Час робити ставки на гральний бізнес
Як максимально ефективно вкласти кошти в розвиток українського гемблінг-проєкту чи грального стартапу, щоб завжди залишатися у виграші? Секрети великої гри по-українськи – у матеріалі, підготовленому за підтримки компанії Slotegrator

13 серпня 2020 року набрав чинності Закон України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор», який зняв 11-річне табу на гральний бізнес у нашій країні. Всі деталі тексту закону детально розібрані в цій статті. Вихід української індустрії азарту в легальне поле відкриває перед нею і потенційними інвесторами величезні перспективи. Адже, коли на руках виграшні карти, легко грати чесно.
Що таке гемблінг-індустрія?
Азартні ігри існують уже кілька тисячоліть, але варто уточнити сучасну термінологію. Так, з одного боку гральний бізнес – це організація і проведення азартних ігор, а з іншого – сфера надання послуг усім учасникам ринку. Під словом «гемблінг» мається на увазі вся індустрія азарту загалом, а поняття «iGaming» використовується тільки для позначення її цифрового сектору.
Як і в будь-якому бізнес-середовищі, гемблінг-компанії працюють у двох вертикалях. B2C-сектор має в собі операторів, тобто власників гральних проєктів, які надають свої послуги гравцям. Гральні проєкти бувають різних видів. Наприклад, онлайн-казино, наземне казино, соціальне казино, букмекерська контора, платформа для онлайн-ставок і покер-руми онлайн.
B2B-сфера спрямована на надання послуг бізнесу. Вона має в собі більше учасників, ніж B2C-сектор. До них належать:
- постачальники програмного забезпечення (платформи для онлайн-казино і спортсбуков, модульні рішення) і обладнання;
- творці ігрового контенту для онлайн-казино;
- постачальники платіжних рішень;
- афіліати, які залучають трафік на проєкти за рахунок партнерських мереж;
- банки, які відіграють ключову роль у боротьбі з відмиванням грошей;
- регулятори, що контролюють дотримання законодавства у своїх юрисдикціях;
- організатори галузевих заходів, на яких учасники індустрії знайомляться один з одним і встановлюють ділові контакти.
Важливо розуміти, що кількість бізнес-проєктів одного оператора обмежується не тільки обсягом його ресурсів, а й спеціальними законодавчими заходами, зокрема кількістю виданих регулятором ліцензій. У деяких юрисдикціях з однією ліцензією можна управляти необмеженим числом проєктів, а в інших – тільки одним.
Щодо цих та інших питань інвестування в індустрію краще звернутися в компанії, що спеціалізуються на бізнес-консультуванні. Вони допомагають легко увійти в гральну сферу й управляти своїми компаніями максимально ефективно.
Гральний бізнес як туз у рукаві
Якщо ви ще сумніваєтеся в інвестиційній привабливості грального бізнесу, об'єктивна ревізія переваг сфери допоможе відкинути будь-які сумніви.
Перш за все, ця сфера індустрії розваг зростає дуже динамічно. Наприклад, за даними аналітичної компанії H2 Gambling Capital, протягом найближчих п'яти років всесвітній iGaming-дохід становитиме близько 100 млрд евро. Щоб оцінити швидкість зростання, візьміть за початкову точку 2018 рік, коли цей показник був на рівні 50 млрд евро. Вражаюче, чи не правда?
По-друге, постійно виникають нові гемблінг-ринки з чітким правовим регулюванням. Оскільки все більша кількість країн усвідомлює потенціал гральної індустрії для своєї національної економіки, географія відповідних для бізнесу юрисдикцій постійно розширюється. Це дозволяє операторам не тільки займати нішу в числі перших, а й вести бізнес без ризиків.
По-третє, висока прибутковість індустрії генерує потік потенційних інвесторів, готових вкладати в інноваційні проєкти й технології. Тому для оператора-початківця легко знайти фінансову підтримку для здійснення своїх бізнес-ідей.
По-четверте, обсяг потенційної аудиторії невичерпний. Тільки уявіть, скільком людям на планеті щодня виповнюється 21 рік. Звичайно, не забуваємо про принципи відповідальної гри, але факт залишається фактом – попиту бути!
Як відкрити онлайн-казино?
На думку експертів, кращою формою інвестиції для входу в гемблінг-індустрію є запуск платформи онлайн-казино. І дійсно, онлайн-стартап у порівнянні з наземним проєктом вимагає менших початкових інвестицій з-за відсутності фіксованих операційних витрат у вигляді оренди, закупівлі обладнання й утримання численного персоналу. Управління онлайн-казино з погляду бізнес-процесів схоже з управлінням будь-якими іншими компаніями зі сфери e-commerce, тобто робота ведеться дистанційно на глобальному ринку, обмеженому лише вимогами конкретних юрисдикцій.
Як же виглядає бізнес-план запуску онлайн-казино?
-
Вибір юрисдикції та отримання ліцензії.
Ознайомтеся з умовами та вартістю ліцензії, які залежатимуть від ринку оперування. Крім ліцензійних зборів, врахуйте умови оподаткування та поновлення ліцензії, а також строки її отримання. -
Вибір підрядника.
Знайдіть надійного партнера – постачальника ПЗ, який або розробить платформу з нуля, або інтегрує окремі модулі в уже наявний проєкт. Новачкам краще розглядати комплексні рішення, бо це заощадить час, сили й кошти. -
Вибір контенту.
Вивчіть розробників контенту, звертаючи особливу увагу на їхню популярність в окремих регіонах, а також на те, які ліцензії вони вимагають від операторів. Краще рішення – знайти підрядника-агрегатора, оскільки за допомогою єдиного API можна швидко інтегрувати ігри найбільш затребуваних розробників, підписавши один контракт замість 20–30. -
Вибір платіжної системи.
Віддавайте перевагу платіжним системам, що пропонують максимальну кількість методів оплати й валют. Але не забувайте, що деякі юрисдикції мають вимоги й до процесу здійснення ставок і виплат, яким необхідно відповідати. -
Створення команди.
Скоротіть штат до відділу маркетингу та підтримки клієнтів, звернувшись до постачальника програмного забезпечення за комплексним рішенням. Якщо ж ви все робите самі, то вам не обійтися без відділу розроблення та інших технічних фахівців. -
Маркетинг-план.
Складіть короткострокову й довгострокову маркетинг-стратегію. Залучайте нових клієнтів через рекламу й афіліатні програми та утримуйте тих, які вже є, за допомогою програм лояльності, бонусів, турнірів і промокампаній від розробників.
В очікуванні українського Лас-Вегаса
Безумовно, якщо слідом за формальною легалізацією грального бізнесу буде розроблена лояльна податкова політика, що передбачить систему пільг і преференцій для інвесторів, а також почнуть роботу звільнені від податків гральні зони, економічний клімат для залучення довгострокових інвестицій в Україну значно покращиться. У такий спосіб наша країна приєднається до списку регульованих ринків поряд із Великобританією, Швецією та багатьма іншими європейськими державами.
За всі питання виконання закону буде відповідати Комісія з регулювання азартних ігор і лотерей. Кабінет Міністрів України прийняв рішення про створення комісії та зібрав робочу групу для розроблення відповідних підзаконних нормативно-правових актів 23 вересня. Згідно з прогнозами, регулятор почне свою роботу в листопаді. Комісія буде відповідальна за розроблення конкретних умов для отримання ліцензій, встановлення сум зборів, а також видачу ліцензій та ведення відповідних реєстрів. Саме цей орган дасть визначення «спеціальним територіальним гральним зонам» і вирішить, де вони розташовуватимуться. Щоб отримати повну картину щодо закону про азартні ігри в Україні, дивіться короткий відеоогляд за посиланням.
А поки Україна фіналізує всі двозначні моменти, вітчизняні підприємці можуть націлюватися на будь-який інший світовий ринок уже сьогодні! Гральна індустрія завжди відкрита для нових проєктів, а Slotegrator готовий провести всіх охочих у світ онлайн-гемблингу.