Монстри на максималках: як проходив «Гудвудський фестиваль швидкості – 2019»

Монстри на максималках: як проходив «Гудвудський фестиваль швидкості – 2019»

І чим здивували шанувальників розробники та пілоти гоночних автівок

Этот текст также доступен на русском
Монстри на максималках: як проходив «Гудвудський фестиваль швидкості – 2019»

Щороку, починаючи з 1993-го, наприкінці червня – початку липня в Західному Сассексі (Великобританія), на території графського маєтку проходить досить екстравагантний за своєю суттю автомобільний фест – «Гудвудський фестиваль швидкості». Головна ідея заходу – змагання в швидкісному підйомі на пагорб серед раритетних та інноваційних гоночних авто. Це найгірше організований і найбільш затребуваний автомобільний івент світу під відкритим небом. Тут презентують нові моделі та цілі бренди, доводять прототипи і ставлять рекорди, а на старті юрбляться найсильніші гонщики всіх часів. Mind побував на фестивалі і розповідає, чим запам'яталися світу «гудвудські перегони» –2019.

Що це за фест?

Потрібно дуже любити Великобританію, аби відправитися туди в липні. І ще більше любити автомобілі, щоб віддати перевагу не Лондону та Ліверпулю, а Західному Сассексу, про глушину та гидку погоду якого іронізують навіть самі англійці.

Goodwood Festival of Speed ​​(FOS) немає в жодному реєстрі автосалонів. Проте тут щорічно презентуються десятки нових моделей. За всіма офіційними «стандартами», це навіть не змагання, але в очах у присутніх рябить від гоночних болідів різноманітніших серій. Навіть більше, автовиробники будують гоночні автомобілі саме під «Гудвуд» і присвячують йому лімітовані серії своїх моделей.

Кого показали на Goodwood Festival of Speed ​​у 2019-му?

Цього року на FOS дебютували Mercedes-AMG CLA 45 та A45, Bentley Flying Spur, Audi R8 LMS GT2, Honda e, Porsche 911 RSR, Ford GT Mk II, Aston Martin Vantage Heritage RE, Ferrari P80/C та SP3JC, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio RE та Giulia Quadrifoglio RE. І ще стільки ж брендів, назви яких мало що скажуть навіть профі.

Монстри на максималках: як проходив «Гудвудський фестиваль швидкості – 2019»

Монстри на максималках: як проходив «Гудвудський фестиваль швидкості – 2019»

Як проходив фестиваль?

Традиційно в центрі траси – перед головною будівлею маєтку – споруджується скульптура, що символізує основну тему фестивалю. Цього року лейтмотивом FOS стало... ні, не 60-річчя MINI. І не сторіччя Bentley. І не настільки ж гарний ювілей Citroen, хоча всі три бренди звезли до Гудвуда як раритетну, так і найсучаснішу техніку. Перший номер «шевронів» Мадс Остберг і зовсім зробив перерву у виступах у чемпіонаті світу, аби почастувати публіку пончиками з-під коліс свого Citroen C3 WRC.

Взагалі цього року в плані спорту все було настільки серйозно, що Volkswagen заради 40-секундного заїзду перебудував свій електрокар ID.R і привіз до Гудвуда всю гоночну команду, мріючи побити рекорд 20-річної давності, встановлений на боліді Ф-1.

Монстри на максималках: як проходив «Гудвудський фестиваль швидкості – 2019»

До речі, німцям теж було що святкувати: наприклад, 90-річчя марки BMW, піввіковий ювілей культового Porsche 917 або 125-річчя участі в гонках Mercedes.

Проте величезна скульптура піднесла до небес Aston Martin DBR1/300 – на честь дебюту марки в Гудвуді в 1959 році.

Чому FOS такий важливий для автопрому...

Привабливість «Гудвуда» для виробників така сильна, що часом вони привозять сюди навіть не зовсім готові автомобілі. Про Lexus LC Convertible, Land Rover Defender, Aston Martin DBX і MINI JCW GP немає не те що точних технічних даних, а й навіть термінів їх виходу на ринок – програма доопрацювання в самому розпалі. Було кумедно спостерігати, як всюдисущі китайці в спробах зібрати хоч якусь інформацію про LC сканували його маскувальну плівку «під QR-код».

Такі заходи, де концентрація потенційних клієнтів вище, ніж на будь-якому автосалоні, дуже важливі в плані збирання інформації: чого саме чекають покупці, в якому напрямку рухатися. Рішення застосувати м'який верх замість звичного для «лексусів», що відкриваються, складного твердого даху дозріло саме після подібного роду спілкування.

Ще одна особливість фестивалю – він є «Байконуром» для запуску brand new day на кшталт Prato Orage або перезапуску легендарних брендів. Таких, як багатостраждальний de Tomaso, для якого це вже третя спроба реінкарнації. У будь-якому випадку купе P72 (750 000 євро), вирішене в стилі Ferrari 330 P4, – відмінний подарунок на 60-річчя марки.

Ще одним ювіляром став Джекі Стюарт, що розміняв дев'ятий десяток. Під час заїзду він зупинив болід, на якому в 1969-му завоював перший з трьох титулів, і підніс дружині, що давно пересувається в інвалідному кріслі, троянду її улюбленого сорту Spry.

...і для гонщиків

Діючих пілотів «Формули-1» також було як ніколи багато: Вальтері Боттас, Даніель Ріккьярдо, Карлос Сайнс, Ландо Норріс, Алекс Албон, Естебан Окон і Антоніо Джовінаццо – це понад третина пелотона, вони могли б розіграти персональний чемпіонат. І всі вони були не тільки «весільними генералами» на цьому святі швидкості, але і виконували звичну роботу. Ні, не розвозили гостей (хоча і це теж), а що є сили тиснули на педалі та змагалися у швидкості об'їжджати кути. Де ще ви побачите на одній трасі золотий фонд «Формули-1» останніх 50 років?

Монстри на максималках: як проходив «Гудвудський фестиваль швидкості – 2019»

Те ж саме з технікою – подібний «оксюморон у кардебалеті» не зустрічається більше ніде. 28,3-літрове «туринське чудовисько» Fiat S76 1910 року, формульні та індикаровські боліди всіх мастей і епох, дрифтові пікапи, гоночні вантажівки MAN TGS та КамАЗ-43509. Останній зіграв першу роль у ролику головного спонсора сучасного автомотоспорту Red Bull, присвяченого вічним проблемам «Гудвуда» – плутанині, заторам і відсутності парковок.

Монстры на максималках: как проходил «Гудвудский фестиваль скорости – 2019»

Але, цілком можливо, ще років через 20 пілотів ані в гонках взагалі, ані в FOS зокрема не залишиться – 500-сильна «електричка» Robocar проїхала всю трасу не тільки без помарок, але і так само вражаюче швидко, як і з пілотом. Керувала безпілотником обчислювальна платформа Nvidia Drive PX22.


До яких новинок варто придивитися українським автолюбителям?

Bentley Flying Spur

Монстри на максималках: як проходив «Гудвудський фестиваль швидкості – 2019»

Сьогодні Bentley куди сильніше за свого альтер-его Rolls-Royce асоціюється з автоспортом. Ледве відсвяткувавши «серійну» перемогу в найвисокогірнішій гонці світу Pikes Peak, компанія з Крю представила в Гудвуді третє покоління свого драйверського седана Flying Spur. П'ятиметрова 2,4-тонна «шпора», завдяки могутньому W12 (6000 куб. см, 635 к. с., 900 Нм) і «активній» трансмісії, розмінює першу «сотню» за 3,8 с і перестає розганяється лише після досягнення 333 км/год.

Щоправда, колишнього «постійного повного приводу» тепер не буде – замість нього запозичена у Porsche багатодискова центральна муфта, у блоці з роботизованою трансмісією PDK з двома зчепленнями. Звідти ж повнокероване шасі та система придушення крену.

Нарікати починають навіть англійці, що вже говорити про українців, які часом віддають перевагу Bentley, а не «ройсам», виключно через наявність «торсена». У базі нова модель коштує 236 000 євро і у нас з'явиться тільки в лютому-березні 2020-го, але депозити вже беруть.


Mercedes-AMG A 45 S

Монстри на максималках: як проходив «Гудвудський фестиваль швидкості – 2019»

Незважаючи на скромні габарити С-класу, «сорокоп’ятки» – справжні витвори інженерного мистецтва.

По-перше, у частині компонування моторного відсіку: впускна система розташована у радіатора, тоді як випускний колектор і компресор – за блоком циліндрів, у моторного щита. Підглянута в гонках конфігурація гарантує при такому компактному підкапотному просторі максимально можливий забір повітря і вентиляцію.

По-друге, мотор M139 і сам собою є концентратом ноу-хау. Тут і двопотоковий турбокомпресор, і комбіноване (одночасно і в циліндри, і у впускний колектор) впорскування, і електронне управління перепускним клапаном скидання тиску вихлопних газів.

У результаті з двох літрів робочого об'єму знято 387 к. с. і 480 Нм – на сьогодні це найпотужніша з серійних «четвірок». Для тих, кому завжди мало, існують «ески» (версії CLA 45 S і A 45 S), у яких шляхом збільшення тиску наддуву зі штатних 1,9 до 2,1 бара віддача становить 421 к. с. і 500 Нм.

Коробка передач на всі випадки одна – преселективний «робот» c двома мокрими зчепленнями. А ось підвіску можна вибирати – з амплітудозалежними амортизаторами або адаптивними.

Повноприводна трансмісія також сконструйована за останньою модою. Як і у Ford Focus RS, у штатних режимах вона передньопривідна, на корму тяга транслюється індивідуальними муфтами в приводі задніх коліс. Причому бортові багатодискові фрикціони навчені не лише керувати вектором тяги, а й (у спецрежимі) дрифтити.

Старт європейських продажів «сорокоп’яток» намічений на жовтень-2019 за ціною від 60 000 євро.


Renault Megane RS Trophy-R

Монстри на максималках: як проходив «Гудвудський фестиваль швидкості – 2019»

На тлі преміум-брендів автомобілі Renault виглядають гаврошами, але не варто їх недооцінювати. Цей милий хетчбек тільки-но побив «передньопривідний» рекорд «Нюрбургринга». Так-так, мова про абсолютно серійний автомобіль. Дивно інше – відмінностей у «ерки» від RS Trophy мінімум. Під капотом та сама «турбочетвірка» (1800 куб. см, 300 к. с., 400 Нм) і шестиступінчаста МКП. Різниця в тотальній дієті (–130 кг) і, меншою мірою, у доопрацюванні підвіски і поліпшенні аеродинаміки. Ось і динаміка трохи покращилася: розгін до «сотні» зменшився з 5,7 до 5,4 секунди, «максималка» виросла з 261 до 262 км/год.

Куди значніше підросла ціна – з 44 300 до 55 000 євро. Забагато для Renault, катастрофічно для Megane, але бюджетно для автомобіля, здатного обігнати третину моделей Porsche.

Замовлення почнуть приймати вже в серпні, виробництво розпочнуть у листопаді. Загалом буде зібрано 500 «ерок», 30 з яких отримають праве кермо.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло