Книжка тижня: «Комунікаційна стратегія в бізнесі. Як досягти максимуму в спілкуванні з аудиторією» Вікторії Берещак
Як без грошей, а за допомогою правди й ефективних комунікацій завоювати лояльність широкої аудиторії

«Комунікаційну стратегію багато хто сприймає як щось допоміжне, мовляв, є вона – супер, немає – не критично; у нас виходить зовнішня реклама, пости в соцмережах і публікації в медіа, тож контакт із аудиторією ми так чи інакше підтримуємо. Однак думка про необов’язковість комунікаційної стратегії хибна», – стверджує авторка книжки «Комунікаційна стратегія в бізнесі. Як досягти максимуму в спілкуванні з аудиторією» Вікторія Берещак.
Докладніше – у свіжому огляді Mind.
Бекграунд. Авторка книжки Вікторія Берещак – журналістка та оглядачка ринку нерухомості, нині займається комунікаційним консалтингом. Викладачка в КНЕУ ім. Вадима Гетьмана, здобувачка PhD за дисертацією із соціальних комунікацій в КНУ ім. Тараса Шевченка.
Головна експертиза – створення, зміна та адаптація комунікаційної стратегії компанії, кризові комунікації, управління репутацією, медіакомунікації.
Працювала з великими українськими та іноземними компаніями («Інтергал-Буд», група компаній DIM, Greenville, Lev Development, Citex Development, Perfect Group та ін.).
У своїй книжці «Комунікаційна стратегія в бізнесі. Як досягти максимуму в спілкуванні з аудиторією» Вікторія доводить, що будь-який бізнес матиме успіх лише тоді, коли завоює лояльність широкої аудиторії. Без грошей і хитрощів – за допомогою правди й ефективної системи комунікацій. Авторка докладно інформує, як самотужки розробити комунікаційну стратегію та втілити її в життя незалежно від ніші й наявності чи відсутності бюджету на просування.
«Коли народжувалась ідея цієї книжки, в Україні ще не було повномасштабної війни, розв’язаної російською федерацією, над головами не літали винищувачі й ракети, а бізнес, який я так люблю і поважаю, обговорював стратегічні плани виходу із затяжної коронавірусної кризи», – акцентує Берещак.
Працюючи зі словом, спочатку як журналістка і колумністка в численних українських медіа, зокрема «НВ Бізнес», The Page, «Мінфін», а згодом як комунікаційна радниця для малого й великого бізнесу, авторка зібрала основні дієві інструменти та шляхи побудови комунікації бренду і бізнесу.
Видавництво: Yakaboo Publishing
Сюжет. Уявіть, що ви знайомитеся з новою людиною. Спершу вона вам дуже імпонує, але пізніше ви починаєте помічати щось дивне. У директі в Instagram отримуєте від неї повідомлення «Привіт, як ти?», а в Telegram – «Шановна пані Ікс, дозвольте уточнити, які побутово-соціальні події впливали останнім часом на ваше самопочуття?». На одній зустрічі вона емоційно, з ентузіазмом розповідає про своє захоплення боксом, кінематографом і кулінарією, а наступного разу поводиться дуже стримано й неохоче зізнається, що єдине її хобі – догляд за квітами. Що відбувається? Людина в різних ситуаціях демонструє кардинально різні риси характеру, озвучує протилежні меседжі й виражає свої думки то в одній тональності, то в зовсім іншій. Чи захочете ви врешті-решт дружити із цією людиною? Приблизно так само сприймаються й бренди, які на різні голоси та невлад спілкуються зі своєю аудиторією всіма каналами комунікації, нехтуючи єдиною стратегією.
Або поштова скринька. Мабуть, кожен із нас принаймні раз у житті діставав із неї надокучливі рекламні буклети. Чому вони так сильно дратують? Бо це одностороння комунікація: брендові байдуже, цікавить нас пропонована інформація чи ні – він просто нав’язує її нам. Це ще одна розповсюджена помилка в комунікації, уникнути якої допомагає комунікаційна стратегія.
Комунікаційна стратегія – це система координат кампанії, мета якої – побудувати ефективний обмін інформацією із цільовими сегментами аудиторії для вирішення бізнесових і маркетингових завдань, зокрема збільшення лояльності, просування бренду компанії та отримання зворотного зв’язку.
Лайфхак: головна зброя комунікаційника в будь-який турбулентний час – правда. Будьте максимально чесними, інакше в шторм «не вигребеш».
Код бренду – це яскраві, впізнавані його маркери, в основі яких – філософія та айдентика компанії. Це ваші активи, які можуть бути матеріальними й нематеріальними та визначають цінність того, що ви пропонуєте своїй аудиторії.
За основу для створення окремого коду треба брати один або кілька елементів конструктів ідентичності бренду:
- ключова потреба аудиторії;
- цінність;
- мотивація;
- підкріплення мотивації;
- очікування від товару / послуги.
Далі потрібно записати ключові характеристики бренду (продукту) за основними категоріями:
- перевага бренду;
- стимул / мотив до цільової дії;
- атрибут бренду.
Сенси, які доречно транслювати в умовах воєнного часу, можна поділити на дві великі групи:
- ринок і ніша: що відбувається сьогодні та які перспективи, виклики й очікування, загрози та потенційні можливості допоможіть своїй аудиторії зорієнтуватися в тенденціях і трендах, які впливають на ціноутворення, продукт і життя загалом. Станьте для них у прямому розумінні провідником між світлом і темрявою, показавши, що життя триває;
- війна та люди: позиція компанії, власника бізнесу, допомога, яку надає бренд, тощо.
Зараз немає місця приховуванню якоїсь незручної для вас інформації. Затримки з постачанням, подорожчання собівартості, а отже, підвищення цін на продукцію, порушення логістики – абсолютно все, що врешті впливає на кінцевого споживача, він має право знати.
Вам сподобається, якщо: ви готові усвідомити, що лояльність клієнта до бренду не залежить від бюджету, витраченого на рекламу чи просування, а прямо пропорційна якості продукту, помноженій на вміння професійно, чесно й відкрито комунікувати з клієнтами, партнерами, конкурентами. Авторка виводить таку формулу лояльності: якість продукту, помножена на комунікації та час.
Вам не сподобається, якщо: ви не вірите в те, що для формування лояльності та створення бренду, який люблять, потрібні головним чином вага репутації та експертиза в ніші, навички створення інформаційних приводів, розповідання історій, власна аналітика та вміння ділитися інформацією з медійною аудиторією за її правилами; подекуди вам можуть суттєво допомогти амбасадори бренду – і все це без жодної гривні на просування.
Головна причина прочитати: книжка містить низку корисних і зрозумілих схем, таблиць, інформативних практичних порад і професійних секретів для побудови ефективної комунікаційної стратегії в бізнесі. Від вас потрібні лише відкритість до нового, бажання втілювати перевірені комунікаційні лайфхаки в життя та підбір оптимального для себе міксу інструментів.
У тому ж дусі:
Джона Берґер «Заразливий. Психологія вірусного маркетингу»

Автор поставив собі просте, на перший погляд, запитання: чому одні імена, ідеї, товари та люди стають популярними аж до нав’язливості, тимчасом як інші опиняються «за бортом»? Чи справді таким дієвим є маркетинг поголосу, як його малюють, чи таки існують певні закономірності створення популярності або навіть заразливості ідеї, думки, товару? І внаслідок досліджень найрізноманітніших рекламних кампаній науковці були здивовані: гучна антинаркотична кампанія лише збільшила споживання наркотиків.
Дебютна книжка молодого науковця, що досліджував складний соціальний феномен популярності, теж здобула немалу популярність: у 2013 році посіла друге місце в рейтингу бізнес-книжок amazon.com. «Заразливий» став бестселером і за версією New York Times і Wall Street Journal. Книжка перекладена 25 мовами.
Роберт Чалдіні «Психологія впливу»

Цій книжці передувало тривале «польове» дослідження автора. Як Чалдині зізнається у вступі, він належить до тої категорії людей, які дуже легко поступаються і, як наслідок, купують непотрібні їм речі чи передплачують не менш непотрібні газети. Це спонукало його взятися вивчати людей, які змушують нас казати їм «так». Варто зазначити, що кожен із нас так чи інакше використовує механізми поступливості й намагається переконати своїх сусідів, родичів чи колег сказати їм «так» на різноманітні великі й дрібні прохання. І водночас стає жертвою таких маніпуляцій.
Чалдині дуже докладно описує принципи психологічного тиску й методи, за допомогою яких відбувається вплив на людей. Ця книжка є практичним порадником, як уникати ситуацій «жертви» і не вестися на нав’язливу рекламу та пропозиції.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].