Наввипередки з часом: навіщо стійким компаніям потрібні інновації
Що є невід’ємним елементом кожної бізнес-моделі – від акселераторів до надсучасних лабораторій

Днями стало відомо, що український стартап GitLab залучив $268 млн у межах раунду серії E. Компанію оцінили в $2,7 млрд. Очевидно, цей раунд інвестицій стане останнім зусиллям компанії зі збору коштів перед виходом наступного року на IPO.
Яку роль у таких успішних кейсах відіграють інновації, Mind пропонує дізнатися з матеріалу на Interesting engineering.
Переклад підготовлено в партнерстві з бюро перекладів «Профпереклад».
Сама ідея бізнес-інновацій завдає немало проблем багатьом стартапам і навіть досвідченим компаніям. Вони ніби ніяк не можуть визначитися з концепцією або насилу намагаються зрозуміти необхідність нововведень у власних бізнес-моделях взагалі.
Щоб отримати більш чітке уявлення про інновації в компаніях, давайте спочатку розглянемо деякі актуальні питання. Це допоможе нам розібратися з основними принципами бізнес-інновацій.
Що таке інновація?
Інновація – це винайдення нових і вдосконалених способів щось робити. Це – зміна наявних процесів та/або створення більш ефективних процедур, ідей і продуктів.
Тому інноваційність – це не лише вигадування чогось нового, але й зміна та адаптація вже наявних речей, їхнє покращення та підвищення їхньої ефективності для людства.
Сьогодні компанії все активніше запроваджують концепцію інновацій до своїх щоденних процесів. І на те є вагома причина. Якщо фірма прагне зберегти лідерство серед конкурентів та досягти успіху, вона просто зобов’язана вводити інновації.
Для чого компаніям інновації?
Сьогодні для інновацій у бізнес-середовищі існують численні причини. За результатами опитування, проведеного у 2015 році консалтинговою компанією Deloitte, 66% всіх респондентів визнали, що інновації мають критичне значення для росту.
Компанії з інноваційним підходом мають змогу наймати ширший штат та збільшувати свої масштаби. А це насамперед дозволяє їм залучати більше клієнтів та займати «апетитнішу» долю ринку.
Так само без інновацій неможливо обходити конкурентів та вдосконалювати бізнес-стратегії. Цікаво, що експерти з різних галузей трактують значення слова «інновація» по-різному. Вони нерідко ведуть дебати про найефективнішу реалізацію інноваційних процесів.
Насправді, за результатами інтерв’ю 1500 генеральних директорів, проведеного каналом IBN, більшість з них погоджуються, що виживання та зростання бізнесу неможливе без винайдення нових та свіжих ідей. Крім того, кожна людина тлумачить сучасні інновації по-своєму.
Способи втілення інновацій
У сучасному світі бізнесу для нововведень існує багато способів. Такі методи, як власні розробки, венчурні корпорації та бізнес-акселератори, – це лише верхівка айсбергу під назвою «Інновація». Деякі експерти стверджують, що найкращий спосіб запровадження новаторських ідей до компанії – скуповувати стартапи. Так, цей метод є ефективним, але в довгостроковій перспективі він може виявитися витратним.
Разом із тим він може призвести до розширення компанії, оскільки придбання стартапів також означає володіння їхніми ресурсами, фінансовою й стратегічною підтримкою та офісними приміщеннями.
Ще одне модне слівце, що асоціюється з інноваціями, – бізнес-акселератор. Це групові програми, що розраховані на певний період часу та передбачають стартове фінансування, здійснення продажів, установлення зв’язків, навчальний компонент тощо.
У межах таких програм стартапи беруть участь у різноманітних семінарах, наставницьких заходах та зустрічах, де вони можуть представити свою ідею. Це сприяє розширенню компанії або її виведенню на ринок. Основна функція акселераторів – це пошук та отримання фінансування від інвесторів.
Багато акселераторів проводять спеціальні зустрічі, на яких компанії можуть презентувати свої ідеї реальним інвесторам. Цю чудову можливість важко знайти на інших платформах за межами таких програм.
Ще одна блискуча нова концепція в галузі бізнес-інновацій – це інноваційна лабораторія. Загалом вона представляє собою фізичний підрозділ у межах компанії.

Саме в ньому створюються інноваційні заходи й програми для працівників компанії. Тут вони зустрічаються, працюють над новаторськими ідеями використання нових технологій, мереж та знань і викладають свої інноваційні концепції.
Існує й багато інших бізнес-моделей втілення інновацій у компаніях у всьому світі. Проте, потрібно враховувати свою кінцеву мету та віднайти саме ту модель, що підійде вам найкраще та впишеться у ваш бізнес.
Не буде помилкою сказати, що корпоративні інновації – це не щось нестандартне. Але для кожної компанії це поняття має своє значення. Та для більшості компаній воно представляє певні труднощі. Сьогодні нерідко можна спостерігати страждання стартапів, та й досвідчених компаній, що намагаються втілити інновації у свої бізнес-процеси.
У великих організаціях основну причину цих труднощів становить страх невдачі. Зрештою він заставляє зменшувати ризик і темп, що призводить до занепаду компанії.
У цьому контексті, незалежно від досвіду вашої компанії, важливо пам’ятати, що інновації – це синонім експериментування. Щоб експеримент пройшов успішно, потрібно знайти слушну бізнес-модель, що підійде вашому процесу нововведення. Також дуже важливо пам’ятати, що невдача – це скоріше норма, а не виключення. Тому критерієм інновацій є не сама інновація, а пошук ідеальної моделі її втілення для своєї діяльності.
І на останок...
Сьогодні інновації – це стовідсоткова необхідність, а не побажання. Коли (а не якщо) ви вирішите почати запроваджувати інновації в контексті свого бізнесу, то спочатку упевнитесь, що й ви, і ваша команда готові до кардинальних змін.
Щоб досягти успіху, ви також повинні обмірковувати кожен крок, який ви збираєтеся зробити. Найголовніше, не бійтеся невдач, оскільки зрештою саме вони приносять нам найкорисніший досвід. Особливо це стосується бізнес-інновацій.
Також слід пам’ятати, що ключ до всього – це співробітництво. Вважаючи, що ви можете справитися самотужки, ви стаєте на шлях до великого провалу, незалежно від всіх ваших талантів і мотивації.
Тож обирайте з умом –та вперед за інноваціями!
Матеріал підготовлено в партнерстві з бюро перекладів «Профпереклад».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].