Компанія Cosmolot через рік війни: від військових інновацій до інформаційного фронту
Матеріал у партнерстві з Cosmolot

Компанія Cosmolot через рік війни: від військових інновацій до інформаційного фронту

Кейс стабільності: донати, робочі місця та виробництво «пташок»

Компанія Cosmolot через рік війни: від військових інновацій до інформаційного фронту

Минуло трохи більше трьох років відтоді, як українська гемблінг-індустрія вийшла з «тіні», почала розвиватися та стала потужним гравцем українського ринку, який сплачує значні податки і забезпечує десятки тисяч робочих місць.

Повномасштабне вторгнення зруйнувало цю динаміку. Скорочення ринку, скасування в січні цього року спрощеної системи оподаткування, найвища вартість ліцензій у Європі – лише частина проблем і викликів, створених умовами воєнного часу.

Не всі лідери онлайн-гемблінгу витримали удар. Війна розставила свої пріоритети і, як виявилося, у сьогоденних умовах скорочення витрат, робочих місць і відмова від бюджету на благодійність не гарантують виживання. Навпаки, як показує досвід лідерів ринку, дієвий рецепт виживання – у посиленні корпоративної соціальної відповідальності, збереженні робочих місць, а головне – у повній відмові від усіх російських складових бізнесу та сильній мотивації допомогти Україні якнайшвидше перемогти.

Досвід компанії Cosmolot саме про це. І хоча вийти на довоєнні показники керівництву наразі здається неможливим, компанія продовжує не тільки утримувати позиції та зберігати робочі місця, а й знаходити нові можливості допомогти Україні пришвидшити перемогу, співпрацюючи з військовою індустрією і воюючи на інформаційному полі.

Нові засади корпоративної відповідальності: рухи від керівництва і від співробітників

Cosmolot стала однією з перших українських компаній, які з початку повномасштабного вторгнення активно долучилися до економічного фронту країни й підтримки ЗСУ.  23–24 лютого 2022 року компанія перерахувала 1 млн гривень до фонду «Повернись живим», який продовжує підтримувати і тепер.

Попри війну та гострі внутрішні й зовнішні проблеми компанія продовжувала працювати та зберігати робочі місця, залишилася великим платником податків і одним із найбільших донатерів на українському гемблінг-ринку. Лише за 2022 рік Cosmolot сплатила до держбюджету України 80 млн податків і зборів. У фонди «Повернись живим» та United24 компанія задонатила 4 млн грн. Ще на 16 млн грн купила стратегічно необхідні речі для наших бійців на передовій. З першого дня війни Cosmolot регулярно робить відрахування на потреби Збройних Сил України.

Паралельно з підтримкою ЗСУ пріоритетом компанії стало збереження не тільки робочих місць, а й безпеки власного персоналу.

У компанії пояснюють, що в умовах стресу, непевного майбутнього та хронічної тривоги за близьких саме роботодавець відіграє величезну роль, часто залишаючись єдиним «острівцем стабільності».

Керівництво заздалегідь відкрило штаб-квартиру на Заході України, створило умови для безпечного робочого процесу, а 24 лютого здійснило позапланову виплату, тим самим довівши своїм працівникам, що буде їх підтримувати навіть у скрутних умовах воєнного стану. За час війни в Cosmolot не скоротили жодного працівника, а протягом року відкрили нові робочі місця.

Особливий акцент компанія зробила на психологічному здоров'ї працівників, пояснивши це тим, що в сучасних умовах саме цей напрям соціальної відповідальності набув пріоритетності.

«Психологічна підтримка співробітників – окремий напрям нашої внутрішньої корпоративної політики, – зазначає HRD Cosmolot Юлія Лапко. – У нас велика база психологів, троє з них регулярно співпрацюють із нашою компанією на аутсорсі.

Такі заходи дозволили не тільки зберегти здорову атмосферу в колективі, відсутність паніки та страху за майбутнє, а й мотивувати працівників брати активну участь у наближенні перемоги.

Волонтерство серед співробітників компанії давно стало нормою. Хтось збирає гроші та гуманітарну допомогу, інші – волонтерять у лікарнях і будують блокпости, частина команди вступила до лав української IT-армії.
Багато працівників Cosmolot і їхніх родичів сьогодні служать у ЗСУ та ТРО. Компанія підтримує з ними зв'язок і приймає прямі запити на допомогу від перевірених людей.

«Ми закриваємо запити наших співробітників-волонтерів у купівлі авто чи тактичного спорядження, – розповідає Юлія Лапко. – Наприклад, не вистачає 30–40 тисяч гривень на автівку для передової – ми додаємо цю суму, і наші працівники мають можливість швидко придбати авто. Також ми підтримуємо родичів співробітників, які служать у ЗСУ: допомагаємо з купівлею необхідного захисного екіпірування та тактичного спорядження. Нещодавно закупили фільтр для дизельного пального й рації для штурмового батальйону, де служить батько нашої працівниці. Плануємо забезпечити закупівлю ще двох автівок. Також найбільше запитів останнім часом надходить на купівлю дронів, що використовуються майже у всіх підрозділах ЗСУ».

Український гемблінговий ринок через рік війни: виживання, донати, інформаційна війна та виробництво «пташок»

За свою активну благодійну діяльність Cosmolot отримав три відзнаки – золоту пам’ятну нагороду 74-го розвідувального батальйону, подяки від Міноборони України та 72 ОМБР.

А дрони мають бути українські!

Поруч із регулярними донатами на ЗСУ Cosmolot підняв питання пошуку нових напрямів підтримки армії. Проаналізувавши ситуацію і актуальні потреби наших військових, компанія стала ініціатором платформи Brave Inventors, що поєднує розробників, виробників та інвесторів у сфері найновіших військових розробок.

Український гемблінговий ринок через рік війни: виживання, донати, інформаційна війна та виробництво «пташок»

Cosmolot став першим комерційним брендом, що підтримав українських виробників багаторазового ударного дрону Punisher.

Сьогодні цей безпілотник українського виробництва не має аналогів у світі. Точний, тихий, швидкий і з найменшою вартістю виконання місії у світі. Він потребує лише 15 хвилин підготовки до старту й може бути повторно використаний уже за 5 хвилин. Максимальна швидкість ударного дрона сягає 198 км на годину, що дозволяє йому виконувати місії навіть у дуже несприятливих погодних умовах. Як зазначають розробники, Punisher може завдавати несподіваних нищівних ударів по стратегічних об'єктах в глибокому тилу, дозволяючи не ризикувати життям наших хлопців і дівчат.

«У нас багато напрямів допомоги армії, але сьогодні наш фокус (90% всієї благодійності) – фінансування виробництва багаторазових ударних дронів Punisher та комплектуючих до них, бо наш фронт дуже потребує цих «пташок», – зазначає PRD  Cosmolot Олена Бабикіна. – Кожна з них вбиває та знищує БК ворога, а головне  рятує життя наших солдат, виконуючи місії в тилу».


Кожен дрон Punisher створюється завдяки особистим донатам та коштам розробників, тому підтримка бізнесу є дуже важливою – бо тоді розробники мають змогу нарощувати обсяги виробництва й забезпечувати новітніми дронами всю лінію фронту. Тому Cosmolot зі свого боку планує на постійній основі підтримувати українських виробників Punisher, щоб закрити якомога більше запитів із передової.

Інформаційний гемблінг-фронт

Крім економічного фронту Cosmolot активно бере участь в інформаційній війні.

«На початку війни деякі наші європейські партнери не поспішали визнавати факт російської агресії, – згадує CLO Cosmolot Олександр Лисий. – Тим більше, росія вела дуже активну інформаційну війну. Але ми активно комунікували з партнерами, надсилали їм перевірені новини, пояснювали, що росія – агресор, наголошували на важливості їхньої підтримки та позиції, просили донатити на ЗСУ й допомагати українським біженцям. Також ми просували ігровий канселінг серед наших партнерів, аби росія втратила доступ до ліцензованих ігор світових платформ».

Як зазначають у компанії, сьогодні в інформаційної війни на гемблінговому ринку України два напрями – зовнішній та внутрішній.

Зовнішній – прозорий, із зрозумілими процесами – заборона роботи російських провайдерів та агенцій на українському ринку. Цей напрям досить успішний, оскільки багато операторів і провайдерів втрачають ліцензії та контракти через російське коріння, і в цьому велика заслуга гемблінг-спільноти, яка перші три місяці гучно про це говорила.

Разом із тим експерти компанії зазначають, що велика проблема, яка все ще залишається в тіні, – це непрозора внутрішня політика та спроба деяких українських гемблінгових компаній грати на два фронти.

«З одного боку, ці компанії багато говорять про волонтерство й підтримку ЗСУ, – пояснює Олександр Лисий. – З іншого – співпрацюють із російськими інвесторами та акціонерами й навіть продовжують працювати на російському ринку (хоча за документами вони звідти пішли), не усвідомлюючи, що тим самим вони фінансують російську армію. Ми зі свого боку дуже багато комунікуємо стосовно того, що все російське має бути забуто й заканселено. Робимо все, що в наших можливостях. Але велику роль у цьому має відігравати і держава».

Матеріал у партнерстві з Cosmolot
У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло