Захворіло у світі
12,128,406
Померло у світі
551,384
Вилікувалось у світі
6,650,507
Захворіло в Україні
51,224
Померло в Україні
1,327
Вилікувалось в Україні
23,784
Андрій Немировський, «Регно Італія УА»: «За час карантину продажі імпортних делікатесів виросли в середньому на 17%»

Андрій Немировський, «Регно Італія УА»: «За час карантину продажі імпортних делікатесів виросли в середньому на 17%»

Виконавчий директор найбільшого імпортера продуктів харчування в Україні «Регно Італія УА» – про поведінку споживачів під час кризи

Цей матеріал також доступний російською
Андрій Немировський, «Регно Італія УА»: «За час карантину продажі імпортних делікатесів виросли в середньому на 17%»
Андрій Немировський, виконавчий директор ТОВ «Регно Італія УА»

Поки український бізнес навперебій говорить про початок економічної кризи, споживач поглинає тонни імпортних сирів і запиває їх ящиками італійського ігристого. За оцінками найбільшого імпортера продуктів харчування країни, компанії «Регно Італія УА», у квітні-травні 2020 року споживання делікатесних продуктів і алкоголю не тільки не знизилося, але і пішло в ріст.

В інтерв'ю Mind виконавчий директор ТОВ «Регно Італія УА» Андрій Немировський розповів, як українці ставляться до їжі під час кризи, як змінюються споживчі уподобання і завдяки чому, вийшовши на ринок у теж кризовому 2014 році, компанія змогла посісти на ньому перше місце.

– Що являє собою компанія в цифрах?

– У нашій компанії зараз працюють близько 200 людей. Головний офіс знаходиться у Львові, філії – в Одесі, Харкові та Києві. Дистриб'юція є у всіх областях України. Ми працюємо безпосередньо з усіма національними мережами: або через філії, або через регіональних торгових представників. Цього року плануємо покрити 45 000 торгових точок, таких як ресторани, маленькі магазинчики, великі – тобто всіх наших потенційних клієнтів.

За даними Національного бізнес-рейтингу, у 2019 році наша компанія посіла перше місце за показником «чистий прибуток» у категорії гуртова торгівля напоями, ми обійшли всі локальні та міжнародні компанії. У 2019-му ми заплатили більше ніж 276 млн грн податків. Продали понад 12 млн ящиків ігристого і понад мільйон кілограмів сирів.

– Як наразі почувається ринок елітних продуктів в Україні?

– Якщо аналізувати продажі супермаркетів, кризи немає. Продажі елітних сирів і алкоголю зростають майже всюди в середньому на 17%. Люди раніше балували себе смачною їжею в ресторанах, а тепер купують її додому.

Виняток – ігристе. Сегмент впав на 18%. Ми це пов'язуємо з тим, що населення мало святкує. Менше весіль, не відзначають дні народження і т. д. Раніше майже на кожному весіллі було Fragolino Fiorelli. Як тільки знову повернуться свята, я впевнений, ми наздоженемо ці обсяги. У 2018 і 2019 роках серед ігристих напоїв в Україні воно продавалося найбільше.

– За рахунок чого воно стало популярним в Україні?

– Якщо ви візьмете список найбільш продаваних ігристих в Україні, то всі вони будуть напівсолодкими. Наші люди з радянських часів полюбили цей смак. Коли курс стрімко пішов угору, в сегменті якісних імпортних напівсолодких напоїв утворився вакуум. Ми зайняли цю нішу і стали популярними.

Наш виробник знаходиться в регіоні П'ємонт. Там же виробляється Asti – напівсолодке мускатне ігристе вино. Ми його теж імпортуємо. Але воно значно дорожче.

– Які делікатеси полюбляють українці?

– У топі продажів сири з блакитною пліснявою. Найвідоміший – німецький дорблю й італійська горгонзола. Дорблю в сегменті сирів з блакитною цвіллю – як Xerox у сегменті копіювальної техніки. Фактично синонім.

Крім того, в Україні дуже добре продаються сири з білою пліснявою, такі як брі, камамбер. Стрімко набирають популярність сири з білою і блакитною цвіллю одночасно, такі як камбоцола. Крім того, популярні голландські сири, такі як гауда і маасдам, сири з козячого молока й італійські маскарпоне, моцарелла.

Просто зараз ми бачимо стрімке зростання популярності м'ясних делікатесів – хамона, прошютто і т. д.

У цілому ми бачимо, що українці цінують якісні продукти та полюбляють тішити себе делікатесами.

– На останні гроші? Чи ваша аудиторія – це люди з добрим достатком?

– Ми намагаємося працювати з максимально широкою аудиторією і привозити найцікавіші делікатеси за ціною, яка буде доступною для масового споживача. Наприклад, ми возимо великі партії. Відповідно, економимо на логістиці. Наша мета – щоб за вартістю продукти були аналогічними місцевим.

Відповідно, місцеві виробники теж розвиваються, бо їм доводиться конкурувати з нашою пропозицією. У пострадянських країнах, де такого імпорту немає, все сумно і з локальним виробництвом.

Андрій Немировський, «Регно Італія УА»: «За час карантину продажі імпортних делікатесів виросли в середньому на 17%»

– Розкажіть про свою аудиторію, як змінюється її поведінка під час кризи?

– Коли ми запускалися у 2014 році, для споживачів гостро стояло питання ціни. Гривня просіла приблизно втричі, багато товарів стали недоступними. Ми поставили собі за мету зробити кращі продукти доступними для середньостатистичного українця.

У міру зростання курсу ті, хто раніше могли собі дозволити випити французьке шампанське, перейшли на італійське просекко або іспанську каву. Ті, хто любив Asti, почали пити наше Fragolino Fiorelli.

Зараз щороку ми спостерігаємо зростання в середньому на 40%.

– У кого ви «з'їдаєте» частку ринку?

– Нашими конкурентами, по суті, є всі імпортери та локальні виробники. Ми намагаємося бути інноваційними та створювати нові продукти. Якщо взяти, наприклад, Fragolino Fiorelli, у нас спочатку було близько трьох конкурентів, не більше. І саме наша компанія зробила цей напій найпопулярнішим ігристим в Україні. Аналогів у світі немає, тільки в Україні воно настільки популярне.

Коли ми заходили на ринок, Fragolino Fiorelli ніхто не знав. Сьогодні у нас вже понад 50 конкурентів-імпортерів, які побачили наш успіх і почали випускати подібний напій. Але вони намагаються конкурувати ціною, йдуть на демпінг, знижують якість свого напою, проводять фейкові порівняльні дегустації. При цьому на наше ігристе припадає більше половини всіх продажів, а найближчий конкурент відстає разів у десять.

– Наскільки гостро стоїть в Україні питання неякісної імпортної продукції? Демпінгу?

– У великих торгових мережах ми з цим не стикалися. Вони працюють безпосередньо з імпортером, підробок немає. Але в магазинах меншого формату або на ринках – це болюче питання. І це вбиває імідж будь-якого бренду.

Ми стежимо за підробками за допомогою своїх команд і мерчендайзерів. Якщо бачимо в якійсь точці контрафакт, звертаємося до відповідних органів, щоб його вилучили з продажу.

Також нам дуже дошкуляє контрабанда, коли наші торгові марки везуть з Європи в обхід митниці, без сплати податків. Ми теж з цим боремося. Це може бути дуже небезпечно для здоров'я покупців.

– Податки нашого споживача зазвичай мало хвилюють. А чим ще небезпечні такі товари?

– Найчастіше контрабанда виглядає так: люди, що живуть біля кордону, переходять його, забирають пакети з продукцією і несуть в Україну в незрозумілих умовах. Наприклад, сир потрібно зберігати при 5 градусах, а вони ходять в будь-яку погоду, і в 15, і в 20, і вище. Така «подорож сиру» може тривати добу. За цей час в ньому розвиваються мікроорганізми, які можуть бути небезпечні для здоров'я. Замість свята покупці такого сиру можуть отримати самі розумієте що.

Андрій Немировський, «Регно Італія УА»: «За час карантину продажі імпортних делікатесів виросли в середньому на 17%»

– Якщо людина приходить у велику національну мережу, вона може бути впевнена в якості імпортних делікатесів? Тих самих сирів або ігристого?

– Національні мережі й великі магазини не будуть економити на роботі з незрозумілим постачальником. Зазвичай вони співпрацюють безпосередньо з виробником або імпортером, і таким чином уникають підробки.

Виробники підробок не можуть зайти у великі мережі. Ми це відразу бачимо. Вони вибирають якісь села, пропонують магазинам хорошу ціну, один раз їм вдається це продати. Але і такий товар ми швидко знаходимо завдяки нашим торговим агентам. Його вилучають з обігу.

– А якщо йдеться про невелику точку, як відрізнити оригінальний товар від підробки?

– Потрібно дивитися на ціну. Занадто низька ціна – це перший дзвіночок. Той самий Fragolino Fiorelli, ввезений зі сплатою всіх податків і торгових націнок мереж, коштуватиме близько 100–140 грн. Менше – це підозріло.

Крім того, я б вибирав відомі бренди. Вони стежать за репутацією і не дозволяють підробкам з'являтися в продажу. Ми в свою чергу теж з цим боремося, інформуючи нашого споживача у Facebook, на сайті. Зараз дуже успішно підробляють зовнішній дизайн, але підробити те, що в середині, занадто складно. Одного разу ми купили пляшку підробленого ігристого, відкрили, а воно навіть без ігристості.

– Які зміни плануєте в лінійці своїх продуктів після карантину?

– Криза сильно вдарить по ресторанах. Щоб якось полегшити їм роботу і підвищити маржу, ми запустили Fragolino Fiorelli в кегах, такого ще ніхто не робив. Крім того, зараз зростає популярність безалкогольних напоїв. Люди переходять на здоровий спосіб життя або, наприклад, не можуть випити, тому що за кермом. Для них ми розробили спільно з виробником інноваційний продукт – безалкогольний Fragolino Fiorelli. Плануємо запуск й інших новинок, але розповідати не можу, щоб не допомагати конкурентам. Над асортиментом потрібно працювати, незалежно від ситуації на ринку.

– Європейські партнери допомагають? Вони готові йти назустріч українському споживачеві?

– Європейці вже бачать, що наш ринок великий і працювати на ньому вигідно, вони готові розглядати співпрацю. Якщо брати нашого італійського постачальника, український ринок для них уже №1. За останній рік ми навіть обійшли італійський ринок, на якому вони вже понад 100 років.

Наш партнер, голландський виробник сирів Landana, який поставляє їх майже в усі країни світу (Європу, Китай, Північну Америку), говорить, що Україна для них – восьмий ринок за обсягами.

Усе більше і більше наших європейських виробників планують спільний бізнес з українцями. Наприклад, зараз ми ведемо переговори з нашими голландськими партнерами про відкриття фасувального заводу. Італійці подумують запустити своє виробництво продуктів у нашій країні.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті