«Мемомаркетинг»: як бренди використовують мем «Зони 51» для просування своїх товарів
11 прикладів вдалої ситуативної реклами на тему «порятунку прибульців»

«Серйозні» компанії прагнуть використовувати жартівливий вірусний контент, щоб зблизитися зі своєю цільовою аудиторією, збільшити її охоплення, підвищити лояльність і в кінцевому підсумку підняти продажі. Деякі з них зосереджені на тому, щоб створювати власні унікальні меми. Інші ж перебувають на низькому старті в очікуванні швидкісного мемолокомотива, аби наздогнати його, вчепитися – і «доїхати в одному з його вагонів» до сердець своїх потенційних клієнтів.
Bud Light: «Штурмуйте і пийте наше пиво»

Пивний бренд Bud Light вибухнув цілою епопеєю з постів, що складаються в єдину історію, досить цікаву, щоб стати за основу таких газетних статей на тему штурму «Зони 51». Спочатку, 15 липня, компанія заявила у своєму Twitter, що «стане першим бізнесом, який офіційно оголосить, що не спонсоруватиме рейд на «Зоні 51».
Однак не минуло й кількох днів, як виробник алкоголю в різкій формі відмовився від своїх слів, написавши буквально наступне: «Та пішли вони всі. Безкоштовний Bud Light кожному прибульцю-втікачеві».
Слідом за цим на сторінці Bud Light у Twitter з'явилася презентація нового «інопланетянського» оформлення пивної банки з обіцянкою запустити такий напій у продаж, якщо набереться 51 000 ретвітів.
Відгук вийшов разючим. За три тижні твіт із «космічною» етикеткою Bud Light набрав 41 000 ретвітів, 62 700 відміток «подобається» і 14 000 коментарів. Банки з прибульцями були запущені в продаж 13 вересня в штатах Невада, Аризона і Каліфорнія.

«Мої прибульці після вдалої втечі звідти»
Arby's: «Ми теж беремо участь і годуємо всіх»

Arby's – мережа, у якій 3300 ресторанів швидкого харчування, – зробила у своїх Instagram і Twitter сміливе оголошення про те, що візьме безпосередню участь у штурмі. Компанія опублікувала демонстраційне відео, на якому рука вичавлює на карту США фірмовий соус Arby's і у такий спосіб креслить 3000-кілометровий шлях від штаб-квартири компанії в Атланті до «Зони 51» у Неваді.
Мережа фастфудів повідомила про свій план стати неофіційним кейтером для учасників флешмобу, заінтригувавши потенційних клієнтів «таємним» меню, яке вона обіцяє підвезти до засекреченої «Зони 51» на вантажівці в день штурму. «Ми йдемо туди. Реально, ми йдемо туди. #Area51. І ми принесемо спеціальне меню», – йдеться у твіті Arby's.
Головний маркетинговий директор Arby's Джим Тейлор на сайті компанії навіть зробив офіційне оголошення про плани Arby's нагодувати і людей, і інопланетян: «Ми не можемо підтвердити, чи є прибульці в «Зоні 51». Але якщо вони покажуть себе народу, то заслуговують отримати кращу їжу на Землі. Якщо ні, Arby's все одно залишиться там і обслуговуватиме кращою їжею планети будь-яких інших учасників цієї історичної події».
Lego: «Не потрібно штурмувати»

Данський виробник іграшок обрав елегантний і безпечний підхід до використання мему. На відміну від While Bud Light та Arby's, що зв'язали себе з потенційно небезпечними планами штурму «Зони 51», Lego примудрився і приєднатися до хайпу й уникнути ризику накликати на себе гнів уряду США за підбурювання американських громадян до нападу на добре захищену державну установу.
Компанія розмістила у своєму Facebook фотографію колівінга іграшкових прибульців у кімнаті, сконструйованій з деталей Lego. Креатив супроводжений підписом: «Не штурмуйте «Зону 51». Ми перевірили, там усе добре ;-)»
Wendy's: «Прибульцеві подобається наш бургер»

З іще більшою обережністю до використання популярного мема підійшла мережа фастфудів Wendy's. Вона розмістила у своєму Twitter якісно зроблене динамічне зображення інопланетянина, який захоплено дивиться на розшарований бургер, що коливається в невагомості у скляній колбі.
Зображення підписано так: «Після показу прибульцю, якого я викрав із «Зони 51», його першого «4 за $4» бургера Wendy's».
Примітно, що рекламне зображення технічно розміщено не від імені бренду. Wendy's заретвітила його зі сторінки стороннього блогера, і у такий спосіб максимально позбавивши себе відповідальності за можливі заворушення або інші непередбачені негативні наслідки очікуваного скупчення людей поблизу «Зони 51».
Funyuns: «Прибульці вже їдять наш «стафф»

Виробник обсмажених цибулевих кілець Funyuns натякнув на те, що в його продукції містяться якісь «речовини», що подобаються інопланетянам. Бренд вжив жаргонне слово «стафф» (staff), одне зі значень якого – «наркота».
«Ми: Ми йдемо штурмувати «Зону 51»! Там відбувається якийсь підозрілий стафф. Прибульці з «Зони 51»: (простягають пачку кілець Funyuns)».
ASOS: «Ми задаруємо прибульців одягом»

Бренд одягу ASOS вирішив долучитися до загального спалаху інтересу й симпатії до інопланетян. У своєму Twitter компанія розмістила зображення здивованого інопланетянина, заваленого фірмовими упаковками ASOS. Підпис під зображенням має на думці, що компанія подарувала йому купу одягу: «Мій інопланетянин із «Зони 51» після того, як я представив його ASOS».
Burger King: «Ведіть прибульців до мене»

Мережа фастфудів Burger King вирішила не морочитися створенням графічних шедеврів, але, обігравши слово «король» у своїй назві, придумала вдалий жарт на «інопланетянську» тему, що набрала у Twitter 1100 ретвітів та 5500 лайків.
«Увага, люди, які штурмують «Зону 51»: якщо прибульці попросять вас привести їх до вашого лідера, згадайте, хто король».
Oreo: «Лише ми. Чи ні?»

Цікавий підхід до використання «космічного» мема зробив виробник печива Oreo, у продуктовій лінійці якого виявилося «Місячне маршмеллоу» – шоколадний сендвіч, із зоряним небом на етикетці і нагадуванням про 50-ту річницю висадки на Місяці. Бренд виставив фото свого «Місячного маршмеллоу» з провокаційним підписом: «Єдина пропозиція миру, прийнятна для прибульців в «Зоні 51» і в перших же коментарях під цим постом затіяв «розбір польотів» зі своїм більш «космічним» конкурентом MoonPie, який випускає «місячні пироги».
Жартівлива сварка Oreo і MoonPie створила невеликий хайп і перекотилася на сторонні ресурси, де викликала обговорення: чи раді інопланетяни появі космонавтів на Місяці та чи турбує їх прагнення людства колонізувати їхні планети.
Xbox: «Ми круті, гайда за нами?»

Виробник ігрових приставок Xbox скористався популярним мемом, щоб вразити геймерів своєю крутизною. Компанія опублікувала п'ятисекундне відео суворих хлопців, що від'їжджають на потужному джипі. З підпису: «Штурмуємо «Зону 51». Хто в справі», фоловери Xbox дізналися, що компанія направляється штурмувати об'єкт і шукає відчайдухів-однодумців, готових долучитися.
Kool-Aid: «О, так!»

Виробник порошкових напоїв Kool-Aid створив малюнок із точок і символів, об'єднавши в ньому свою символіку – кулястого чоловічка, що пробиває стіни й говорить свою коронну фразу «О, так!» – з тематикою штурму «Зони 51». І цей креатив народу сподобався. Твіт із підписом: «Вони: Хочеш розтрощити «Зону 51»? Я: О, ТАК! », набрав 50 000 ретвітів і 220 000 лайків.
На відміну від Xbox, що «виїхав на штурм», компанія Kool-Aid повідомила лише про стійке бажання свого талісмана проломити стіну, не повідомляючи про те, чи буде він присутній 20 вересня на місці подій і чи допоможе учасникам штурму пробити загородження «Зони 51». (Ой, я, здається, тільки що всерйоз написав про цілковитий абсурд.)
Steak-umm: «Прибульці»

Коли креатив не народжується, але не терпиться хоч якось долучитися до загального хайпу, можна скористатися принципом мінімалізму: геть усе зайве. Так зробив виробник заморожених стейків Steak-umm, написавши 13 липня у своєму Twitter одне лише слово «Прибульці», яке зібрало 350 лайків і 50 ретвітів.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].