Управління без правил: навіщо читати книжку «Унікальна культура Netflix»

Управління без правил: навіщо читати книжку «Унікальна культура Netflix»

На яких парадоксах побудовано корпоративний устрій цієї компанії

Этот текст также доступен на русском
Управління без правил: навіщо читати книжку «Унікальна культура Netflix»

Протягом тисячоліть правила та процедури послуговують для координації групової поведінки. Чи можливе успішна взаємодія без правил? Про це ви дізнаєтесь у книжці «Ніяких правил: унікальна культура Netflix», яку написав CEO і співзасновник компанії Рід Гастінгс спільно з викладачем бізнес-школи INSEAD Ерін Меєр. Автори розповідають, як вдалося зібрати команду, що складається з найталановитіших співробітників у сфері розроблення ПЗ, маркетингу, кіновиробництва, і захопити ринок потокового відео.

Бекґраунд. Рід Гастінгс – підприємець, що зробив революцію в сфері розваг із моменту заснування Netflix в 1997-му. З 1999 року він є головою та генеральним директором компанії.

Рід працював у раді освіти штату Каліфорнія з 2000 до 2004 року і є активним філантропом у сфері освіти. Він входить до ради директорів кількох освітніх організацій, зокрема Dreambox Learning (www.dreambox.com), KIPP (www.kipp.org) і Pahara (www.pahara.org).

Рід Гастінгс отримав ступінь бакалавра наук у Боудуін-коледжі в 1983 році і ступінь магістра штучного інтелекту в Стенфордському університеті в 1988-му.

Між Боудуном і Стенфордом він служив у Корпусі миру – був учителем-волонтером у Південній Африці.

Ерін Меєр – фахівець із крос-культурного менеджменту, викладач організаційної поведінки в бізнес-школі INSEAD (Фонтенбло, Франція). Автор бестселера «Карта культурних відмінностей» і колумніст Harvard Business Review.

Життя й робота в Африці, Європі та Сполучених Штатах підштовхнули Ерін до вивчення комунікативних моделей і бізнес-систем у різних частинах світу. Вона навчила тисячі керівників із п'яти континентів розшифровувати міжкультурні відмінності.

Спільно з Рідом Гастингсом Ерін провела поглиблене дослідження, вивчаючи основні принципи, необхідні для побудови інноваційної, швидкої і гнучкої корпоративної культури.

Результатом їхньої співпраці й стала книжка «Ніяких правил: унікальна культура Netflix».

Оригінальна назва: No Rules Rules. Netflix and the Culture of Reinvention by Reed Hastings Erin Meyer

Видавництво: МИФ, 2021

Сюжет. «Невже ніяких правил ?!» – перша думка, яка виникає після прочитання назви книжки.

Звичайно ж, ні... No Rules Rules – «Правила без правил». А це вже правило!

Крім того, компанія не відмовляється від жорстко регламентованих підходів: «У тих випадках, коли запобігання помилкам явно важливіше за інновації, ми запускаємо десятки процедур і проводимо безліч перевірок. У такі моменти Netflix має бути схожим на хірургічну клініку, де п'ятеро людей стежать, щоб операцію провели на «правильному» коліні. Якщо помилка здатна обернутися катастрофою, правила й регламенти не просто корисні – вони життєво необхідні».

Тип корпоративної культури «хірургічна клініка» автори порівнюють із симфонічним оркестром, де партитура ретельно вивірена, відрепетирувана й де панує сувора ієрархія. Але у творчому середовищі, де інновації, швидкість і маневреність – це необхідні умови успіху, варто відмовитися від «симфонічного оркестру» і задуматися про інші музичні жанри. «Корпоративна культура інноваційної команди – це не симфонія, це джаз», – вважає Гастінгс.

Як відомо, базовим елементом джазу є імпровізація. А це вже інший, специфічний різновид правил: є стійкі мелодійні й ритмічні елементи, але сам процес створення музики відбувається під час її виконання. «Працювати в культурі свободи та відповідальності означає балансувати на межі хаосу», – відверто пише СЕО Netflix.

Що ж допомагає компанії зберігати баланс на межі хаосу та бути лідером?

«Як і всі великі компанії, ми прагнемо наймати кращих і цінуємо чесність, перевага, повагу, залученість і співробітництво. Однак, що особливого в Netflix – це те, наскільки ми:

  1. Заохочуємо самостійне прийняття рішень співробітниками.
  2. Ділимося інформацією відкрито, широко та свідомо.
  3. Надзвичайно відверті один з одним.
  4. Утримуємо тільки високоефективних людей.
  5. Уникаємо правил.

Наша основна філософія – люди важливіше за процес. Зокрема, у нас є чудові люди, що працюють разом як команда мрії. Завдяки такому підходу ми стаємо більш гнучкою, веселою, творчою й успішною організацією, що стимулює та співпрацює».

Ознайомитися з унікальною культурою Netflix можна безпосередньо на сайті компанії: https://jobs.netflix.com/culture

Інноваційний цикл Netflix:

  1. Знайди незгодних або соціалізуй ідею.
  2. Для великого проєкту використовуй пробну кулю.
  3. Збери інформацію та зроби ставку.
  4. Виграєш – відсвяткуй. Програєш – поділися досвідом.

Модель зворотного зв'язку 4А: Чотири правила відвертості

Aim for assist: прагни допомогти. Критикувати потрібно з благими намірами. Зганяти злість на співрозмовникові, принижувати його або переслідувати власні інтереси неприпустимо. Потрібно пояснити, яким чином якась зміна в поведінці допоможе адресату критики або всій команді, а не особисто вам.

Actionable: пропонуй конкретні заходи. У критичному зауваженні потрібно вказати, що саме повинен змінити його адресат. Наприклад, замість: «Ви ведете дискусію так, що висловлюються тільки американці» сказати: «Якщо ви знайдете спосіб опитувати представників усіх країн, дискусія стане набагато пліднішою».

Appreciate: будь вдячний. Почувши критику на свою адресу, людина напружується, оскільки інстинктивно шукає спосіб захиститися або завдати удар у відповідь. Всі ми ретельно оберігаємо репутацію та самооцінку. Отримавши критичне зауваження, потрібно впоратися з природною реакцією психіки й запитати себе: «Як я можу проявити подяку за відгук про мою роботу – уважно вислухати, ретельно й неупереджено обміркувати, утриматися від протестів або виправдань?»

Accept or discard: прийми або відхили. У Netflix ви отримаєте безліч зауважень і міркувань. Їх необхідно уважно вислухати, обміркувати сказане, взяти до відома. Але ви не зобов'язані приймати їх все як керівництво до дії. Ввічливо й щиро подякуйте критику. Але і ви, і він повинні розуміти: прислухатися до його порад чи ні – ваше й тільки ваше рішення.

Є ще п'ятий «А», про який ви прочитаєте в книжці. Також ви дізнаєтеся про те, як живе компанія, у якій співробітники мають право на необмежені вихідні, де ухвалення рішення щодо витрат і ключових питань відбувається без схвалення начальника, де управління здійснюється через контекст, а не контроль, і де співробітники регулярно проходять «Тест на утримання».

Вам сподобається, якщо: ви цінуєте практичні рекомендації про те, як розкривати потенціал і творчу енергію талановитих людей для досягнення досконалості. Книжкаа наповнена яскравими прикладами й подробицями, що ілюструють, як суміш свободи й відповідальності щодня реалізується в роботі компанії.

Вам не сподобається, якщо: вам важливо зберегти стабільність. І успіх вашої компанії полягає в збереженні статус-кво.

Головна причина прочитати: ідеї, що містяться в книжці, безцінні для всіх, хто намагається створити та підтримувати організаційну культуру, спрямовану на створення інновацій.

«Якщо весь ваш колектив складається з блискучих співробітників, дисциплінарний апарат можна звести до мінімуму. Чим вище концентрація талантів, тим більшу свободу можна їм дати».

Провокаційне, але цікаве завдання.

Варто спробувати, чи не так?

У тому ж дусі:

«Культурна карта: Бар’єри міжкультурного спілкування в бізнесі» Ерін Меєр

Книжка корисна для тих, хто працює в міжнародних проєктах і хоче знайти спільну мову з представниками різних народів і країн. Для цього автор пропонує аналізувати ділову культуру за вісьмома пунктами, що відображає крайності в ключових сферах взаємодії між представниками різних культур:

  1. Комунікація: від низького контексту до високого.
  2. Оцінка: від прямого негативного зворотного зв'язку до непрямого негативного зворотного зв'язку.
  3. Переконання: від теорій до практичних прикладів.
  4. Управління: від егалітарного до ієрархічного.
  5. Ухвалення рішення: від обопільної згоди до розпорядження зверху.
  6. Довіра: на підставі загальних завдань і на підставі відносин.
  7. Незгода: від конфронтації до ухилення від неї.
  8. Планування: від лінійного до гнучкого.

Що спільного й відмінного у вашої країни і країни, з якою ви співпрацюєте? Причини непорозуміння зазвичай криються у відмінностях.

Наприклад, обидві культури мають багато спільних пунктів, але не збігаються в стилі керівництва – одна надає перевагу егалітарному стилю, інша – ієрархічному.

Вивчивши ці вісім рівнів, ви будете розуміти, як уникнути неприємних ситуацій, краще комунікувати й мотивувати співробітників.


«Принципи» Рей Даліо

Американський мільярдер і засновник інвестиційної компанії Bridgewater Associates у своїй книжці «Принципи. Життя і робота» розповів про правила, якими керувався на шляху до успіху. А шлях його аж ніяк не був коротким і легким. Він упевнений, що своїм успіхом зобов'язаний деяким принципам, які сформулював, навчаючись на власних помилках. У віці 68 років Даліо написав книжку, у якій виклав їх у надії, що принципи його життя стануть у пригоді ще комусь. 

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло