Енергетична «коронакриза»: як Ігор Коломойський взяв реванш у Ріната Ахметова
5 причин сьогоднішніх проблем і 5 першочергових кроків для запобігання колапсу галузі

«Розруха в головах!» – саме цим крилатим висловом професора Преображенського можна якнайкраще описати стан, в якому опинилася українська енергетика у квітні 2020 року. Попри пандемію коронавірусу, тимчасовий карантин і навіть падіння платежів до липня, інших об'єктивних причин для виникнення системної та повномасштабної енергокризи в країні не існує. Та й сама можливість появи такої кризи у вітчизняній енергетиці, з її 300-відсотковим профіцитом потужностей, виглядає, на перший погляд, безглуздою.
Це ж як було потрібно керувати галуззю, в умовах стабільного вироблення 50% електроенергії на АЕС, надлишкових запасів вугілля на складах ТЕС, а також надмірної на сьогодні потужності «зеленої» генерації, щоб довести енергосистему до такої ситуації?
Проте, відповідь проста: енергокриза в Україні обумовлена виключно суб'єктивними факторами. І першопричиною всіх негараздів є непрофесійне управління, яке ґрунтується на задоволенні групових інтересів. Іноді групові інтереси збігаються з загальними, а іноді – йдуть всупереч ним.
І якщо до запуску ліберальної моделі енергоринку з 1 липня 2019 року в галузі домінувала група умовного Ріната Ахметова (читай: виробників), то вже після 1 липня – умовного Ігоря Коломойського (читай: споживачів).
Втім, з призначенням Ольги Буславець новим в.о. глави Мінекоенерго, Рінат Леонідович отримав шанси на відновлення своїх позицій. За твердженням експертів, у Ольги Анатоліївни хороші відносини з представниками традиційних
196
Чому я маю стати підписником Mind?
Mind UA - це незалежний бізнес-портал. Ми не залежимо від (і не належимо до) жодних політичних, олігархічних та інших груп. Проект створюється командою ділових журналістів; ми залучаємо лише портфельних інвесторів.
Рекламні доходи медіа в світі стрімко падають. В гонитві за кількістю читачів перемагають таблоїди та ресурси що маніпулюють фактами, в гонитві за сенсаціями. На відміну від них, ми прагнемо робити дійсно корисний та якісний продукт для того, аби створювати справжню додану цінність для наших читачів.
Справжня якісна журналістика потребує багато часу, зусиль та витрат, це дійсно не дешево. Але ми віримо в перспективи якісної журналістики в Україні, тому що віримо в перспективу України.
Саме тому, ми створюємо можливість платної щомісячної підписки - Mind Club.
Якщо ви читаєте нас, якщо вам подобається та ви цінуєте те, що ми робимо, – пропонуємо вам вступити до спільноти Mind.
Ми плануємо розвивати Mind Club: обсяг матеріалів і доступних сервісів і проектів. Вже сьогодні, усі члени клубу:
- Допомагають створювати та розвивати якісну незалежну ділову журналістику. Ми зможемо і надалі розвиватись та підвищувати якість наших матеріалів.
- Отримують вільний від банерної реклами сайт.
- Отримують доступ до «закритих» матеріалів Mind (до щомісячного випуску, в якому ми досліджуємо та аналізуємо, як працюють цілі галузі; до щотижневих аналітичних підсумків).
- Вільний доступ до івентів Mind для підписників та спеціальні умови на інші події Mind.
- Smart Power. Власники бізнесу, що стануть підписниками Mind, отримають доступ до агрегатора системних порушень від аналітиків Mind та партнерів Cкажи.uа. Якщо у вашого бізнесу виникли проблеми з непорядними чиновниками чи конкурентами – ми проаналізуємо, чи є їхня поведінка системною, і разом зможемо вирішити цю проблему.
- Ми і надалі розвиватимемо Mind та додаватимемо корисні журналістські рубрики і сервіси для вашого бізнесу.