Поставити на колеса: які нові правила розмитнення вживаних авто готує Кабмін

Поставити на колеса: які нові правила розмитнення вживаних авто готує Кабмін

Який механізм митного оформлення та реєстрації передбачається

Поставити на колеса: які нові правила розмитнення вживаних авто готує Кабмін
Фото: УНІАН

Нещодавно Кабінет Міністрів зареєстрував у Верховній Раді законопроєкти, які спрямовані на зміну оподаткування транспортних засобів, що ввозяться на митну територію України. Йдеться про законопроєкти №7448, №7466, та №7468, які передбачають внесення змін до Податкового, Бюджетного та Митного кодексів щодо оподаткування таких транспортних засобів. Чого очікувати з прийняттям даних законів розповіла Mind керівниця Адвокатського Бюро «Тетяни Даниленко», адвокатка Тетяна Даниленко

Якщо зазначені урядові ініціативи будуть ухвалені, ті, хто ввозить легкові авто на територію України, мають відчути певні спрощення. Усі ж платежі, за пропозицією авторів проєктів №7466 та 7468, складатимуться лише з двох податків – ПДВ та акцизу.

Сертифікація і відвідини експерта МВС стануть добровільними, також буде ліквідована прив’язка до митної вартості авто для обчислення мита й ПДВ. 

Такі зміни дозволять усунути чимало корупційних ризиків і різноманітних «схем».

Скасовується збір за першу реєстрацію до Пенсійного фонду. Передбачено істотні знижки для легкових машин з гібридною силовою установкою, і «нульове розмитнення» для електромобілів.

Обов’язкова сертифікація ТЗ, послуги митного брокера, експертиза МВС та збір за першу реєстрацію (від 3 до 5% від вартості авто) у запропонованих проєктах відсутні. Як і прив’язка до ціни авто, що дозволяє абсолютно точно дізнатися розмір митних платежів для будь-якої автівки за кордоном, яка для пропуску на митну територію України має відповідати екостандарту не нижче «Євро-2» (тобто від 1996 року випуску).

Що передбачає електронний документообіг? 

Анонсовано також перенесення більшості операцій, як-от державна реєстрація авто, оформлення митної декларації, сплата податків тощо у «безконтактну» електронну форму. Здійснюватися вони будуть за допомогою вебверсії Єдиного порталу державних послуг, а також у застосунку «Дія».

Основна мета – максимально усунути будь-які «схеми», корупцію та маніпуляції з цінами на авто при їх розмитненні. Процедура буде зрозумілою навіть для тих, хто далекий від сфери пригону авто, тож послуги посередників уже не будуть такі затребувані.

Стане можливо з абсолютною точністю визначити суму митних платежів за будь-який легковик, оскільки його вартість не враховуватиметься при нарахуванні податків.

Чинну систему оподаткування легкових автомобілів змінять через впровадження нової формули розмитнення транспортного засобу, відповідно до якої не буде братися до уваги вартість авто.

Розмитнення легкового авто залежатиме від кількох показників:

  • віку ТЗ;
  • типу та об'єму двигуна;
  • ексклюзивності авто.

Коефіцієнт ексклюзивності нараховуватиметься на авто, які підпадають під сплату транспортного податку. Йдеться про автомобілі віком не більше 5 років, середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати.

Митники вже не зможуть впливати на формулу розмитнення – її визначатимуть виключно характеристики авто. Розмитнення буде максимально простим і зручним. Достатньо ввести VIN-код авто – і розрахунок платежів відбудеться автоматично. Сплатити можна буде прямо в застосунку. Весь процес розмитнення забере лічені хвилини.

Скільки коштуватиме ввезти авто? 

Розмір ввізного мита на транспортні засоби з пробігом (по певним товарним позиціям), які ввозяться на митну територію України, зменшиться з 10% до 5%.

Розмитнення старих авто з великим пробігом за новим законодавством буде дешевше. Чим старше автомобіль, тим в меншу суму власнику обійдеться розмитнення.

З метою підтримки українського військово-промислового комплексу та ЗСУ встановлять обов’язкову сплату військового збору для осіб, які набувають право власності на легкові автомобілі, що підлягають першій державній реєстрації в Україні.

Чому зміни планують під час війни? 

Змінювати під час дії воєнного стану оподаткування легкових автомобілів необхідно виключно з метою розвитку та підтримки внутрішнього виробництва з можливістю імпорту нових транспортних засобів протягом процесу здійснення локалізації виробництва на території України.

При цьому для відновлення внутрішнього виробництва легкових автомобілів і підтримки підприємств, які борються за збереження робочих місць і наповнення бюджетів усіх рівнів, не зайвим було б на час дії воєнного стану,  розглянути ідею звільнення від сплати акцизного податку на  реалізацію легкових автомобілів, вироблених в Україні.

Загалом найближчі законодавчі зміни слід очікувати не раніше осені, найбільші шанси на ухвалення серед усіх має законопроєкт «розмитнення авто в смартфоні». Саме на митне оформлення авто в «Дії» є так звана політична воля: ініціатором виступає Кабмін в особі Мінцифри, ідею підтримує Президент.

Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.

Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.

Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло