Remote-last: великі технологічні корпорації розчаровані віддаленою роботою
При цьому розробники інструментів для віддаленої роботи самі «добровільно-примусово» сидять в офісах
Великі технологічні компанії, зокрема FAANG (Facebook, Apple, Amazon, Netflix та Google) останнім часом активно закликають працівників повертатись до офісів. Мовляв, COVID-19 відступив, настав час відновлення допандемічного статус-кво. М’які заклики з часом змінюються на жорсткі розпорядження, а присутність в офісі стає обов’язковою вимогою для перегляду зарплат та оцінки працівників.
Існує один фактор, який зрідка обговорюється: саме ці компанії, що зараз «закручують гайки», і були тими піонерами, які по суті створили та інституціонували практику віддаленої роботи, всіляко її рекламували та на цей «гачок» залучали таланти.
Що ж відбулося зараз? Щоб відповісти на це запитання Mind пропонує адаптований переклад матеріалу видання Quartz.
Черговий технологічний гігант став більш настирливо повертати працівників в офіси. Керівництво корпорації Google розіслало працівникам лист, у якому наголошується на необхідності відвідувати офіс принаймні тричі на тиждень, а «запити на віддалену роботу погоджуватимуться у виняткових випадках».
«Тих, хто працює віддалено та живе неподалік офісів Google, ми сподіваємося перевести на змішану форму роботи. Наші офіси – це місця, у яких ви будете занурені в спільноту Google», – написала Фіона Цікконі, директорка з персоналу корпорації: працівники мають тричі на тиждень відмітитися бейджем в офісі, а відмова відвідувати офіс може погіршити характеристику з боку менеджера.
Усе скидається на те, що великі технологічні компанії – галузь, яка має ресурси та інструменти для того, щоб зробити віддалену роботу ефективною – усе ж здалися під натиском інерції мислення про обов’язкову особисту присутність на робочому місці.
Іронія в тому, що технологічні гіганти скасовують повністю віддалену роботу для працівників, робота яких полягає у створенні інструментів для ефективної віддаленої роботи. Виходить, що компанії, які зробили віддалену роботу можливою по всьому світі, самі перестали в неї вірити.
Ще зовсім нещодавно ті самі компанії лідирували в пропозиції гнучкого формату роботи. На першому етапі боротьби за таланти компанії створювали умови для роботи в офісі (розвозка по власних кампусах, блюда різних країн світу тощо), вони ж очолили рух до роботи з дому, як тільки почалася пандемія COVID-19. Коли всі облаштувалися вдома, ці ж роботодавці почали активно наймати людей на віддалену роботу – аж доти, доки вчергове не переглянули свою позицію на протилежну.
Google, Meta й Salesforce очолили рух повернення до офісів. І саме ці компанії підтримують віддалену роботу та розподілені команди по світу, пропонуючи їм програмне забезпечення для відеозв'язку, спільної асинхронної роботи над документами й особистого та командного спілкування. Завдяки своїм документам, таблицям, формам і слайдам Google очолив перехід до «хмарної» роботи – як і до змін у повсякденній взаємодії.
Ці інструменти підвищують нашу ефективність, як поряд, так і віддалено. І вони не лише підтримують революцію віддаленої роботи – вони її уможливлюють. Коли пандемія відправила всіх по домах у 2020 році, Google Meet став провідним інструментом комунікації. Gmail є лідером серед поштових сервісів, маючи понад 1,5 млрд активних користувачів у світі. А ще 2019 року компанія повідомила про 5 млн компаній, що сплачують за G Suite – повний комплект інструментів для продуктивності та співпраці.
Крім того, компанія Salesforce володіє Slack, який поряд із Microsoft Teams є одним із найбільш розповсюджених інструментів обміну повідомленнями для команд. А Meta навіть провела ребрендинг із вірою в те, що люди бажають збиратися – зокрема, у віртуальній реальності.
То навіщо тоді команди, що пропонують продукти для віддаленої роботи, не можуть так само працювати віддалено? Можливо, через те, що технологічні компанії не вірять у власну візію – чи принаймні у власні продукти.
Якщо вірити тезам із внутрішніх повідомлень технологічних гігантів, керівництво кличе працівників до офісів, щоб вони відчували більшу залученість і зв’язок з тим, що вони роблять. Відповідно до нещодавнього звіту Pew Research Center, понад половина американців, які працюють із дому хоча б частину робочого часу, скаржаться на втрату відчуття зв'язку із співробітниками. Цю тезу активно почали використовувати в Google і Meta.
«Ми чули від колег, які працюють в офісі принаймні три дні на тиждень, що вони відчувають більш тісний зв’язок з оточенням, і цей ефект посилюється, якщо команда працює в одній локації, – написала директорка з персоналу Goole. – Звичайно, не всі вірять у «магію зустрічей у коридорах» і «розмов біля кулеру», однак, безсумнівно, робота в одному приміщенні має позитивний ефект».
Meta також апелює до міжособистісної комунікації як до однієї з ключових причин, чому працівники мають повернутися до офісів, а її генеральний директор Марк Цукерберг вважає, що зустрічі в реальному світі – запорука ефективної співпраці між командами.
«Наша гіпотеза полягає в тому, що все ще простіше побудувати довіру в особистому спілкуванні, і ці стосунки дозволять нам бути більш ефективними, – написав Цукерберг у пості. – Я закликаю всіх вас шукати можливості для особистої роботи з колегами».
Але чи відповідають ці теорії справжнім бажанням і реальним потребам працівників? За дослідженнями того ж Pew Research Center, більшість тих, хто працює у змішаному форматі, прагнуть збільшити частку роботи вдома.
Тож питання, у що насправді вірить керівництво компаній, лишається відкритим.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].