Remote-last: великі технологічні корпорації розчаровані віддаленою роботою

Remote-last: великі технологічні корпорації розчаровані віддаленою роботою

При цьому розробники інструментів для віддаленої роботи самі «добровільно-примусово» сидять в офісах

Remote-last: великі технологічні корпорації розчаровані віддаленою роботою
Фото: depositphotos.com

Великі технологічні компанії, зокрема FAANG (Facebook, Apple, Amazon, Netflix та Google) останнім часом активно закликають працівників повертатись до офісів. Мовляв, COVID-19 відступив, настав час відновлення допандемічного статус-кво. М’які заклики з часом змінюються на жорсткі розпорядження, а присутність в офісі стає обов’язковою вимогою для перегляду зарплат та оцінки працівників.

Існує один фактор, який зрідка обговорюється: саме ці компанії, що зараз «закручують гайки», і були тими піонерами, які по суті створили та інституціонували практику віддаленої роботи, всіляко її рекламували та на цей «гачок» залучали таланти.

Що ж відбулося зараз? Щоб відповісти на це запитання Mind пропонує адаптований переклад матеріалу видання Quartz.

Черговий технологічний гігант став більш настирливо повертати працівників в офіси. Керівництво корпорації Google розіслало працівникам лист, у якому наголошується на необхідності відвідувати офіс принаймні тричі на тиждень, а «запити на віддалену роботу погоджуватимуться у виняткових випадках».

«Тих, хто працює віддалено та живе неподалік офісів Google, ми сподіваємося перевести на змішану форму роботи. Наші офіси – це місця, у яких ви будете занурені в спільноту Google», – написала Фіона Цікконі, директорка з персоналу корпорації: працівники мають тричі на тиждень відмітитися бейджем в офісі, а відмова відвідувати офіс може погіршити характеристику з боку менеджера.

Усе скидається на те, що великі технологічні компанії – галузь, яка має ресурси та інструменти для того, щоб зробити віддалену роботу ефективною – усе ж здалися під натиском інерції мислення про обов’язкову особисту присутність на робочому місці.

Іронія в тому, що технологічні гіганти скасовують повністю віддалену роботу для працівників, робота яких полягає у створенні інструментів для ефективної віддаленої роботи. Виходить, що компанії, які зробили віддалену роботу можливою по всьому світі, самі перестали в неї вірити.

Ще зовсім нещодавно ті самі компанії лідирували в пропозиції гнучкого формату роботи. На першому етапі боротьби за таланти компанії створювали умови для роботи в офісі (розвозка по власних кампусах, блюда різних країн світу тощо), вони ж очолили рух до роботи з дому, як тільки почалася пандемія COVID-19. Коли всі облаштувалися вдома, ці ж роботодавці почали активно наймати людей на віддалену роботу – аж доти, доки вчергове не переглянули свою позицію на протилежну.

Google, Meta й Salesforce очолили рух повернення до офісів. І саме ці компанії підтримують віддалену роботу та розподілені команди по світу, пропонуючи їм програмне забезпечення для відеозв'язку, спільної асинхронної роботи над документами й особистого та командного спілкування. Завдяки своїм документам, таблицям, формам і слайдам Google очолив перехід до «хмарної» роботи – як і до змін у повсякденній взаємодії.

Ці інструменти підвищують нашу ефективність, як поряд, так і віддалено. І вони не лише підтримують революцію віддаленої роботи – вони її уможливлюють. Коли пандемія відправила всіх по домах у 2020 році, Google Meet став провідним інструментом комунікації. Gmail є лідером серед поштових сервісів, маючи понад 1,5 млрд активних користувачів у світі. А ще 2019 року компанія повідомила про 5 млн компаній, що сплачують за G Suite – повний комплект інструментів для продуктивності та співпраці.

Крім того, компанія Salesforce володіє Slack, який поряд із Microsoft Teams є одним із найбільш розповсюджених інструментів обміну повідомленнями для команд. А Meta навіть провела ребрендинг із вірою в те, що люди бажають збиратися – зокрема, у віртуальній реальності.

То навіщо тоді команди, що пропонують продукти для віддаленої роботи, не можуть так само працювати віддалено? Можливо, через те, що технологічні компанії не вірять у власну візію – чи принаймні у власні продукти.

Якщо вірити тезам із внутрішніх повідомлень технологічних гігантів, керівництво кличе працівників до офісів, щоб вони відчували більшу залученість і зв’язок з тим, що вони роблять. Відповідно до нещодавнього звіту Pew Research Center, понад половина американців, які працюють із дому хоча б частину робочого часу, скаржаться на втрату відчуття зв'язку із співробітниками. Цю тезу активно почали використовувати в Google і Meta.

«Ми чули від колег, які працюють в офісі принаймні три дні на тиждень, що вони відчувають більш тісний зв’язок з оточенням, і цей ефект посилюється, якщо команда працює в одній локації, – написала директорка з персоналу Goole. – Звичайно, не всі вірять у «магію зустрічей у коридорах» і «розмов біля кулеру», однак, безсумнівно, робота в одному приміщенні має позитивний ефект».

Meta також апелює до міжособистісної комунікації як до однієї з ключових причин, чому працівники мають повернутися до офісів, а її генеральний директор Марк Цукерберг вважає, що зустрічі в реальному світі – запорука ефективної співпраці між командами.

«Наша гіпотеза полягає в тому, що все ще простіше побудувати довіру в особистому спілкуванні, і ці стосунки дозволять нам бути більш ефективними, – написав Цукерберг у пості. – Я закликаю всіх вас шукати можливості для особистої роботи з колегами».

Але чи відповідають ці теорії справжнім бажанням і реальним потребам працівників? За дослідженнями того ж Pew Research Center, більшість тих, хто працює у змішаному форматі, прагнуть збільшити частку роботи вдома.

Тож питання, у що насправді вірить керівництво компаній, лишається відкритим.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло