«Давайте після свят»: чому проекти завмирають
І що робити бізнесу з «прокрастинацією у законі»

У період затяжних (а цього року різдвяний сезон стартував 22 грудня) свят ділове життя в країні практично зупиняється: поштові відправлення доставляються з затримкою, держустанови скорочують графік роботи, а офісні співробітники вирішують питання, що до них надходять, абияк. У цей сезон в Україні не заведено братися за нові проекти і укладати важливі угоди. Навіщо, якщо простіше подумати про це вже «після свят»?
Фраза «давайте після свят» з роками стала загальнонаціональним мемом, над яким кепкує кожен другий в Мережі. Але чи така й вже весела ситуація насправді? Mind розбирався, що стоїть за цією фразою, і чи може вона зашкодити бізнесу або кар'єрі.
Чому так говорять?
Коли час цінніший за золото. Передсвяткова метушня включає в себе не тільки підготовку до застілля і купівлю подарунків, але ще й складання річного звіту і безліч інших робочих завдань, які потрібно встигнути завершити до дня «ікс».
Маркетинг-менеджер українського представництва компанії MSI Ірина Руденко розповіла, що особливо це характерно для компаній з довгостроковим плануванням. «Тут найбільше працює фактор часу і організації роботи – наприкінці року крім звичайних звітів частина готує окремий річний звіт, а там і річне планування не за горами», – запевняє вона.
Саме ця щільність завдань робить останні тижні перед зимовими святами найінтенсивнішими: закриваються старі питання, підписуються підсумкові документи, зводяться баланси. Додати в графік ще одну справу може бути практично неможливим, краще дійсно почекати менш завантаженого періоду.
Не дуже-то й хотілося. Кар'єрний консультант Уляна Ходорівська згадує кейси, де офер був відправлений кандидатові 31 грудня, і того ж дня на нього було отримано позитивну відповідь. Все просто: дозволити собі переносити важливу зустріч на період після свят може людина, якій ваша спільна справа – робота, проект або пропозиція – не «горить».
Очищення й обнулення. Існує і психологічний аспект. «Новий рік – це завжди ще й певний особистий і структурний чек-поінт, час, щоб обнулитися та підготуватися до нового старту», – каже Ірина Руденко. У такі періоди далеко не завжди хочеться братися за те, що не встигнеш доробити до 31 грудня, аби не вичерпати всі сили і почати рік без «хвостів». «Приходьте завтра» – мало не найзручніша і ефективніша стратегія в передноворічній гарячці», – впевнена вона.
Хто винен і що робити?
Усе залежить від сфери. HR Generalist компанії ITProsteer Ірина Клейменова на власному досвіді відчула різницю у ставленні до перенесень важливих зустрічей і домовленостей на період після новорічних свят. Вона впевнена, що сьогодні все залежить від сфери діяльності, в якій працює компанія. У айтішників і тих, хто співпрацює з іноземцями, такої звички зазвичай немає.
«Від зарубіжних партнерів я взагалі чула цю фразу лише раз, і це стосувалося відрізка часу з 24 грудня по 2 січня», – пояснює вона. Також Ірина вважає, що звичка говорити «давайте після свят» має дуже локальний характер і властива не всім українцям, а швидше жителям західної частини України.
«Львів зупиняється, і я кожен раз дивуюся. Невже нікому не потрібні гроші?» – нарікає Ірина Клейменова.
Без аргументів – нікуди. Сьогодні пропозиція продовжити співпрацю після свят може сприйматися як грубість або неповага до співрозмовника. Саме тому Уляна Ходорівська радить пояснювати й аргументувати причину перенесення. У цьому випадку ви навіть зможете підвищити свою цінність як фахівця.
«Якщо у вас дві зустрічі сьогодні і ще три – завтра, і ви фізично не можете прийняти пропозицію зараз, то так і скажіть співрозмовнику. Не соромно й перенести раптову зустріч, якщо вас немає в країні», – запевнила вона.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].