Захворіло у світі
18,117,821
Померло у світі
690,181
Вилікувалось у світі
10,739,036
Захворіло в Україні
73,158
Померло в Україні
1,738
Вилікувалось в Україні
39,876
Як обрати локацію для магазину та сформувати асортимент
Реклама

Як обрати локацію для магазину та сформувати асортимент

Тарас Мороз – СЕО мережі магазинів натуральних продуктів власного виробництва «Молоко від Фермера» про правила продуктового стріт-ритейлу

Цей матеріал також доступний російською
Як обрати локацію для магазину та сформувати асортимент

Економіка стріт-рітейлу – це економіка потоків. Як правило, потоки створюються навколо прохідних місць та точок соціалізації – станцій метро, офісних центрів, університетів тощо. Тобто своєрідних магнітів, що стимулюють активний пішохідний трафік та є привабливим для відвідувачів.

Проте варто зауважити, що магазини слід відкривати не там, де просто ходять люди, а там де знаходиться ваша ЦА. Наприклад, мережа «Молоко від Фермера» орієнтується одразу на два види покупців – ті, що працюють у БЦ та ті, що проводять суттєву частину свого часу у межах ЖК. ЦА впливає і на асортимент. В магазинах, що знаходять поблизу офісних центрів ми акцентуємо на кавових напоях та кондитерських виробах. Так, у центральних районах міста 13% від нашого загального товарообігу становить частка свіжої випічки. Зважаючи цей показник і позитивну динаміку продажу напоїв, ми навіть створили під такі локації новий формат магазинів, де 70% площі займає зона кафе. У ЖК акцент зміщується у напряму  базових продуктів споживання – молочно-сирної та м'ясної групи. 

Окрім того, будь-який з магазинів має набір сусідів. У нашій мережі є ряд магазинів на території маркетів компанії NOVUS. У цьому випадку, наш покупець йде до нас за молочними продуктами та свіжою випічкою, а доповнює корзину вже у маркеті.

Як обрати локацію для магазину та сформувати асортимент

Щодо потоків відвідувачів, то тут є також нюанси. Наприклад, на вулиці Спаській (Поділ) у нас 2 магазини на відстані 20 метрів один від одного, але їх гості – це дві окремі аудиторії, адже користуються різними виходами з метро і ніколи не перетинаються одна з одною.

Не слід забувати і про можливість диверсифікації асортименту, розділення на продуктові групи. У нашій практиці таке явище було з морозивом. Велика популярність цього продукту надихнули нас створити нову форму рітейлу – мобільну точку продажу, візок з оригінальним морозивом. Зараз це вже добре розвинена мережа у 60 торговельних точок, 20 з яких розташовані в Одесі та 4 точки у Кривому Розі.

Бізнес FMCG не розрахований на підтримку довгостроково збиткових проєктів. Щоб зрозуміти перспективу роботи магазину потрібно 2-3 місяці. Якщо торговельна точка не дає запланованих показників, то краще з нею попрощатися та реінвестувати у нову локацію. Так, на карантині через різке падіння трафіку ми закрили магазин на вул. Мала Житомирська (історичний центр Києва) та відкрили новий у ЖК «Софіївська Борщагівка».

За період карантину ми відкрили 18 нових магазинів. При відкриттях ми орієнтувалися на щільність населення у 5-10 хвилинній доступності до локації та як вона зміниться з послабленням умов ізоляції. За нормальних умов прохідність має бути – від 1000 до 2500 осіб на день. Якщо цифра менше, то розкрутка магазину потребуватиме більших зусиль. Варто зауважити, що за умов карантину наші відкриття відбулися у прискореному темпі. На ринку нерухомості звільнилося багато локацій. Ті, що мали базовий ремонт та необхідні для ритейлу технічні комунікації, були у нашому фокусі. Ми оперативно перетворювали такі простори під власний дизайн-концепт і запускали. Таким чином, ми зросли в Дніпропетровській та Одеській областях і надалі плануємо розвиватися регіонально за рахунок нашої франчайзингової програми. У пріоритеті – Запорізька, Харківська та Львівська області. Звісно, для такого масштабування головним є розширення логістичного парку для забезпечення своєчасного постачання та збереження якості продукту.

Як обрати локацію для магазину та сформувати асортимент

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті