Свято наближається: як мобільні оператори заманюватимуть абонентів у 4G-мережі
«Велика трійка» підійшла до фінішної прямої масового запуску зв'язку четвертого покоління

Три місяці тому «велика трійка» запустила зв'язок четвертого покоління в діапазоні 2,6 ГГц. На жаль, не зовсім вдало. Абоненти скаржилися, що 4G-зв'язок доступний не по всій території міст, де оператори заявили про старт. Справа у тому, що килимове покриття у високому діапазоні – занадто дороге задоволення, тому «велика трійка» обмежилася запуском 4G у хот-спотах (точках масового скупчення абонентів).
Виправити це «непорозуміння» оператори обіцяють з 1 липня. У цей день починає діяти ліцензія в діапазоні 1,8 ГГц. Більш низький спектр дозволить забезпечити широке покриття. Першими про плани просування 4G в 1,8 ГГц з журналістами на прес-конференції поділилися представники lifecell. Mind зібрав найцікавіші факти і думки.
Перші результати. Головний виконавчий директор lifecell Ісмет Язиджі повідомив, що для розгортання 4,5G-мережі (LTE Advanced Pro) у діапазоні 2,6 ГГц оператор активував 421 базову станцію (БС) у 27 населених пунктах.
Спікер не проґавив можливості потролити конкурентів, підкресливши, що компанія надала абонентам найширше покриття: «Деякі колеги вирішили відкласти десь на півроку надання послуг у низці обласних центрів». Нагадаємо, «Київстар» «відкрив доступ» до 4G у 20 населених пунктах з 512 БС, «Vodafone Україна» – у 21 місті на потужностях 500 БС.
За словами Ісмета Язиджі, з моменту запуску зв'язку четвертого покоління дата-трафік оператора виріс на 20%. Порівняно з минулорічними даними, використання дати збільшилася на 160%. Понад 37% трафіку припадає на LTE-смартфони.
За перші три місяці 4G-зв'язком скористалося понад 600 000 абонентів lifecell (6,7% абонбази оператора). У компанії розраховують на істотне зростання цього показника вже після 1 липня – старту 4G у 1,8 ГГц.
Просування вглиб країни. У цей день lifecell планує активувати зв'язок четвертого покоління відразу в 232 населених пунктах, розташованих у 18 областях України. «До кінця 2018 року ми прийдемо у 1500 населених пунктів України, охопимо близько 50% населення. Почнемо з міст-мільйонників і будемо просуватися вглиб країни. Жоден населений пункт з населенням до 10 000 жителів не залишиться без 4G», – пообіцяв директор мобільної мережі lifecell Махмут Ерюретен.
Ісмет Язиджі уточнив Mind, що 90% населення країни оператор планує покрити швидкісним зв’язком протягом двох років. Компанія має намір інвестувати в 4G ще $40 млн (наразі вже вкладено $45 млн).
Прес-служба «Vodafone Україна» заявила про старт у 50 містах Київської, Дніпропетровської, Харківської, Запорізької, Одеської, Миколаївської, Полтавської, Сумської, Кіровоградської, Херсонської областей.
У «Київстар» повідомили, що планують запустити 4G у діапазоні 1,8 ГГц 1 липня. «Подробиці повідомимо безпосередньо перед запуском», – пообіцяли в прес-службі мобільного оператора.
Якість зв'язку. Перед запуском 4G у 2,6 ГГц оператори запевняли, що швидкість передачі даних зросте в 5–7 разів проти 3G. Однак після старту у високому діапазоні на гравців посипалися скарги абонентів про нерівномірне надання заявлених показників.
«Скарг на інших операторів було набагато більше, – віджартувався від запитання Mind Ісмет Язиджі. – Запуск 4G у 2,6 ГГц був дуже лімітований, ми не змогли покрити всю країну. Коли ж перейдемо на 1,8 ГГц, впевнений, скарг не буде. Наші абоненти матимуть найширший спектр на одного користувача, відповідно – кращий досвід користування». За словами спікера, абоненти зможуть розраховувати на середню швидкість у 50 Мбіт/c. Можливі більші й менші показники. Швидкість залежить від багатьох чинників: кількості користувачів у зоні покриття, моделі смартфона, яким користується абонент, відстані від БС тощо.
Також у компанії обіцяють збільшити ємність мережі втричі. Простіше кажучи, цей крок дозволить поліпшити якість передачі даних. «Ми робимо це, бо розуміємо: із запуском 4G зросте попит на дату», – пояснив Махмут Ерюретен.
Нові 4G-тарифи. Напередодні старту в 1,8 ГГц lifecell запустив тарифний план «Бомба». Чому так названий пакет послуг, у компанії не уточнюють. Сторонні спікери іронізують, що lifecell сподівається підкласти бомбу конкурентам. У цьому тарифному плані компанія істотно збільшила обсяг дата-послуг. Абонентам пропонується 20 ГБ інтернету і 1 ГБ за кожні 60 вихідних хвилин з месенджера BiP через функцію BiPOut, безліміт на дзвінки на номери lifecell з BiP і 3000 хвилин на інші номери по Україні з BiP, 600 хвилин на місяць на всі номери по країні з мобільного, 100 МБ BiP у роумінгу.
Для абонентів тарифу будуть доступними Facebook, Viber, Skype, Telegram, WhatsApp, 50 ГБ хмарного сховища lifebox, fizy (портал для прослуховування музики/радіо і перегляду відеокліпів), TV + (додаток для перегляду ТБ-каналів та фільмів). З обсягом послуг зросла й вартість: 150 грн за 30 днів.
Очевидно, цей тариф також покликаний просувати BiP. У компанії не уточнюють, скільки зараз активних українських користувачів у цього месенджера. Повідомляють лише, що всі цифрові продукти lifecell «набрали» понад 1 млн завантажень у нашій країні. Ісмет Язиджі запевнив на прес-конференції, що компанія має намір концентруватися на просуванні саме цифрових продуктів.
«Так, ми – не перші за кількістю абонентів, зате стали піонерами із впровадження цифрових послуг. Ми першими запустили цифрову платформу BiP. Після чого інший оператор намагався зробити те ж саме», – нагадав Язиджі. Глава lifecell жартівливо потролив «Київстар», промовивши російською: «Але Veon-меседжер вже помер!»
Потенціал для зростання кількості 4G-абонентів. Ісмет Язиджі повідомив, що у мережі lifecell – 1,5 млн 4G-смартфонів і близько 2 млн сім-карт, які підтримують новий стандарт. Для підвищення проникнення 4G-гаджетів оператор уклав ексклюзивну угоду з турецькою компанією General Mobile. Вона виводить на ринок бюджетні смартфони за підтримки Google. General Mobile присутній в 33 країнах світу, Україна стала 34-ю. Через роздрібну мережу lifecell абонентам незабаром будуть пропонуватися дві моделі Android-смартфона: у низькому ціновому сегменті – за 2999 грн, в середньому – за 3999 грн.
Глава правління General Mobile Себахаттін Яман пояснив на прес-конференції, що компанія розраховує в цьому році продати 100 000 гаджетів, до кінця 2019 го – 1 млн. «Сподіваємося, що на українському ринку ми станемо дуже сильним гравцем», – підкреслив Себахаттін Яман, не уточнивши, як саме має намір забирати частку в найбільших світових брендів.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].