Підвищення кваліфікації: 8 найкращих українських телеграм-каналів на бізнес-тематику
І один бонусний бізнес-ресурс

Сьогодні в житті майже кожного українця так чи інакше присутній телеграм: там і листування з друзями та близькими, і чат будинку чи дачного кооперативу, і новинні ресурси, і щоденні звернення президента, і канали з мемами. Про вісім найкращих каналів (та один бонус-ресурс – дочитайте до кінця, щоб не пропустити!) на бізнес-тематику, підписка на які практично прирівнюється до пасивного підвищення кваліфікації, розповіла Mind контент-менеджерка NetHunt CRM Валерія Каковкіна.
У телеграмі є все. З одного боку, в цьому його плюс – усе, що треба для диджитал-існування, зручно зібране в одному місці. З іншого – величезний мінус.
Буває, зайдеш прочитати повідомлення від друга чи дізнатися, скільки літаків підбили ЗСУ за сьогодні, а потім – раз – і вже один за одним листаєш пости, яким кінця-краю немає.
Від цього, звісно, нікуди не подітися. Але навіть процес листання телеграму можна трансформувати в дещо корисне. Дещо, що може значно просунути ваш бізнес вперед.
1. Почни Щось!
Почни Щось! – один із найбільших українських каналів для власників бізнесу, менеджерів із продажу, маркетологів та всіх-всіх-всіх, хто прагне навчитися діловому мисленню, більш вправно розподіляти свій робочий час і залишатися в курсі останніх новин українського бізнес-простору.
Автори каналу сумлінно підходять до своєї роботи та майже щодня публікують корисну інформацію про інвестиції, саморозвиток, продуктивність і таке інше. Цікаво, що, попри частоту публікацій, контент завжди якісний, цікавий і доволі практичний.
Цього копірайтери каналу досягають завдяки розбиттю ґрунтовних тем на невеличкі, легкі для споживання порції.
Окремо варто зазначити, що весь контент каналу категоризований. Це робить пошук дописів та навігацію каналом надзвичайно зручними. Ви з легкістю можете знайти публікації, які цікавитимуть вас, просто перейшовши по гештегу – #поради, #продуктивність, #книги, #подкасти тощо.
Канал буде особливо корисним для менеджерів і СЕО, які прагнуть прокачати свої бізнес-навички – Почни Щось! часто ділиться анонсами тематичних вебінарів, різноманітних курсів й освітніх програм під гештегом #події та #курси.
Ну, це якщо раптом ви бажаєте підвищувати кваліфікацію не лише пасивно :)
2. NetHunt CRM Україна
Не дарма кажуть, що для кожної мами свої діти завжди найкращі.
Як менеджер каналу NetHunt CRM Україна, я не могла оминути його стороною. Але поспішаю вас запевнити: навіть якби я не була автором цього каналу, то все одно порекомендувала б вам на нього підписатися!
NetHunt CRM Україна – це принципово новий формат телеграм-каналу на бізнес-тематику. На відміну від багатьох інших ресурсів у цій добірці, контент, який публікується в NetHunt CRM Україна, здебільшого практичний, спрямований на менеджерів із продажу, маркетологів, спеціалістів відділу підтримки, керівників відділу продажу, СЕО.
У своїх публікаціях NetHunt CRM Україна висвітлює особливості B2B продажу на українському та західних ринках, пояснює складні процеси (як-от автоматизація) простими словами, розповідає детально про CRM-системи, їхнє ефективне використання, а також ділиться ідеями й готовими рішеннями для малого та великого бізнесу.
Серед найцінніших дописів каналу – ексклюзивний контент від команди NetHunt CRM: готові шаблони для телефонних дзвінків, імейлів, повідомлень; шаблони для роботи із запереченням; чеклісти тощо.
Ще одна цікава особливість NetHunt CRM Україна полягає в тому, що коментарі в спільноті відкриті. Це не тільки дає змогу вам поставити авторам каналу (мені та моїм колегам) запитання про CRM і продажі, а й перетворює його на повноцінне онлайн-ком'юніті, у якому можна обговорити публікації і поспілкуватися з іншими учасниками каналу.
Враховуючи той факт, що серед підписників каналу чимало провідних українських спеціалістів із продажу, чат каналу – це цінна нагода розширити свою мережу бізнес-знайомств і контактів.
Тож, якщо ви завжди хотіли опанувати CRM та збільшити продажі своєї компанії – раджу підписатися!
3. Business Founder
Контент каналу Business Founder значно відрізняється від контенту попередніх двох каналів. Автори ресурсу майже не публікують лайфхаки для бізнесменів і менеджерів із продажу, не діляться цінним досвідом та не розповідають про CRM.
Вони пропонують щось зовсім інше – добірку свіжих і резонансних новин зі сфери бізнесу, інвестицій та стартапів України й світу.
Останні новини про мерджери та аквізиції, вихід компаній на нові ринки та з них, залучення інвестиційних коштів, зміна керівництва у відомих (і не дуже) компаніях – про все це ви маєте змогу дізнаватися першими, підписавшись на Business Founder.
Навіщо? По-перше, бути в курсі останніх новин в індустрії – це завжди гарна ідея, оскільки це допоможе вам ухвалювати більш інформовані рішення та розуміти поточну кон'юктуру ринку. По-друге, ви завжди матимете свіжий потік інфоприводів для ваших PR-кампаній. Ну і врешті-решт, вам просто буде що обговорити з колегами.
Смол-ток – важлива річ у сучасному бізнес-світі!
4. Mind.ua | 🇺🇦 Бізнес. Економіка. Важливе
Раз мова зайшла про телеграм-канали, які допоможуть вам залишатися в курсі останніх подій, стежити за розвитком українського бізнес-простору та не пропускати жодних гучних заяв ключових осіб української і світової економіки, то варто згадати й про Mind.ua | 🇺🇦 Бізнес. Економіка. Важливе.
Цілком вірогідно, що ваша стрічка телеграм-каналів майорить новинними ресурсами. Звісно, усі вони надзвичайно важливі, але жоден канал, присвячений розвитку подій на фронті та у вашому місті, не розповість про стан ринку в таких деталях, як Mind.ua | 🇺🇦 Бізнес. Економіка. Важливе.
Канал належить однойменному незалежному журналістському бізнес-порталу Mind.ua. Серед основного контенту, яким діляться автори ресурсу, можна зустріти актуальні новини у сфері українського бізнесу, резонансні розслідування та тезисний переказ публікацій ресурсу з посиланнями на повну версію.
Mind.ua | 🇺🇦 Бізнес. Економіка. Важливе – це маст-фоллоу канал для власників бізнесу, які хочуть знати, чим займаються їхні конкуренти, адже ресурс часто ділиться кейсами різноманітних українських компаній, розповідає про специфічні бізнес-рішення, які ті ухвалюють, та ініціативи, у яких беруть участь.
5. Український бізнесмен
Український бізнесмен – це канал, який має майоріти в списку підписок у кожного українського бізнесмена.
Канал має всього два типи дописів – лонгріди, спрямовані на засновників компаній і топменеджерів, та мотиваційні цитати. Ненав’язливо, інформативно, доступно й професійно – це чотири прислівники, якими можна описати контент «Українського бізнесмена».
Тематика дописів варіюється від доволі широких (наприклад, підвищення командної продуктивності та важливість SMM в умовах диджиталізації бізнес-простору) до точкових (наприклад, стратегії реалізації клієнтоорієнтованості та вибір постачальників для успішного дропшиппінгу).
Одна з особливостей каналу – це велике різноманіття кейсів. Переважна більшість порад, які дають автори «Українського бізнесмена», базуються на досвіді великих компаній, як-от Netflix, Amazon, Apple.
6. Business Week | Бізнес | Фінанси | Інвестиції
Business Week – це перший повноцінний телеграм-журнал про бізнес, фінанси та інвестиції.
Усі дописи каналу належать до однієї з трьох категорій: корисні #поради щодо бізнесу та кар'єри; #рекомендації про те, що почитати або подивитися; актуальні #новини зі світу бізнесу, стартапів, фінансів, інвестицій, економіки.
Окрім того, щотижня на каналі публікується #дайджест найцікавіших новин бізнес-світу з посиланням на ширший огляд кожної з них.
Контент Business Week буде корисним не лише людям, яких зі світом бізнесу та фінансів пов’язує професія, а й тим, хто просто хоче поліпшити свої відносини з грошима. Так, чимала кількість постів на каналі стосується управління особистим бюджетом, заощадженнями тощо.
7. «Бізнес-Конструктор»
«Бізнес-Конструктор» – це авторський канал Кирила Куницького, українського бізнесмена, автора комплексної методології із систематизації бізнесу та засновника освітньо-консалтинговій компанії «Бізнес-Конструктор».
Попри те що «Бізнес-Конструктор» має менше підписників, ніж більша частина спільнот у цій добірці, він точно вартий вашої уваги – хоча б через неймовірний досвід Кирила Куницького, яким він ділиться в дописах.
Весь контент каналу надзвичайно практичний, підкріплений кейсами, прикладами та цитатами.
Особливу увагу варто приділити конспектам програм і зустрічей з експертами, авторським чеклістам та порадам.
Окрім того, на «Бізнес-Конструктор» варто підписатися тим, хто не хоче пропускати резонансні події українського бізнес-світу. Кирило Куницький регулярно сповіщає своїх підписників про вебінари, зустрічі, програми та інші онлайн- та офлайн-заходи!
8. Bullshit-free emails
Основна відмінність між українським і західним ринками полягає в тому, що наша імейл-культура не так розвинена, як у США, Західній Європі та Латинській Америці – усі надають перевагу вирішенню бізнес-запитань телефоном й у повідомленнях.
Втім, незважаючи на це, вміння писати бізнес-листи, які читають, на які відповідають і які згодом конвертують – усе одно дуже корисна й важлива навичка. Аж надто, якщо ви плануєте виходити на закордоні ринки та листуватися з англомовними клієнтами.
Іванка Табачук, авторка Bullshit-free emails, у цікавій манері вчить підписників свого каналу цьому. На прикладі конкретних фраз і реальних листів вона розповідає про конструкції, які посилюють ваші сейлз-імейли, та ті, які змушують клієнтів одразу закривати листа.
На жаль, Bullshit-free emails не оновлювався аж із березня, тож не можу обіцяти нової інформації. Проте раджу підписатися на випадок того, що авторка каналу його воскресить – контент дійсно крутий і корисний, такий точно не хочеться пропустити!
І наостанок хочу поділитися ще однією спільнотою, яка не зовсім підходить під визначення телеграм-каналу, але точно принесе вам чимало користі.
Бонусний ресурс – Sales Hero Chat
Sales Hero Chat – мастхев-спільнота для всіх українських менеджерів із продажу, лідогенераторів, бізнесменів та всіх, хто хоч якось пов’язаний із продажем.
Це найактивніше, найпрофесійніше онлайн-ком’юніті, у якому українські професіонали у сфері продажу спілкуються один з одним, ставлять запитання, отримують на них нагальні відповіді та діляться досвідом.
До чату може долучитися хто завгодно. Однак це не значить, що тут багато ботів, і в спільноті царює атмосфера безладу.
Навпаки, для того щоб почати спілкування в чаті, вам потрібно пройти швидку верифікацію. Окрім того, у чаті є певні правила й модератори, які стежать за їхнім дотриманням.
Серед популярних для обговорення тем – лідогенерація в LinkedIn, ефективне керування командою менеджерів із продажу, робота із запереченнями, робота в CRM тощо.
Для простішої навігації чатом, адміни регулярно публікують дайджести із цікавими подіями на тиждень, новими активними учасниками чату та переліком гарячих питань (із посиланнями на початок обговорення), які спільнота обговорювала протягом певного періоду.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.