Дмитро Шоломко: «Частка реклами кандидатів у президенти – це «сльози»

Дмитро Шоломко: «Частка реклами кандидатів у президенти – це «сльози»

Гендиректор «Google Україна» – про те, за рахунок чого зростають доходи компанії у нашій країні

Дмитро Шоломко: «Частка реклами кандидатів у президенти – це «сльози»
Фото Уніан

«Не знаю, куди йду, але я на вірному шляху», – пожартував гендиректор українського офісу Google Дмитро Шоломко на відкритті конференції «День Google в Україні». Ця цитата американського поета та історика Карла Сендберга була вибрана не випадково.

На заході гостям продемонстрували новий, ще тестовий функціонал Google Assistant. Персональний помічник незабаром зможе стати і особистим голосовим перекладачем. Також хмарний сервіс буде реагувати на безліч інших голосових команд: відкривати потрібні сторінки в соцмережах, підказувати, як довго користувач буде їхати до певного місця на карті, розповідати, де саме знаходяться пам'ятки за їхніми фотографіями, тощо.

Дмитро Шоломко сподівається, що цей функціонал буде доступний українцям вже в наступному році.

Український ринок дуже перспективний для Google, підкреслили його співробітники, розповідаючи про підсумки нещодавнього дослідження.

У 2018 році кількість запитів з мобільних телефонів в Україні зросла на 61%. Тоді як в світі, середня динаміка склала 50%. Цікаво, що вже 45% українців у віці 16-34 років використовують для пошуку інформації в мережі лише смартфон.

Mind взяв невелике бліц-інтерв'ю у господаря заходу Дмитра Шоломко. Говорили про більш приземлені «речі» – гроші.

- Як вплинув на прибутковість Google відхід «Яндекса» з українського ринку?

- Ніяк. Ми не помітили сплеску.

- Як думаєте, чому?

- Не можу точно сказати, з чим це пов'язано. Швидше за все, з тим, що ми працюємо в різних нішах і з різними клієнтами. Відповідальності стало більше, а грошей не додалося (сміється).

- Раніше ви розповідали, що в 2017 році Google в Україні збільшив виручку на 75%, в порівнянні 2016-м.

- Нашому зростанню сприяли зовсім інші чинники. У «Яндекса» завжди був дешевший трафік. Google дорогий для клієнтів «Яндекса». Тому ми не стали альтернативою.

- Куди ж пішли клієнти «Яндекса»?

- В інші мережі. Їх чимало в інтернеті. Ми – не монополіст.

- А за рахунок чого зростали ви?

- AdWords, AdWords і ще раз AdWords (сміється). Найбільше доходів нам приніс зростаючий малий бізнес. Він займає вже більше 50% в загальному обсязі. Думаю, в подальшому динаміка не знизиться. Поки в Україні не високе проникнення інтернету серед бізнесу. На жаль, найнижче в Європі. Але в цьому і великий потенціал.

- Які галузі генерують найбільше доходів Google в Україні?

- На першому місці – ритейл. Далі йдуть розваги, ігри, фінанси, технології.

- Наскільки зросла частка політичної реклами в Google за останні кілька місяців?

- Ми практично не помічаємо зростання. Політика у нас погано працює.

- Поки з ймовірних кандидатів у президенти трафік у вас активно купують Тимошенко і Гриценко.

- Це «сльози». Обсяги дуже не великі.

- Чи очікуєте збільшення потоку «сліз»?

- Ймовірно, кандидати будуть щось робити. Але ми намагаємося абстрагуватися від політики.

- У 2017 році Google в Україні отримав близько 2 млрд грн доходів. Які очікування щодо обсягів доходів за підсумками цього року?

- Поки точно не можу сказати. Але ростемо добре. Трохи менше 75% за рік.

- Тобто в 2018-м ваша виручка досягне 3,5 млрд грн?

- Це питання краще адресувати до ДФС (сміється). Ми увійшли в сотню найбільших платників податків України. Тепер податкова нас любить оцінювати.

- У минулому році ви були на 76 місці рейтингу ДФС.

- Мені самому цікаво, на якому опинимося, за підсумками 2018 року (сміється).

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті