Як зачарувати всіх – майстер-клас від Ґая Кавасакі
І чим цінна його книжка «Мистецтво змінювання сердець, умів, дій»

Щоб бути чарівником – не обов’язково щосили махати чарівною паличкою, літати на мітлі, намагатись керувати хмарами, бубоніти замовляння і час від часу витріщатися на скляну кулю. Можна просто сісти, заспокоїтись та взяти до рук книжку Ґая Кавасакі.
Бекґраунд. Автор Ґай Кавасакі – майстер світових бізнес-бестселерів (видав 9 популярних книжок) – колишній амбасадор Apple. Він також є співзасновником Alltop.com (онлайн-журналу, який збирає всі популярні в інтернеті теми) та партнер-засновник Garage Technology Ventures – венчурної компанії, що спеціалізується на високотехнологічних стартапах Кремнієвої долини.
Кавасакі живе в Кремнієвій долині з дружиною та чотирма дітьми, і книжку про чари він присвячує саме їм, пояснюючи це так: «Бо вони зачаровують мене щодня».
У вступі до книжки про себе Ґай пише, що був скромним ювеліром, возив золото й діаманти для маленької ювелірної фабрики. Та побачивши Macintoch далекого 1983 року, вдруге зачарувався (бо вперше – коли побачив дружину). «Після цього в мене з очей спала полуда, хмари розсіялись і я почув спів янголів», – зізнається він.
Тож ці два базові зачарування і тримають його на плаву в житті. Недаремно епіграфом до цієї книжки стали слова відомого американського актора Дж. С. Браяна: «Багато хто може збити статки, але рідко кому вдається збудувати сім’ю».
Хай би що ви не замислили, але мистецтво зачарування точно знадобиться. «Ця книжка – для людей, які бачать життя таким, яким воно може бути, а не для тих, які вважають зміни неможливими», – пише автор і бере читача із собою в подорож, у якій можна навчитися «змінювати почуття, думки та дії людей. Ось наш маршрут».
Ну що ж, поїхали!
Оригінальна назва: Enchantment: The Art of Chanching Hearts, Minds, and Actions
Видавництво: Vivat, Харків
Наклад: 2 100 примірників
Сюжет. Щоб зачарувати людину, треба поставити себе на її місце і зрозуміти, чого вона хоче. Ніби нічого нового, але ж не так це й просто, бо треба самому вміти приймати інших.
«Люди – це не нулі і не одиниці, вони не дурні і не розумні, не цінні і не марні. У всіх є сильні і слабкі сторони, позитивні і негативні, переваги та недоліки», – пише автор, зазначаючи: кожен уміє щось краще за вас і в людей більше спільного, ніж відмінного, тож ми всі заслуговуємо на розуміння.
Соціологи виявили, що найкращі перемовники 40% часу підготовки витрачають на те, щоб знайти спільні з іншою стороною інтереси. І він теж радить шукати спільне, обмовившись: «Не промахнетесь, якщо почнете з дітей, спорту, подорожей та їжі». Ну а якщо людина нічим не захоплюється – «то, можливо, вона не варта того, щоб її зачаровувати».
Називає чотири інструменти для зачарування: усмішка, вбрання, рукостискання та словниковий запас.
«По-перше, усміхайтеся людям. Скільки коштує усмішка? Ніскільки. А чого коштує її відсутність? Усього, бо це заважає вам створити зв’язок із людиною», – резонно зазначає автор та принагідно радить відмовитися від ботоксу та підтяжок, які стануть на заваді природності й щирості.
Тиснучи руку – дивіться в очі, і тисніть не більше ніж 2–3 секунди.
Одяг обирайте так, щоб він промовляв: «Ми рівні».
«Слова – це міміка вашого мозку, вони розповідають про ваш характер, особистість і погляди». Тож радить використовувати прості слова, активний стан та відомі й однозначні аналогії.
Що далі? Звісно ж, розповідати історії, адже сторітелінг керує інформацією, бізнесом, людьми і загалом світом. «Треба не просто розповісти історію, а занурити людину у вашу справу. Якщо ви причаруєте людей, вони втратять відчуття часу, забудуть про цинізм та скептицизм, їх проб’є піт», – дохідливо й так, що це все легко уявити, розповідає Кавасакі.
Як змусити людей діяти? Окрім розповідання історій, пересовувань «вікон Овертона», використовувати ще й зображення, бо «вони мають більшу силу, ніж слова». Також – відмовити відмовам, і ось чому: «Хороший чарівник думає, що відмова означає «Поки що ні», або ж «Розкажіть мені більше», а не однозначне «Ні». До того ж люди відповідатимуть тій етикетці, яку ви на них начепили, підсумовує автор.
Загалом рекомендації щодо підготовки й завоювання довіри та подолання опору, і спонукання до дій від Каваскі – напрочуд цікаві й дотепні, пересипані, як смачні булочки пудрою, реальними історіями. «Беріть у борг», – радить Кавасакі і наводить схожу історію з «Автобіографії» Бенджаміна Франкліна. А потім каже: «Так, можливо, думка про те, що людям не подобається, коли їх про щось просять, хибна. Та й хто ми такі, щоб сперечатися з Бенджаміном Франкліном?»
І ці історії (а їх тут багато) і справді можна порівняти з «кулькою ванільного морозива, що тане на шматочку яблучного пирога».
Вам сподобається, якщо: ви вмієте цінувати стильні та дотепні тексти, у яких речення подекуди нагадують вдалі афоризми і їх хочеться читати й смакувати.
Легкість, ненав’язливість, віртуозність – це все про цю книжку, бо автор справді знається на тому, про що пише.
«Думайте по-японськи», – закликає він і відкриває читачам пласт цікавої культури: і в плані взаємин із босом, і зі співробітниками, і щодо досягнення стану, сповненого енергії спокою, й усвідомлення того, що виходить за межі звички, формули та шаблону.
У книжці – багато історій, зворушливих, реальних. А ще – проникливий стиль оповіді, коли автор дає поради: «Хороший чарівник думає…». Так і спливає перед очима дитинство з отим лагідним бабусиним: «Хороша дівчинка/хлопчик робить/думає…». От скажіть – хіба це не мило?
Вам не сподобається, якщо: ви прагнете якихось кардинально нових сентенцій і щоб їх було багато. У книжці, ніде правди діти, є й чимало банального. Деякі поради суперечливі, а деякі – контроверсійні (наприклад, під час презентацій багато говоріть, щоб відточити свої ораторські здібності). Так і хочеться почитати в його наступній книзі поради тим, хто все це буде слухати.
Головна причина прочитати: «Дозвольте собі трішечки зачаруватися», каже автор, і наприкінці книжки дає тест на схильність до зачарування, перше питання в якому: «Скільки м’язів потрібно задіяти для чарівної усмішки?», а останнє: «Попросіть мене повернути гроші».
Дає ще й настанову:«І наостанок: зачарування – могутня навичка, а з великою владою приходить велика відповідальність. Ваш обов’язок – застосувати ці знання так, щоб усі сторони (якщо не весь світ) отримали якусь користь. Прошу, завжди про це пам’ятайте». У зачаруванні – велика магія й сила. Можливо, саме тому чи не найбільше ми боїмося слів: «Я в тобі розчарований/а»?
У тому ж дусі:
«Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них» Марвiн Карлiнс, Джек Шафер
Цю книжку написали колишній агент ФБР Джек Шафер, який понад 15 років займався контртерористичними дослідженнями та навчав інших технікам переконання і впливу, а також професор менеджменту Університету Південної Флориди Марвін Карлінс, автор 24 книжок і консультант відомих міжнародних компаній.
Про що книжка цих непересічних авторів? Про ефективні стратегії комунікації в складних середовищах, про методи впливу на поведінку людей, про розуміння мотивацій та загалом про ті «рецепти» взаємин з людьми, які суттєво допоможуть, якщо їх не соромитися застосовувати в повсякденному житті: реальному чи віртуальному.
«Застеляйте ліжко. Дрібниці, які можуть змінити ваше життя, а можливо, і світ» Вільям Г. Макрейвен
Десять правил, які можуть допомогти виплисти при будь-якому життєвому штормі, сформулював автор книжки – адмірал Вільям Г. Макрейвен, командувач Військово-морських сил США у відставці.
Ці правила в нього сформульовано досить колоритно: «не боятися акул», «не вдаряти передчасно у дзвін», «щоранку застеляти ліжко» тощо – при цьому так переконливо й чітко, що хочеться виструнчитись і приступити до виконання.
А якщо серйозно – дуже корисні життєві поради, що додадуть багато важливого в скарбничку життєвої мудрості. Видання Wall Street Journal про книжку написало: «Надихаючий бестселер The New York Times №1, який «повинен читати кожен лідер в Америці», а Washington Post зазначила: «Уроки Макрейвена, як і його передмова, виходять далеко за межі застеляння ліжка». І тут важко додати щось нове та небанальне.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].