ESG: модний тренд чи можливість росту?
Точка зору

ESG: модний тренд чи можливість росту?

СЕО компанії Moneyveo про впровадження ESG підходів та досягнуті результати

This text is also available in English
ESG: модний тренд чи можливість росту?
Фото: pexels.com / Markus Winkler

У реаліях війни, коли світ довкола сповнений викликів і непередбачуваності, постають актуальними питання: як бізнесу зберегти свою стабільність в умовах змін? Як набути стійкості до ризиків і забезпечити високий рівень довіри до бренду?

Ми в компанії дійшли висновку, що вирішенню цих завдань сприяє втілення принципів: Environmental, Social, Governance (ESG). Чому?

Суспільство стає більш чутливим до соціальних питань і світові бренди вибирають стратегії, що враховують усі аспекти діяльності: довкілля, соціальну сферу та корпоративне управління. Серед них: Microsoft Corporation, Unilever, Tesla Inc, Procter & Gamble, інші.

Компанії, що активно впроваджують принципи ESG, стають лідерами не лише з точки зору відповідального бізнесу, але й у сфері фінансового успіху, вони мають вищу вартість капіталу та легше залучають інвестиції.

На перший погляд втілення принципів ESG (Environmental, Social, Governance) може здатися другорядною задачею для українського бізнесу, який сфокусований на виживанні. Адже Україна стикається з викликами, які важко передбачити. Проте, важливо не тільки витримати цей тиск. На моє глибоке переконання, шлях до стабільності та відновлення нашого суспільства лежить через інтеграцію екологічних, соціальних та прозорих корпоративних стратегій. Якщо фінансовий сектор виявить себе як партнер у вирішенні цих викликів, ми пришвидшимо відновлення країни.

Принципи ESG – саме те, що сприяє цьому і водночас допомагає перевести взаємини між бізнесом та суспільством на інший – якісно новий рівень. Але як адаптувати світовий тренд до українського контексту, враховуючи унікальність та актуальні потреби нашої держави?

Довкілля, екологія

Зміни клімату та інші екологічні проблеми спонукають компанії враховувати вплив своєї діяльності на навколишнє середовище. Але окреслити кордони сучасного бізнесу і його стосунків з екологією – завдання не з легких. Що робить компанію «екологічною»? Збереження природи? Переробка сміття? А що, якщо компанія, як наша, не псує екологію, а працює в іншому напрямку – надає фінансову допомогу тим, хто її потребує?

До війни ми активно підтримували екопрограми, зараз сприяємо відновленню та очищенню зруйнованих територій – наша компанія долучилась до програми гуманітарного розмінування. І цим ми, зокрема, можемо зменшити екологічні ризики, пов'язані з наявністю нерозмінованих об'єктів.

Ми виводимо діяльність бізнесу за рамки стереотипних уявлень та доводимо, що екологічна відповідальність – ширше поняття. Це розуміння та турбота про всі аспекти нашого середовища.

Соціальна сфера

Ми сприяємо фінансовій інклюзії, забезпечуючи доступ до фінансових послуг тим, хто не може скористатися кредитами традиційної банківської системи і потребує термінового фінансування. А наша соціальна відповідальність починається з того, як ми будуємо власні процеси всередині компанії.

Упродовж усієї діяльності дотримуємося принципу рівності та безпеки праці. Зокрема, забезпечуємо повну та продуктивну зайнятість й гідну роботу – однаково для чоловіків і жінок, молоді та людей з інвалідністю – з рівною оплатою за працю рівної цінності. В нашій компанії існують також рівні можливості для лідерства на всіх рівнях.

Манівео підтримує ідеологію здорового способу життя, психічного здоров'я тощо. Внутрішня система роботи налаштована таким чином, щоб у разі виникнення перенавантаження співробітники могли відпочити прямо в офісі. Зі своїм People-менеджером кожний працівник може обговорити будь-яку проблему, яка створює для нього психологічний дискомфорт.

Перед суспільством будуємо свою відповідальність через впровадження соціально орієнтованих ініціатив та проєктів. Ще до війни ми почали активно втілювати освітні програми для громадян, спрямовані на розвиток фінансових навичок та збільшення їхніх власних можливостей. Зокрема, освітній проєкт для малого та середнього бізнесу, програма для Києво-Могилянської академії. Остання передбачала не лише освітній курс, а ще й інвестування у розвиток креативної талановитої молоді.

Допомогу військовим ми почали надавати теж ще до повномасштабного вторгнення ворога. З оперативним командуванням «Північ» Манівео співпрацювала з 2018 року. Компанія передавала ОК оргтехніку, плотери для друку мап, телекомунікаційне обладнання для забезпечення якісного зв'язку тощо.

З 2020 року Moneyveo фінансово підтримує БФ «Відродження Захисників України» (Revived Soldiers Ukraine), метою якого є надання медичної допомоги та реабілітаційних послуг нашим воїнам у США та Україні.

У 2022 році компанія масштабувала існуючі благодійні проєкти та соціальні ініціативи, фокусуючись на підтримці військових, соціально незахищених та хворих дітей.

На сьогодні Moneyveo перерахувала на користь ЗСУ понад 16 млн грн. Також компанія передала на фронт 50 fpv-дронів, закупила для армії кілька одиниць техніки та щомісяця відправляє різне екіпірування бійцям. За списком потреб від бойових медиків команда Moneyveo формує регулярні посилки з медикаментами для фронту.

Дбаємо також про соціально вразливі категорії громадян. Крім багаторічної опіки над  дитбудинком, ми  співпрацюємо з декількома благодійними фондами: «Сонях», U4UA, навчально-реабілітаційний центр «Джерело».

Крім сталих проєктів, Moneyveo відповідає і на інші актуальні запити суспільства, підтримуючи цивільних, що постраждали від війни. Так, компанія допомогла відновити житловий будинок та облаштувати шкільне бомбосховище в Ірпені, надала комп’ютери з моніторами, ноутбуки та телевізори на звернення представників Ірпінського міського суду, що був знищений під час окупації міста.  

Ми підтримали соціальний проєкт Teplo, волонтерську організацію Dopomoga.Razom, Бородянський центр соціально-психологічної реабілітації населення Міністерства у справах ветеранів України, школу у Новому Заліссі і багато інших.

Постійно розроблюємо та втілюємо ініціативи, спрямовані на поліпшення якості життя українського суспільства і будемо це робити й надалі.

Корпоративне управління

ESG прискорює впровадження ефективного корпоративного управління, особливо в умовах невизначеності, де прозорість, етичні стандарти та взаємодія зі стейкхолдерами стають основними принципами управління.

Манівео забезпечує чесну та прозору практику кредитування, бо переконана, що фінансова стабільність – це теж форма екологічної відповідальності. У нас доступні умови кредитування, легкі для розуміння клієнтів. Ми готуємо щорічні аудити фінансової звітності, які підтверджуються незалежними міжнародними аудиторами.

Висновки

Зараз, коли у світі зростає увага до екологічних, соціальних та управлінських аспектів ведення бізнесу, стає очевидним, що компанії з високими ESG-показниками мають конкурентну перевагу. Як свідчить світовий тренд, гравці, що дотримуються цих принципів, демонструють більшу стабільність та кращі фінансові результати. Тож, інтегруючи принципи ESG, ви отримуєте:

  • Привернення уваги та інвестицій. Це важливий аспект для підприємств, які прагнуть зберігати свою конкурентоспроможність.
  • Зниження ризиків та ефективніше управління внутрішніми процесами. Це стає ключем до стійкості в умовах мінливого бізнес-середовища.
  • Дотримання міжнародних стандартів та регулятивних механізмів стимулює компанії до збалансованої звітності. Це сприяє стандартизації та вимірюванню результативності ESG-ініціатив.
  • Допомогу в ідентифікації, вимірюванні, оцінюванні ризиків діяльності під час кризи, а також вплив, керування і звітність перед інвесторами.
  • Лояльність клієнтів. Адже споживачі все більше уваги звертають на етичні аспекти брендів та продуктів. Це в свою чергу призводить до зростання попиту на товари та послуги компаній, які активно демонструють свій соціальний та екологічний вплив.

На прикладі нашої компанії можу підтвердити, що відповідати стандартам ESG – означає при однакових умовах мати більші можливості для зростання на ринку, стабілізації ведення бізнесу тощо. За результатами 2023 року можу сказати, що ми майже на 70% відновили довоєнні показники після повного зупинення бізнесу на початку повномасштабного вторгнення. Маємо найвищу з усіх небанківських організацій оцінку на Google Maps, оцінка в App Store – 4,8 та у Play Market – 4,9. NPS навіть кращий, ніж у багатьох банків. Рівень CSI – 89,4%.

Що б я порадив, враховуючи наш досвід впровадження ESG в компанії:

  • Оцінити ризики та вигоди.
  • Залучити співробітників, партнерів, інших стейкхолдерів. Тут важливо забезпечити відкритий діалог та можливість долучення всіх зацікавлених сторін.
  • Розробити конкретний план дій. Ми в компанії зробили акцент на етапній реалізації, з урахуванням усіх доступних ресурсів і чинників, які впливають на неї.
  • Усі рішення варто приймати з урахуванням того факту, що ESG – це не лише етичний вибір, але і стратегічно обґрунтований крок для сталого розвитку вашої компанії, це інвестиція у майбутнє вашого бізнесу.

Насамкінець хотів би зауважити, що втілення світових трендів, зокрема принципів ESG, може не лише сприяти адаптації і розвитку вашої компанії, але й зміцнити позицію українського бізнесу як відповідального учасника глобального економічного простору.

Матеріал рубрики «Точка зору» є відображенням особистої думки автора й може не збігатися з точкою зору редакції Mind. Він не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Ініціатива публікації, як правило, надходить з боку автора.

Редакція не несе відповідальності за достовірність і тлумачення наведеної інформації та виконує винятково роль носія. Матеріали в рубриці «Точка зору» можуть бути опубліковані як на комерційній, так і на безоплатній основі.

Основна вимога – суспільна значущість теми та відкрита публічна позиція автора.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло