Свято наближається: як мобільні оператори заманюватимуть абонентів у 4G-мережі

Свято наближається: як мобільні оператори заманюватимуть абонентів у 4G-мережі

«Велика трійка» підійшла до фінішної прямої масового запуску зв'язку четвертого покоління

Этот текст также доступен на русском
Свято наближається: як мобільні оператори заманюватимуть абонентів у 4G-мережі
Фото: pixabay.com

Три місяці тому «велика трійка» запустила зв'язок четвертого покоління в діапазоні 2,6 ГГц. На жаль, не зовсім вдало. Абоненти скаржилися, що 4G-зв'язок доступний не по всій території міст, де оператори заявили про старт. Справа у тому, що килимове покриття у високому діапазоні – занадто дороге задоволення, тому «велика трійка» обмежилася запуском 4G у хот-спотах (точках масового скупчення абонентів).

Виправити це «непорозуміння» оператори обіцяють з 1 липня. У цей день починає діяти ліцензія в діапазоні 1,8 ГГц. Більш низький спектр дозволить забезпечити широке покриття. Першими про плани просування 4G в 1,8 ГГц з журналістами на прес-конференції поділилися представники lifecell. Mind зібрав найцікавіші факти і думки.

Перші результати. Головний виконавчий директор lifecell Ісмет Язиджі повідомив, що для розгортання 4,5G-мережі (LTE Advanced Pro) у діапазоні 2,6 ГГц оператор активував 421 базову станцію (БС) у 27 населених пунктах.

Спікер не проґавив можливості потролити конкурентів, підкресливши, що компанія надала абонентам найширше покриття: «Деякі колеги вирішили відкласти десь на півроку надання послуг у низці обласних центрів». Нагадаємо, «Київстар» «відкрив доступ» до 4G у 20 населених пунктах з 512 БС, «Vodafone Україна» – у 21 місті на потужностях 500 БС.

За словами Ісмета Язиджі, з моменту запуску зв'язку четвертого покоління дата-трафік оператора виріс на 20%. Порівняно з минулорічними даними, використання дати збільшилася на 160%. Понад 37% трафіку припадає на LTE-смартфони.

За перші три місяці 4G-зв'язком скористалося понад 600 000 абонентів lifecell (6,7% абонбази оператора). У компанії розраховують на істотне зростання цього показника вже після 1 липня – старту 4G у 1,8 ГГц.

Просування вглиб країни. У цей день lifecell планує активувати зв'язок четвертого покоління відразу в 232 населених пунктах, розташованих у 18 областях України. «До кінця 2018 року ми прийдемо у 1500 населених пунктів України, охопимо близько 50% населення. Почнемо з міст-мільйонників і будемо просуватися вглиб країни. Жоден населений пункт з населенням до 10 000 жителів не залишиться без 4G», – пообіцяв директор мобільної мережі lifecell Махмут Ерюретен.

Ісмет Язиджі уточнив Mind, що 90% населення країни оператор планує покрити швидкісним зв’язком протягом двох років. Компанія має намір інвестувати в 4G ще $40 млн (наразі вже вкладено $45 млн).

Прес-служба «Vodafone Україна» заявила про старт у 50 містах Київської, Дніпропетровської, Харківської, Запорізької, Одеської, Миколаївської, Полтавської, Сумської, Кіровоградської, Херсонської областей. 

У «Київстар» повідомили, що планують запустити 4G у діапазоні 1,8 ГГц 1 липня. «Подробиці повідомимо безпосередньо перед запуском», – пообіцяли в прес-службі мобільного оператора.

Якість зв'язку. Перед запуском 4G у 2,6 ГГц оператори запевняли, що швидкість передачі даних зросте в 5–7 разів проти 3G. Однак після старту у високому діапазоні на гравців посипалися скарги абонентів про нерівномірне надання заявлених показників.

«Скарг на інших операторів було набагато більше, – віджартувався від запитання Mind Ісмет Язиджі. – Запуск 4G у 2,6 ГГц був дуже лімітований, ми не змогли покрити всю країну. Коли ж перейдемо на 1,8 ГГц, впевнений, скарг не буде. Наші абоненти матимуть найширший спектр на одного користувача, відповідно – кращий досвід користування». За словами спікера, абоненти зможуть розраховувати на середню швидкість у 50 Мбіт/c. Можливі більші й менші показники. Швидкість залежить від багатьох чинників: кількості користувачів у зоні покриття, моделі смартфона, яким користується абонент, відстані від БС тощо.

Також у компанії обіцяють збільшити ємність мережі втричі. Простіше кажучи, цей крок дозволить поліпшити якість передачі даних. «Ми робимо це, бо розуміємо: із запуском 4G зросте попит на дату», – пояснив Махмут Ерюретен.

Нові 4G-тарифи. Напередодні старту в 1,8 ГГц lifecell запустив тарифний план «Бомба». Чому так названий пакет послуг, у компанії не уточнюють. Сторонні спікери іронізують, що lifecell сподівається підкласти бомбу конкурентам. У цьому тарифному плані компанія істотно збільшила обсяг дата-послуг. Абонентам пропонується 20 ГБ інтернету і 1 ГБ за кожні 60 вихідних хвилин з месенджера BiP через функцію BiPOut, безліміт на дзвінки на номери lifecell з BiP і 3000 хвилин на інші номери по Україні з BiP, 600 хвилин на місяць на всі номери по країні з мобільного, 100 МБ BiP у роумінгу.

Для абонентів тарифу будуть доступними Facebook, Viber, Skype, Telegram, WhatsApp, 50 ГБ хмарного сховища lifebox, fizy (портал для прослуховування музики/радіо і перегляду відеокліпів), TV + (додаток для перегляду ТБ-каналів та фільмів). З обсягом послуг зросла й вартість: 150 грн за 30 днів.

Очевидно, цей тариф також покликаний просувати BiP. У компанії не уточнюють, скільки зараз активних українських користувачів у цього месенджера. Повідомляють лише, що всі цифрові продукти lifecell «набрали» понад 1 млн завантажень у нашій країні. Ісмет Язиджі запевнив на прес-конференції, що компанія має намір концентруватися на просуванні саме цифрових продуктів.

«Так, ми – не перші за кількістю абонентів, зате стали піонерами із впровадження цифрових послуг. Ми першими запустили цифрову платформу BiP. Після чого інший оператор намагався зробити те ж саме», – нагадав Язиджі. Глава lifecell жартівливо потролив «Київстар», промовивши російською: «Але Veon-меседжер вже помер!»

Потенціал для зростання кількості 4G-абонентів. Ісмет Язиджі повідомив, що у мережі lifecell – 1,5 млн 4G-смартфонів і близько 2 млн сім-карт, які підтримують новий стандарт. Для підвищення проникнення 4G-гаджетів оператор уклав ексклюзивну угоду з турецькою компанією General Mobile. Вона виводить на ринок бюджетні смартфони за підтримки Google. General Mobile присутній в 33 країнах світу, Україна стала 34-ю. Через роздрібну мережу lifecell абонентам незабаром будуть пропонуватися дві моделі Android-смартфона: у низькому ціновому сегменті – за 2999 грн, в середньому – за 3999 грн.

Глава правління General Mobile Себахаттін Яман пояснив на прес-конференції, що компанія розраховує в цьому році продати 100 000 гаджетів, до кінця 2019 го – 1 млн. «Сподіваємося, що на українському ринку ми станемо дуже сильним гравцем», – підкреслив Себахаттін Яман, не уточнивши, як саме має намір забирати частку в найбільших світових брендів.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло