Владислав Чечьоткін: «Ми хочемо продавати все – товари, послуги, маркетингові платформи, для В2В, В2С, B2G и C2C…»

Владислав Чечьоткін: «Ми хочемо продавати все – товари, послуги, маркетингові платформи, для В2В, В2С, B2G и C2C…»

Засновник інтернет-супермаркету Rozetka – Rozetka.com.ua про купівлю ним мажоритарної частки Evo Group.

Владислав Чечьоткін: «Ми хочемо продавати все – товари, послуги, маркетингові платформи, для В2В, В2С, B2G и C2C…»

Вчора, на власній сторінці в Facebook засновник Rozetka Владислав Чечьоткін написав про злиття з компанією EVO.  В результаті запланованої угоди Rozetka викупить частку Naspers в групі компаній EVO. Частка засновників EVO трансформується в частку в об'єднаній компанії. Всі існуючі проекти продовжать свою роботу, а операційне управління бізнесами залишиться незмінним.

«Об’єднана компанія продовжить активно розвивати напрям маркетплейсів, що дозволить малим і середнім українським підприємцям продавати товари через сайти об’єднаної компанії. У подальшому, завдяки логістиці «Розетки», споживачі отримують більш оперативну доставку товарів від підприємців-продавців маркетплейсів», – написав Чечьоткін у Facebook. Mind дозвонився до власника Rozetka, щоб уточнити декілька деталей угоди.

- Яка наразі частка ринку «Розетки» в сегменті розміщення товарів і як вона зміниться після закриття анонсованої угоди?

- Об’єктивної статистики немає, її ніхто офіційно не оголошує. За моїми особистими спостереженнями частка ринку Prom.ua – близько 5%, у «Розетки» – десь вдвічі менша. Але об’єднавшись, ми зможемо інтегрувати сервіси для В2В та В2С ринків, чим зробити стратегічний ривок у досягненні щонайменше десятої частки українського ринку.

- Чи є технологічна мета об’єднання бізнесів?

- Сьогодні ми є переважно маркетплейсом для В2С-ринку. Але наша платформа дозволяє продавати все – товари, послуги, маркетингові сервіси, для В2В, В2С, B2G и C2C. Ми хочемо скомунікувати між собою бізнес, споживачів, виробників і постачальників послуг, надавачів шейрінгових сервісів, традиційного аутсорсингу. Об’єднання з EVO – це початок максимізації нашої аудиторії.

- Коли очікується закриття угоди?

- За законом, АМКУ повинний погодити всі умови протягом 90 днів. Але вже 45 днів тривають формальності щодо реєстрації нашої заяви.

При цьому Владислав Чечьоткін не став коментувати вартість угоди. Опитані на правах анонімності експерти називають суму в коридорі 250-350 млн грн. Вони також вважають, що цей крок викликаний спробою максимізувати свою частку ринку у разі входження в Україну таких глобальних гравців як Amazon.

Одночасно інформацію щодо угоди прокоментували в компанії Evo:

«Інтернет-супермаркет Rozetka і група компаній EVO планують об'єднатися, щоб спільно збудувати екосистему для покупців і продавців та створити більше можливостей для українських підприємців на своїх платформах. Всі наявні проекти продовжать свою роботу, а операційне управління бізнесами залишиться незмінним», – йдеться у повідомленні.

«Ми хочемо побудувати повноцінну екосистему онлайн і офлайн сервісів навколо клієнта. Об'єднання бізнесів дасть змогу спільними зусиллями і ресурсами досягти цієї мети. Зрештою, від цього виграють і покупці, і підприємці», – цитує Миколу Палієнко, співзасновника EVO, прес-служба групи.

За оцінками компанії «Нова пошта», український e-commerce щороку зростає на 30-35%. В 2017 році Владислав Чечьоткін запевняв, що зростання «Розетки» є дещо швидшим за ринок.

Інформація на сайті «Розетки» свідчить, що одночасно маркетплейс пропонує споживачам близько 12 млн доступних до купівлі товарів. При цьому відвідуваність сайту сягає в середньому понад 2 млн унікальних відвідувачів на добу. 

Нагадаємо, у 2016 році інвестиційна компанія Horizon Capital заявила про купівлю міноритарного пакету акції «Розетки» у подружжя Чечьоткіних. Розмір пакету не оголошувався.

Маркетплейси групи Evo включають такі сайти: Prom.ua, Bigl.ua, Zakupki.Prom.ua, Crafta.ua, Kabanchik.ua, Vchasno.com.ua, Shafa.ua, EVO.business, Deal.by (Білорусь) та Satu.kz (Казахстан). Власне, предметом анонсованої угоди є найбільший інвестор Evo Group південноафріканський медіа- та інтернет-холдинг Naspers, який також володіє часткою в українському OLX.

Щомісяця на сайтах групи користувачі здійснюють понад 2 млн замовлень, зокрема на найбільшому українському шейрінговому сервісі «Кабанчик», який група придбала на початку 2015 року.

За інформацією прес-служби групи компаній Evo, товарообіг інтернет-супермаркетів Prom, Bigl, Crafta і Shafa впродовж 2017 року становив 14,2 млрд грн. У першому півріччі 2018 року вже перевищив 10 млрд грн.

При цьому обсяги світового ринку e-commerce, за даними звіту Retail Ecommerce Sales Worldwide 2014–2019, уже перетнули $2,3 трлн на рік. Прогнозний показник на 2019 рік становить $3,6 трлн., що дорівнюватиме 13% товарообігу всього світового рітейлу.

Владислав Чечьоткін: «Ми хочемо продавати все – товари, послуги, маркетингові платформи, для В2В, В2С, B2G и C2C…»
Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті