Дмитро Шоломко: «Частка реклами кандидатів у президенти – це «сльози»
Гендиректор «Google Україна» – про те, за рахунок чого зростають доходи компанії у нашій країні

«Не знаю, куди йду, але я на вірному шляху», – пожартував гендиректор українського офісу Google Дмитро Шоломко на відкритті конференції «День Google в Україні». Ця цитата американського поета та історика Карла Сендберга була вибрана не випадково.
На заході гостям продемонстрували новий, ще тестовий функціонал Google Assistant. Персональний помічник незабаром зможе стати і особистим голосовим перекладачем. Також хмарний сервіс буде реагувати на безліч інших голосових команд: відкривати потрібні сторінки в соцмережах, підказувати, як довго користувач буде їхати до певного місця на карті, розповідати, де саме знаходяться пам'ятки за їхніми фотографіями, тощо.
Дмитро Шоломко сподівається, що цей функціонал буде доступний українцям вже в наступному році.
Український ринок дуже перспективний для Google, підкреслили його співробітники, розповідаючи про підсумки нещодавнього дослідження.
У 2018 році кількість запитів з мобільних телефонів в Україні зросла на 61%. Тоді як в світі, середня динаміка склала 50%. Цікаво, що вже 45% українців у віці 16-34 років використовують для пошуку інформації в мережі лише смартфон.
Mind взяв невелике бліц-інтерв'ю у господаря заходу Дмитра Шоломко. Говорили про більш приземлені «речі» – гроші.
- Як вплинув на прибутковість Google відхід «Яндекса» з українського ринку?
- Ніяк. Ми не помітили сплеску.
- Як думаєте, чому?
- Не можу точно сказати, з чим це пов'язано. Швидше за все, з тим, що ми працюємо в різних нішах і з різними клієнтами. Відповідальності стало більше, а грошей не додалося (сміється).
- Раніше ви розповідали, що в 2017 році Google в Україні збільшив виручку на 75%, в порівнянні 2016-м.
- Нашому зростанню сприяли зовсім інші чинники. У «Яндекса» завжди був дешевший трафік. Google дорогий для клієнтів «Яндекса». Тому ми не стали альтернативою.
- Куди ж пішли клієнти «Яндекса»?
- В інші мережі. Їх чимало в інтернеті. Ми – не монополіст.
- А за рахунок чого зростали ви?
- AdWords, AdWords і ще раз AdWords (сміється). Найбільше доходів нам приніс зростаючий малий бізнес. Він займає вже більше 50% в загальному обсязі. Думаю, в подальшому динаміка не знизиться. Поки в Україні не високе проникнення інтернету серед бізнесу. На жаль, найнижче в Європі. Але в цьому і великий потенціал.
- Які галузі генерують найбільше доходів Google в Україні?
- На першому місці – ритейл. Далі йдуть розваги, ігри, фінанси, технології.
- Наскільки зросла частка політичної реклами в Google за останні кілька місяців?
- Ми практично не помічаємо зростання. Політика у нас погано працює.
- Поки з ймовірних кандидатів у президенти трафік у вас активно купують Тимошенко і Гриценко.
- Це «сльози». Обсяги дуже не великі.
- Чи очікуєте збільшення потоку «сліз»?
- Ймовірно, кандидати будуть щось робити. Але ми намагаємося абстрагуватися від політики.
- У 2017 році Google в Україні отримав близько 2 млрд грн доходів. Які очікування щодо обсягів доходів за підсумками цього року?
- Поки точно не можу сказати. Але ростемо добре. Трохи менше 75% за рік.
- Тобто в 2018-м ваша виручка досягне 3,5 млрд грн?
- Це питання краще адресувати до ДФС (сміється). Ми увійшли в сотню найбільших платників податків України. Тепер податкова нас любить оцінювати.
- У минулому році ви були на 76 місці рейтингу ДФС.
- Мені самому цікаво, на якому опинимося, за підсумками 2018 року (сміється).
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].