Тримаємо стрій: добірка корисних хмарних сервісів для відновлення роботи бізнесу в умовах війни
Як облаштувати робочі місця у будь-якій точці світу та убезпечити корпоративні дані

Загарбницька війна проти України змусила багато бізнесів тимчасово зупинити роботу та евакуювати співробітників на захід країни та за кордон. Згідно з опитуванням EBA, на початок березня лише 17% компаній продовжили роботу в повному обсязі. А 16% обмежили географію своєї діяльності, 19% були змушені закрити частину офісів/торгових точок/відділень. Ще 27% планували відновлювати свою діяльність за сприятливих умов.
Фахівці національного оператора «Київстар» розповіли Mind, як в цьому можуть допомогти хмарні технології та, зокрема, рішення Microsoft Office 365 і Microsoft Azure від «Київстар».
Microsoft Azure – одна з найбільших у світі хмарних платформ, яка дозволяє розміщувати та обробляти дані у понад 100 дата-центрах світу, а також містить понад 200 сервісів для різних потреб бізнесу. Ці рішення допомагають:
- організувати або оптимізувати ІТ-інфраструктуру;
- облаштувати робочі місця у будь-якій точці світу;
- організувати дистанційну роботу;
- убезпечити та зберегти корпоративні дані;
- швидко відновити дані після аварії;
- захиститися від кіберзагроз та багато чого іншого.
Хмари для роботи під час війни: чи всім підходять? Бізнес-компанії вже не перший рік отримують нові можливості завдяки хмарним технологіям. Хтось давно самостійно побачив перспективу, а когось підштовхнула пандемія – хмари дозволили працювати дистанційно та перевести більшість бізнес-процесів в онлайн. Проте деяким компаніям, діяльність яких регулюється законодавчо, так само як і державним установам, повноцінне використання хмар було недоступним.
У лютому 2022 року Верховна Рада врегулювала це питання схваленням Закону, який запроваджує використання хмарних технологій у державних органах влади. Вони отримали можливість зберігати та обробляти дані у хмарі, яка має локальне розміщення на території України.
Але далі війна внесла свої корективи і Постановою Кабінету міністрів України від 12 березня 2022 року в умовах воєнного стану державні установи отримали дозвіл на розміщення державних інформаційних ресурсів та публічних електронних реєстрів на хмарних ресурсах та/або в центрах обробки даних, що розташовані за межами України.
Це розширило можливості використання хмар. Тепер бізнес та державні організації можуть використовувати всі їхні переваги, щоб без перешкод працювати у складний воєнний період.

Рішення для оптимізації ІТ-інфраструктури під час війни. Багато українських компаній раніше користувалися власними обчислювальними потужностями, будували для себе серверні та закуповували різноманітне обладнання. Під час активних воєнних дій усе це опинилося під загрозою знищення. Виходом для компанії в таких умовах може стати хмарна платформа Microsoft Azure, куди можна тимчасово або на постійній основі перенести наявну ІТ-інфраструктуру компанії.
З Azure бізнесу не потрібно терміново купувати нове обладнання, облаштовувати та обслуговувати його, адже всі сервери розміщено на боці провайдера. Своїм клієнтам Microsoft Azure пропонує чотири основних форми хмарних обчислень, кожна з яких може розв’язати конкретні бізнес-задачі компаній:
- IaaS – інфраструктура як послуга. Azure дозволяє розгортати необхідні віртуальні машини та мережі в хмарі. Компанії можуть вільно керувати ними, зокрема додатками, базами даних, ІТ-безпекою тощо.
- PaaS – платформа як послуга. Бізнес отримує середовище для створення та розгортання програм, що насамперед корисно для розробників та програмістів.
- SaaS – програмне забезпечення як послуга. У Azure бізнес може скористатися сотнями вже готових програм від сторонніх постачальників, які створені та розміщені у хмарі. Обслуговування сервісів лежить на постачальникові, а користувач просто під’єднується до них через панель інструментів або API.
- FaaS – функція як послуга. Розробники можуть написати код та запустити його на сервері Azure у відповідь на події або за розкладом. У доступі є широкий вибір мов програмування, зокрема C#, F#, Node.js, Python або PHP.
З Azure організація сплачує лише за використаний обсяг хмарних ресурсів, що дозволяє гнучко керувати рішенням та швидко адаптувати його під потреби компанії.
Рішення для створення віртуальних робочих столів. Щоб віддалено облаштувати робочі місця для співробітників у будь-якій точці світу, компаніям можна скористатися сервісом Azure Virtual Desktop від Microsoft. Це комплекс програмного забезпечення, який відтворює функції повноцінного робочого столу в хмарі. Головна особливість цього сервісу в тому, що компанії не потрібно мати власні потужності чи сервери та купувати додаткове обладнання, адже все необхідне надається клієнтові у віртуальному вигляді з серверів Microsoft.
Azure Virtual Desktop дозволяє компанії створити свій віртуальний робочий стіл з набором необхідних для роботи програм. Різний набір інструментів можна індивідуально налаштувати під окремий відділ чи групу співробітників. Доступ до такого хмарного робочого місця працівники матимуть через інтернет з будь-якого пристрою – ноутбуку, смартфону, планшету тощо.
Віртуальний робочий стіл в Azure дає компаніям наступні можливості:
- персоналізовані робочі столи Windows 10 та Windows 11 з підтримкою кількох сеансів для вищої продуктивності;
- віддалена потокова передача програм для безперервної та швидкої роботи;
- повний контроль над керуванням та розгортанням;
- доступні варіанти інтеграції Citrix та VMware;
- гнучка модель ціноутворення на основі використання.
Серед переваг Azure Virtual Desktop також вбудована інтелектуальна система безпеки. Вона забезпечує захист та відповідність програм і даних нормам безпеки. Завдяки цьому загрози можуть бути виявлені та ліквідовані завчасно.
Рішення для організації дистанційної роботи. Забезпечити спільну роботу команди та підключення до звичних завдань онлайн можна з пакетом офісних програм Microsoft Office 365. Його перевага у тому, що він дає співробітникам компаній свободу в пересуванні, адже необхідні для роботи додатки доступні 24/7 з будь-якого пристрою. В Україні компанії можуть скористатися всіма можливостями Office 365 завдяки стратегічному партнерові Microsoft – компанії «Київстар».
До Office 365 входять:
- сервіс електронної пошти бізнес-рівня Exchange;
- Microsoft Outlook;
- офісні додатки Microsoft Word, Excel і PowerPoint;
- платформа для створення корпоративного порталу SharePoint;
- 1 ТБ хмарного сховища OneDrive;
- сервіс для організації відеоконференцій, групових голосових дзвінків та чатів Microsoft Teams.
Перевага онлайн-сервісів Office 365 у тому, що вони завжди під рукою – вдома, за кордоном, у дорозі або в офісі. Робочі файли автоматично синхронізуються на пристрої, що підключений до мережі. Працівники зможуть вільно перемикатися з ноутбука на смартфон і продовжувати редагувати документ. Також з програмами Office 365 керівники зможуть легко делегувати задачі підлеглим або колегам, а робочі наради проводити через сервіс Teams.
Microsoft Teams поєднує у собі необхідні інструменти для співпраці команд та дозволяє:
- налаштовувати корпоративні чати;
- проводити відеонаради для щонайбільше 300 учасників;
- шифрувати дані для нарад, чатів, викликів та файлів;
- проводити вебінари, тренінги тощо.
При цьому в Office 365 розробники подбали і про безпеку – там вже є вбудовані елементи захисту від кіберзагроз. Сьогодні, під час повномасштабної війни в Україні, кібербезпека залишається одним з пріоритетів для українських компаній.
Рішення для зберігання даних. Убезпечити свої корпоративні дані від наслідків війни можна, перемістивши їх на постійне або тимчасове зберігання у хмарне сховище Azure Storage. Це високодоступне, масштабоване та безпечне рішення для бізнесу будь-якого масштабу, яке дозволяє розмістити у хмарі не лише окремі файли, а й бази даних, програми, віртуальні машини тощо. Дані компанії будуть доступними з будь-якої точки світу, а сервіси Azure допоможуть використовувати їх навіть ефективніше, ніж на фізичних серверах в Україні.
Azure Storage має такі переваги:
- Безпека. Усі дані, які зберігаються в Azure шифруються, а організація отримує інструменти для контролю доступу до них.
- Гнучкість. Можна зменшувати та збільшувати кількість використаних ресурсів у Azure, щоб задовольнити потреби у сховищі даних і продуктивності сучасних програм.
- Економія. Оплата тільки за використання без витрат на обслуговування не залученого в роботу обладнання.
- Доступність. Дані в Azure Storage доступні з будь-якої точки світу через HTTP або HTTPS.
Передачу даних до Azure можна налаштувати в автономному режимі або через мережеве підключення. Вибір рішення залежить від розміру даних, частоти передачі та пропускної здатності мережі. Наприклад, якщо компанії потрібно одноразово перемістити дані в хмару, то Microsoft надсилає диск або захищений спеціалізований пристрій. Такий диск можна придбати й самостійно. Далі треба скопіювати дані на пристрій та надіслати їх до Azure, де вони завантажаться в хмару.
Другий та більш поширений варіант – це передати дані в Azure через мережеве підключення. Сховище від Microsoft дозволяє використати різноманітні варіанти передачі даних: графічний інтерфейс, скриптова або програмна передача, локальні віртуальні пристрої або ж керований конвеєр даних.
Розібратися з усіма особливостями та умовами збереження даних в Azure допоможуть спеціалісти «Київстар». Підтримка функціонування українського бізнесу та державних організацій – одна з найпріоритетних задач для компанії. Фахівці «Київстар» допоможуть підібрати рішення для кожного клієнта.

Рішення для бекапу та швидкого відновлення даних після аварії. Ризик втратити свої дані був високий для бізнесу й у мирний час. Збій обладнання, кібератаки або банальна людська помилка могли призвести до значних збитків та втрати конкурентної переваги. Зараз рівень небезпеки значно підвищився, адже додався фактор російської ракети, що може влучити в офіс з обладнанням на території України. Саме тому резервне копіювання даних та їхнє швидке аварійне відновлення стало пріоритетом для компаній.
Налаштувати бекап усієї важливої інформації для бізнесу – як окремих файлів, так і робочих станцій працівників – можна завдяки Azure Backup від Microsoft. А не призупиняти роботу бізнесу внаслідок аварії чи атаки на ІТ-інфраструктури компанії можна з Azure Site Recovery, який створений для екстреного відновлення даних (DRaaS).
Azure Backup допомагає в один клік запустити резервне копіювання з однієї платформи до іншої завдяки майстру налаштувань та автоматичному відновленню опцій. Він має багатофакторний контроль доступів, транзитне шифрування даних та надвисокий рівень захисту від кіберзагроз.
Оскільки хмарна платформа Microsoft Azure дозволяє розміщувати та зберігати дані у понад 100 надійно захищених дата-центрах у 60 регіонах світу, кожна організація самостійно обирає варіант збереження даних – залежно від потреб. Наприклад, їх можна зберігати в одному дата-центрі, але в різних приміщенням. Якщо щось відбувається з одним сервером, то дві інші копії даних залишаються неушкодженими. Також можна зберігати кілька копій даних, як у різних країнах, так і на різних континентах для більшої надійності. За потреби, компанія може налаштувати бекап навіть всієї віртуальної інфраструктури компанії.
Ще один плюс – необмежена потужність хмарного резервного копіювання для геолокаційних послуг та гарантоване збереження майже 100% робочого часу.
Azure Backup – це також заощадження коштів. Для захисту даних не потрібно залучати окремий персонал чи робити додаткові інвестиції в технічне оснащення.
А якщо потрібно протидіяти великим збоям, в цьому допоможе Azure Site Recovery (ASR). Це рішення допомагає екстреному відновленню даних, віртуальних машин і додатків. Також забезпечує безперервність роботи компанії навіть під час масштабних збоїв IT-інфраструктури, дозволяє витримати робочі навантаження і зберегти працездатність бізнес-додатків.
З Azurе Site Recovery можна зробити репліку робочих навантажень, які виконуються на фізичних і віртуальних машинах – з основної платформи на додаткову.
І якщо на основному майданчику розміщення даних компанії станеться збій, користувач отримає доступ до місця вторинного розташування даних і зможе відкрити всі потрібні додатки, навіть якщо головний майданчик повністю «ліг». А після усунення несправностей основне розташування можна буде знову відновити.
Користувачі Azure можуть розраховувати на технічну підтримку від Microsoft, а також на персональне обслуговування від «Київстар». Спеціалісти компанії не лише допомагають почати працювати з сервісами Azure та оптимізувати бізнес-процеси, а й консультують в екстрених ситуаціях.
Більше сервісів, які стануть у пригоді компаніям саме зараз – для продовження, або відновлення роботи бізнесу під час війни – шукайте на спеціальному лендінгу від «Київстар».
«Київстар» продовжує працювати по всій Україні і робить все можливе, щоб всі абоненти та бізнес-клієнти залишалися зі зв’язком – з рідними, друзями, колегами, партнерами. «Ми розуміємо, що зараз це надважливо. Наші технічні спеціалісти попри складні умови постійно відновлюють роботу мережі на ділянках, де були пошкодження, як тільки для цього з’являється можливість. Ми розуміємо, наскільки важливо бізнесу й державним структурам продовжувати свою роботу, щоб забезпечувати населення, військових, а також інші компанії необхідними їм товарами, послугами, обладнанням, продуктами тощо. І яку роль в усіх цих процесах відіграє зв’язок, доступ до інтернету та різних технологічних рішень», – підкреслюють в «Київстар».
Та запевняють, що оператор залишається надійним партнером, готовим до вирішення завдань бізнесу та державних структур – як стандартних, так і непередбачуваних, які можуть з’являтися зараз в умовах форс-мажору та воєнного стану.
Вся команда «Київстар» продовжує працювати для нашої України. І ми дякуємо кожному бізнесу, який також продовжує роботу – це безцінний загальний внесок в існування нашої держави. Разом переможемо!