Підсумки-2021: як в Україні скінчилася, не розпочавшись, велика приватизація
І які об'єкти залишилися «ласими шматками»
Яскравий продаж готелю «Дніпро» влітку 2020-го надовго зняв із порядку денного питання «Чим займається Фонд держмайна України?» і став ідеальною димовою завісою, що приховує нульовий прогрес у підготовці до продажу стратегічних промислових об'єктів у державі.
2021 року таку саму роль мав відіграти завод «Більшовик», знявши ще більше запитань, оскільки він належить до класу великої приватизації. Але щось пішло не так. Замість того, щоб забезпечити незмінність голові ФДМ і дати старт продажам справді принципових надвеликих об'єктів, конкурс щодо Першого Київського машзаводу призвів до відставки Дмитра Сенніченка та віддалив велику приватизацію ще сильніше. Чому так сталося, розбирався Mind.
Контекст: у 2020 році надходження від приватизації становили 2,25 млрд грн. Очікування 2021 року – від 3 млрд (оцінка Кабміну) до 5,5 млрд грн (оцінка ФДМ). Цей показник близький до рекордного, але все ж таки істотно менший, аніж закладені у бюджетний план 12 млрд грн.
Що пішло «не так» із продажем «Більшовика»?
Конкурс із приватизації заводу «Більшовик» відбувся 27 жовтня. Потрібно відразу зафіксувати: немає жодних сумнівів у тому, що альтернативи приватизації для ПКМЗ не існувало, і його продаж – за будь-яку суму – це краще, ніж статус-кво. На момент приватизації радянський гігант являв собою величезний пустир, яким розкидані напівзруйновані будівлі цехів – і все це майже в центрі міста.
Однак результат торгів – 1,43 млрд грн за підприємство, де лише землі
196
Чому я маю стати підписником Mind?
Mind UA - це незалежний бізнес-портал. Ми не залежимо від (і не належимо до) жодних політичних, олігархічних та інших груп. Проект створюється командою ділових журналістів; ми залучаємо лише портфельних інвесторів.
Рекламні доходи медіа в світі стрімко падають. В гонитві за кількістю читачів перемагають таблоїди та ресурси що маніпулюють фактами, в гонитві за сенсаціями. На відміну від них, ми прагнемо робити дійсно корисний та якісний продукт для того, аби створювати справжню додану цінність для наших читачів.
Справжня якісна журналістика потребує багато часу, зусиль та витрат, це дійсно не дешево. Але ми віримо в перспективи якісної журналістики в Україні, тому що віримо в перспективу України.
Саме тому, ми створюємо можливість платної щомісячної підписки - Mind Club.
Якщо ви читаєте нас, якщо вам подобається та ви цінуєте те, що ми робимо, – пропонуємо вам вступити до спільноти Mind.
Ми плануємо розвивати Mind Club: обсяг матеріалів і доступних сервісів і проектів. Вже сьогодні, усі члени клубу:
- Допомагають створювати та розвивати якісну незалежну ділову журналістику. Ми зможемо і надалі розвиватись та підвищувати якість наших матеріалів.
- Отримують вільний від банерної реклами сайт.
- Отримують доступ до «закритих» матеріалів Mind (до щомісячного випуску, в якому ми досліджуємо та аналізуємо, як працюють цілі галузі; до щотижневих аналітичних підсумків).
- Вільний доступ до івентів Mind для підписників та спеціальні умови на інші події Mind.
- Smart Power. Власники бізнесу, що стануть підписниками Mind, отримають доступ до агрегатора системних порушень від аналітиків Mind та партнерів Cкажи.uа. Якщо у вашого бізнесу виникли проблеми з непорядними чиновниками чи конкурентами – ми проаналізуємо, чи є їхня поведінка системною, і разом зможемо вирішити цю проблему.
- Ми і надалі розвиватимемо Mind та додаватимемо корисні журналістські рубрики і сервіси для вашого бізнесу.