Паливна експертиза: де безпечно заправитися дизелем?

Паливна експертиза: де безпечно заправитися дизелем?

Mind перевірив у лабораторії зразки солярки з семи АЗС: «Укрнафта», WOG, «АМІК-Україна», «БРСМ», Shell, ОККО та «Гранд-Петрол»

Цей матеріал також доступний російською
Паливна експертиза: де безпечно заправитися дизелем?
Колаж Mind

Найбільші постачальники дизельного пального (ДП) призупинили ввезення продукції трубопроводом в Україну через спецмито, яке в липні 2019 року встановив Кабмін. До початку осені дефіцит пального склав близько 60 000 тонн, або 10% від очікуваного обсягу споживання. Альтернативну доставку підприємства транспорту та інфраструктури забезпечити не змогли: «Укрзалізниця» традиційно в цей час стикнулася з браком рухомого складу, а в морських портах раптом виникли складнощі з дозвільними документами на ввезення.

Наприклад, енергетична митниця ДФС заблокувала в морському порту Южний 27 000 тонн грецького дизпального. Вивантажену в портові резервуари солярку ДФС перевіряла понад 10 днів і, незважаючи на експертизи трьох міжнародних сюрвеєрських компаній, знайшла перевищення допустимої частки сірки на 0,00001 мас. відсотка, що майже в 20 разів менше за статистичну похибку.

Робота порту була зірвана як мінімум на найближчий місяць, найбільший танкерний імпортер – естонський Skywalk Trading – зазнав збитків, а його клієнти змушені були в терміновому порядку шукати ДП на внутрішньому ринку, що ще збільшувало ажіотаж. У підсумку тільки з 4 по 18 вересня вагонні партії дизпального подорожчали на 11,7% (до 2900 грн/т), автомобільні – на 16,4% (до 24,5 грн/л).

Дефіцит і ажіотаж на паливному ринку України завжди призводили до зловживань, з яких найпоширеніше – збут в опті некондиційної продукції.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті