Захворіло у світі
33,978,492
Померло у світі
1,014,291
Вилікувалось у світі
23,644,768
Захворіло в Україні
213,028
Померло в Україні
4,193
Вилікувалось в Україні
94,443
Мобілізація тарифів: чому слід чекати подорожчання стільникового зв'язку

Мобілізація тарифів: чому слід чекати подорожчання стільникового зв'язку

І чи станеться відтік контрактних абонентів «Київстар» до його конкурентів

Цей матеріал також доступний російською
Мобілізація тарифів: чому слід чекати подорожчання стільникового зв'язку
Фото Shutterstock

Нещодавно мобільний оператор «Київстар» оголосив про автоматичне переведення своїх контрактних абонентів на нові тарифні плани з 1 вересня. Пакети послуг подорожчають в середньому від 20 до 30%. Нововведення торкнеться 140 000 абонентів (0,5% абонентської бази оператора). Mind з'ясовував, чи наслідуватимуть колеги по ринку приклад лідера, чи, навпаки, скористаються ситуацією для зміцнення своїх позицій.

У «Київстар» поки не можуть повідомити, чи планує компанія запустити аналогічні нововведення для своїх препейд-абонентів (це 99,5% користувачів, або майже 26 млн абонентів).

Нагадаємо, таке ж автоматичне переведення «контрактників» на нові тарифні плани було здійснено «Київстар» з 1 лютого 2017 року. А в січні цього року оператор закрив низку тарифних планів для препейд-абонентів. Вартість послуг зросла в середньому на 25%.

Конкуренти «Київстар» також не пасли задніх. «Vodafone Україна» провів подібні «акції» в кілька етапів: з 1 лютого, 1 березня і 5 травня було підвищено вартість різних лінійок тарифів. lifecell оголосив про закриття низки старих пакетів ще в листопаді 2016-го, а наприкінці лютого цього року підвищив деякі тарифи для бізнесу.

Нині не виключено аналогічне «слідування за лідером». Щоправда, представники компаній офіційно заявили Mind, що поки не збираються цього робити. «Vodafone Україна» найближчим часом не планує підвищувати тарифи», – підкреслила прес-секретар компанії Вікторія Павловська. Аналогічну відповідь отримано від прес-служби lifecell. Поняття «найближчим часом» спікери не конкретизували.

Чи можливий відтік контрактних абонентів «Київстар» до інших операторів? У «Київстар» сподіваються, що цього не станеться. «Старі тарифи були непопулярні, не відповідали потребам наших абонентів. Натомість ми пропонуємо своїм клієнтам додаткові цінності: необмежений трафік у соцмережах, набагато більше мобільного інтернету та SMS», – повідомила Mind прес-секретар «Київстар» Ірина Леличенко.

Президент компанії Петро Чернишов напередодні заявляв, що нові тарифи оператора підібрані як найбільш близькі за цінами до попередніх. «У них великий пакет 3G. Люди отримали нові тарифи з величезними гігабайтами і новими послугами», – зазначив він.

Чим приваблюватимуть аудиторію інші гравці ринку? Конкуренти «Київстар»  відмовилися офіційно коментувати можливий приплив абонентів до них завдяки «акції» від лідера ринку. Тим часом у прес-службі lifecell підкреслили, що для існуючих і нових абонентів у них передбачений широкий вибір зручних тарифних планів: «До того ж кожен абонент може скористатися тарифом «Зроби сам» і обрати лише ті послуги, які йому необхідні: кількість хвилин, повідомлень і пропускної здатності трафіку. Після чого система автоматично підрахує місячну абонплату і дозволить передплатити створений тариф».

Експерт, який побажав залишитися неназваним, вважає, що все ж можливий незначний відтік. «Новина про зростання тарифів «без завчасного оголошення війни» і без пропозиції альтернативи викликала бурхливу реакцію абонентів. Ключова маркетингова помилка «Київстар» – не враховані особливості менталітету. Українці вкрай негативно сприймають будь-яке нав'язування. Особисто чув репліки в стилі «А у мене запитали?! Чому за мене вирішують, популярний цей тариф чи ні?!».

Тому, на думку співрозмовника Mind, не виключено, що частина контрактних абонентів під впливом емоцій перейде до конкурентів «Київстар». Або на препейд, вибравши мінімальний голосовий пакет, а дата-трафік купуватимуть у інших операторів за нижчою ціною. «Однак істотного відтоку навряд чи варто очікувати. Багато хто з абонентів не хочуть втрачати свій номер. І поки не введений MNP, абоненти терпітимуть подібні нововведення операторів», – вважає він.

Чи варто чекати тотального зростання тарифів? Учасники ринку регулярно заявляють, що в Україні тарифи і середній дохід з одного абонента (ARPU) – одні з найнижчих в Європі і навіть у світі. У цьому вони мають рацію. Наприклад, за підсумками II кварталу 2017-го ARPU «Київстар» досяг 48 грн. У закордонних колег схожі цифри, тільки в доларах.

«Основні причини зростання тарифів очевидні: мобільний зв'язок – одна з найменш схильних до подорожчання послуг в Україні. Разом з тим у операторів регулярно зростають витрати, які входять до собівартості. Крім базової інфляції, зростання тарифів на електроенергію, у нашій галузі щороку суттєво підвищується збір за користування радіочастотним ресурсом», – пояснює Вікторія Павловська. 

Крім того, за її словами, для розвитку мережі оператори закуповують імпортне обладнання. У такій ситуації вони «балансують» тарифними планами – виводять на ринок різні пропозиції, стимулюють споживання відповідних послуг. Але іноді підвищення вартості тарифів, які були створені кілька років тому за інших економічних умов, уникнути не вдається.

Також оператори ще не «відбили» кошти, вкладені в розвиток 3G. За даними ЗМІ, у 2015–2016 роках «Київстар» інвестував у мережу і покупку 3G-ліцензій 9,4 млрд грн, «Vodafone Україна» – 10 млрд грн, lifecell – 8,2 млрд грн. Незабаром їм доведеться знову в добровільно-примусовому порядку брати участь в 4G-тендерах. Стартова вартість ліцензій – 6,3 млрд грн.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті