Захворіло у світі
43,979,777
Померло у світі
1,167,124
Вилікувалось у світі
29,800,111
Захворіло в Україні
363,075
Померло в Україні
6,755
Вилікувалось в Україні
148,642
Час робити ставки на гральний бізнес
Реклама

Час робити ставки на гральний бізнес

Як максимально ефективно вкласти кошти в розвиток українського гемблінг-проєкту чи грального стартапу, щоб завжди залишатися у виграші? Секрети великої гри по-українськи – у матеріалі, підготовленому за підтримки компанії Slotegrator

Цей матеріал також доступний російською
Час робити ставки на гральний бізнес
Фото: pixabay.com

13 серпня 2020 року набрав чинності Закон України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор», який зняв 11-річне табу на гральний бізнес у нашій країні. Всі деталі тексту закону детально розібрані в цій статті. Вихід української індустрії азарту в легальне поле відкриває перед нею і потенційними інвесторами величезні перспективи. Адже, коли на руках виграшні карти, легко грати чесно.

Що таке гемблінг-індустрія?

Азартні ігри існують уже кілька тисячоліть, але варто уточнити сучасну термінологію. Так, з одного боку гральний бізнес – це організація і проведення азартних ігор, а з іншого – сфера надання послуг усім учасникам ринку. Під словом «гемблінг» мається на увазі вся індустрія азарту загалом, а поняття «iGaming» використовується тільки для позначення її цифрового сектору.

Як і в будь-якому бізнес-середовищі, гемблінг-компанії працюють у двох вертикалях. B2C-сектор має в собі операторів, тобто власників гральних проєктів, які надають свої послуги гравцям. Гральні проєкти бувають різних видів. Наприклад, онлайн-казино, наземне казино, соціальне казино, букмекерська контора, платформа для онлайн-ставок і покер-руми онлайн.

B2B-сфера спрямована на надання послуг бізнесу. Вона має в собі більше учасників, ніж B2C-сектор. До них належать:

  • постачальники програмного забезпечення (платформи для онлайн-казино і спортсбуков, модульні рішення) і обладнання;
  • творці ігрового контенту для онлайн-казино;
  • постачальники платіжних рішень;
  • афіліати, які залучають трафік на проєкти за рахунок партнерських мереж;
  • банки, які відіграють ключову роль у боротьбі з відмиванням грошей;
  • регулятори, що контролюють дотримання законодавства у своїх юрисдикціях;
  • організатори галузевих заходів, на яких учасники індустрії знайомляться один з одним і встановлюють ділові контакти.

Важливо розуміти, що кількість бізнес-проєктів одного оператора обмежується не тільки обсягом його ресурсів, а й спеціальними законодавчими заходами, зокрема кількістю виданих регулятором ліцензій. У деяких юрисдикціях з однією ліцензією можна управляти необмеженим числом проєктів, а в інших – тільки одним.

Щодо цих та інших питань інвестування в індустрію краще звернутися в компанії, що спеціалізуються на бізнес-консультуванні. Вони допомагають легко увійти в гральну сферу й управляти своїми компаніями максимально ефективно.

Гральний бізнес як туз у рукаві

Якщо ви ще сумніваєтеся в інвестиційній привабливості грального бізнесу, об'єктивна ревізія переваг сфери допоможе відкинути будь-які сумніви.

Перш за все, ця сфера індустрії розваг зростає дуже динамічно. Наприклад, за даними аналітичної компанії H2 Gambling Capital, протягом найближчих п'яти років всесвітній iGaming-дохід становитиме близько 100 млрд евро. Щоб оцінити швидкість зростання, візьміть за початкову точку 2018 рік, коли цей показник був на рівні 50 млрд евро. Вражаюче, чи не правда?

По-друге, постійно виникають нові гемблінг-ринки з чітким правовим регулюванням. Оскільки все більша кількість країн усвідомлює потенціал гральної індустрії для своєї національної економіки, географія відповідних для бізнесу юрисдикцій постійно розширюється. Це дозволяє операторам не тільки займати нішу в числі перших, а й вести бізнес без ризиків.

По-третє, висока прибутковість індустрії генерує потік потенційних інвесторів, готових вкладати в інноваційні проєкти й технології. Тому для оператора-початківця легко знайти фінансову підтримку для здійснення своїх бізнес-ідей.

По-четверте, обсяг потенційної аудиторії невичерпний. Тільки уявіть, скільком людям на планеті щодня виповнюється 21 рік. Звичайно, не забуваємо про принципи відповідальної гри, але факт залишається фактом – попиту бути!

Як відкрити онлайн-казино?

На думку експертів, кращою формою інвестиції для входу в гемблінг-індустрію є запуск платформи онлайн-казино. І дійсно, онлайн-стартап у порівнянні з наземним проєктом вимагає менших початкових інвестицій з-за відсутності фіксованих операційних витрат у вигляді оренди, закупівлі обладнання й утримання численного персоналу. Управління онлайн-казино з погляду бізнес-процесів схоже з управлінням будь-якими іншими компаніями зі сфери e-commerce, тобто робота ведеться дистанційно на глобальному ринку, обмеженому лише вимогами конкретних юрисдикцій.

Як же виглядає бізнес-план запуску онлайн-казино?

  1. Вибір юрисдикції та отримання ліцензії.
    Ознайомтеся з умовами та вартістю ліцензії, які залежатимуть від ринку оперування. Крім ліцензійних зборів, врахуйте умови оподаткування та поновлення ліцензії, а також строки її отримання.
  2. Вибір підрядника.
    Знайдіть надійного партнера – постачальника ПЗ, який або розробить платформу з нуля, або інтегрує окремі модулі в уже наявний проєкт. Новачкам краще розглядати комплексні рішення, бо це заощадить час, сили й кошти.
  3. Вибір контенту.
    Вивчіть розробників контенту, звертаючи особливу увагу на їхню популярність в окремих регіонах, а також на те, які ліцензії вони вимагають від операторів. Краще рішення – знайти підрядника-агрегатора, оскільки за допомогою єдиного API можна швидко інтегрувати ігри найбільш затребуваних розробників, підписавши один контракт замість 20–30.
  4. Вибір платіжної системи.
    Віддавайте перевагу платіжним системам, що пропонують максимальну кількість методів оплати й валют. Але не забувайте, що деякі юрисдикції мають вимоги й до процесу здійснення ставок і виплат, яким необхідно відповідати.
  5. Створення команди.
    Скоротіть штат до відділу маркетингу та підтримки клієнтів, звернувшись до постачальника програмного забезпечення за комплексним рішенням. Якщо ж ви все робите самі, то вам не обійтися без відділу розроблення та інших технічних фахівців.
  6. Маркетинг-план.
    Складіть короткострокову й довгострокову маркетинг-стратегію. Залучайте нових клієнтів через рекламу й афіліатні програми та утримуйте тих, які вже є, за допомогою програм лояльності, бонусів, турнірів і промокампаній від розробників.

В очікуванні українського Лас-Вегаса

Безумовно, якщо слідом за формальною легалізацією грального бізнесу буде розроблена лояльна податкова політика, що передбачить систему пільг і преференцій для інвесторів, а також почнуть роботу звільнені від податків гральні зони, економічний клімат для залучення довгострокових інвестицій в Україну значно покращиться. У такий спосіб наша країна приєднається до списку регульованих ринків поряд із Великобританією, Швецією та багатьма іншими європейськими державами.

За всі питання виконання закону буде відповідати Комісія з регулювання азартних ігор і лотерей. Кабінет Міністрів України прийняв рішення про створення комісії та зібрав робочу групу для розроблення відповідних підзаконних нормативно-правових актів 23 вересня. Згідно з прогнозами, регулятор почне свою роботу в листопаді. Комісія буде відповідальна за розроблення конкретних умов для отримання ліцензій, встановлення сум зборів, а також видачу ліцензій та ведення відповідних реєстрів. Саме цей орган дасть визначення «спеціальним територіальним гральним зонам» і вирішить, де вони розташовуватимуться. Щоб отримати повну картину щодо закону про азартні ігри в Україні, дивіться короткий відеоогляд за посиланням.

А поки Україна фіналізує всі двозначні моменти, вітчизняні підприємці можуть націлюватися на будь-який інший світовий ринок уже сьогодні! Гральна індустрія завжди відкрита для нових проєктів, а Slotegrator готовий провести всіх охочих у світ онлайн-гемблингу.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті