Не видати своїх: як спілкуватися з іноземними клієнтами під час війни

Не видати своїх: як спілкуватися з іноземними клієнтами під час війни

І як чесність та відкритість допоможуть для підтримки партнерських відносин

Не видати своїх: як спілкуватися з іноземними клієнтами під час війни
Фото: depositphotos.com

Тема військового протистояння перейшла з новин у робочі месенджери. Чи варто обговорювати з клієнтами з-за кордону подробиці бойових дій? Як розповісти про релокейт команди? Як зберегти довіру іноземних партнерів? Олександр Дьяченко, Delivery Manager в IT-команді NIX, зібрав для Mind відповіді на ці й інші актуальні питання антикризової комунікації.

Дійте на випередження

Можливість російської агресії світові ЗМІ обговорювали задовго до повномасштабного вторгнення. А з 24 лютого Україна не сходить з перших шпальт найвпливовіших ЗМІ. У таких умовах заспокоювати клієнтів, замовчуючи або пом’якшуючи інформацію про реальний стан речей, є великою помилкою. Це може коштувати вам ділової репутації. Більш того, якщо знаєш лише частину правди, то легше повіриш у фейки.

Щоб не втратити довіру клієнтів, намагайтеся доносити їм найважливіші новини – чесно і виважено, без зайвих емоцій. Надавайте факти з перевірених джерел, аналізуйте головні меседжі, які наповнюють інфопростір.

Обговорюйте з замовником можливі ризики для його бізнесу та вашої команди. І одразу пропонуйте рішення, які допоможуть мінімізувати негативні наслідки.

Попереджуйте про релокейт і тримайте в курсі переміщень команди

Через небувалий сьогодні розмах української міграції деякі іноземці вважають, що всі IT-фахівці виїхали до безпечних місць. Однак є і такі, хто через сімейні обставини залишається поблизу місць бойових дій. І їх рішення варто поважати.

Регулярно інформуйте клієнта, де знаходяться ваші співробітники, в якому вони стані, чи здатні зараз виконувати взяті на себе зобов'язання за проєктом, що планують робити в майбутньому. Постійно підтримуйте зв'язок з людьми й оновлюйте статус по кожному фахівцю хоча б раз на кілька днів.

Окремо доповідайте про статус тих, хто ще не виїхав у безпечніші місця. Можливо, хтось із вашої команди пішов захищати Україну зі зброєю в руках. Або волонтерить, працюючи вночі. Чи з питань особистої безпеки тимчасово відмовчується, бо рятує рідних з окупованих територій. Доносьте цю інформацію партнерам через реальні кейси – так людина побачить повну картину подій.

Підкреслюйте допомогу від компанії

В умовах війни підтримка потрібна кожному.

Добрі справи варті того, щоб говорити про них. Розповідайте клієнтам, якої саме допомоги найбільш потребувала ваша команда (координаційної, інформаційної, фінансової, психологічної тощо), і які потреби людей вам уже вдалося забезпечити.

Помилково думати, що для партнерів ця інформація не несе користі. Адже якщо команду усіляко підтримують, зростає ймовірність того, що люди оговтуватимуться і незабаром повернуться до робочих процесів (читайте – відновлять клієнтський бізнес).

Доводьте успіхи цифрами

У перші дні війни чимало іноземних клієнтів висловили згоду призупинити робочі процеси, поки ситуація не стабілізується. Завдяки цьому українські компанії отримали можливість пережити перший шок, евакуюватися подалі від лінії фронту та облаштуватися на нових місцях.

Однак саме повернення у звичний графік залишається вкрай важким для всіх нас. Щоб прискорити цей процес, візьміть за правило фіксувати будь-які успіхи команди – наприклад, кількість активних людей на проєкті. Щодня діліться статистикою зі своїми спеціалістами та клієнтом.

Таким чином команда отримуватиме додаткову мотивацію, а замовник – наочно бачитиме, що ви стаєте всі більш активними. Тож через деякий час команда зможе показати заплановані результати, а може, навіть, вийде на більш високі показники.

Живіть теперішнім, думайте про майбутнє 

Здається, що планування у часи великих змін – невдячна справа. Але це не так. Вже зараз варто робити кроки, які допоможуть команді активно стартувати після нормалізації ситуації і нададуть впевненість у завтрашньому дні.

Український бізнес не може стояти осторонь і чекати, поки минуть темні часи.

Від того, наскільки якісно ми зможемо комунікувати з іноземними клієнтами, наскільки швидко повернемося до робочих процесів, залежить економічне становище і темпи відбудови України. Тому доводьте своїм клієнтам, що вірите в нашу спільну перемогу та світле майбутнє під мирним українським небом.

Збирайте актуальні звіти про поточні процеси. Працюйте над планами розвитку, обговорюйте їх з замовниками. Якщо є потреба і можливість, закривайте відкриті вакансії. Робіть усе можливе, щоб з часом вивести робочий проєкт на якісно новий рівень.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.ua

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло