
Однак важливо, щоб цей ефект досягався натуральним, часто навіть крафтовим шляхом. Тож крім різноманіття натуральних складників, оригінальності смаку можуть додати особливості технології виробництва.
Діджиталізація
Наступний тренд алкогольної сфери у 2022-му – діджиталізація. У покупців уже немає прив’язки до магазинів, як це було раніше. Споживачі активніше використовують технології для замовлення напоїв онлайн, влаштовують онлайн-вечірки і створюють коктейлі вдома, використовуючи для цього онлайн-рецепти.
Для брендів дуже важливо супроводжувати споживачів на їх діджитал-шляху. Треба бути присутніми в інтернет-магазинах, дбати про доступну та зручну доставку, сприяти легкому пошуку, доступу до рецептів та лайфхаків у міксології.
На ринку США вже 65% споживачів користуються виключно послугами онлайн-сервісів для покупки алкоголю. І з кожним наступним роком ця цифра у Штатах, як і в інших країнах світу тільки зростатиме. Саме тому для брендів так важливо бути представленими в асортименті таких інтернет-гігантів, як Amazon чи локальна Rozetka.
Соціальна відповідальність
Важливими тенденціями алкогольної сфери залишаться соціальна відповідальність і сталий розвиток. Саме довкола цих понять сьогодні формується більшість світових ініціатив та трендів.
Еко-упаковка, переробка відходів, соціальні проєкти брендів з року в рік стають дедалі важливішими та визначальними у виборі споживача. Інформування споживачів про культуру споживання також вносить вагомий вклад у суспільний добробут.
Нові враження
Люди шукають нових смаків та нестандартні поєднання, що викликають емоції. Фудпейринг, нестандартна подача, експерименти з інгредієнтами – зараз споживачі відкриті до цього, як ніколи. Вони з задоволенням віддадуть перевагу продукту, який супроводжуватиме певне шоу, чи сторітелінгу – історії, яка подарує новий досвід.
Таким чином, сьогодні споживання міцних напоїв перетворюється на потребу вражень, що набагато цінніше та відкриває глобальним брендам нове поле для креативу.
Варто відзначити, що бренди з історією, чітким позиціонуванням, яскравими смаками, які відкриті до експериментів і готові задовольнити актуальний попит споживачів, зможуть у 2022 році дати світові значно більше, ніж просто напої.
Матеріал рубрики «Точка зору» є відображенням особистої думки автора й може не збігатися з точкою зору редакції Mind. Він не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Ініціатива публікації, як правило, надходить з боку автора.
Редакція не несе відповідальності за достовірність і тлумачення наведеної інформації та виконує винятково роль носія. Матеріали в рубриці «Точка зору» можуть бути опубліковані як на комерційній, так і на безоплатній основі.
Основна вимога – суспільна значущість теми та відкрита публічна позиція автора.