Аеротаксі запустять «через місяці»: які три електроліти з'являться в Гуанчжоу, Дубаї та Абу-Дабі
Китайські дрони EHang EH216-S почнуть перевозити пасажирів у КНР, а американські Joby S4 та Archer Midnight – в ОАЕ

Mind пропонує дізнатися, на яких трьох таксі компанії EHang, Joby та Archer планують катати по небу пасажирів.
Внесок EHang в «економіку малих висот»
31 березня 2025 року виробник безпілотників EHang на своєму сайті проголосив початок нової епохи пасажирських перевезень у китайській «економіці малих висот».
Дві її дочірні компанії, Guangdong EHang та Hefei Heyi, дістали від регуляторів усі необхідні дозволи на використання безпілотників EH216-S для комерційних польотів у Гуанчжоу та Хефеї. Уже в червні 2025 року EHang планує розпочати продаж авіаквитків на оглядові екскурсії над цими містами. Китайські громадяни й туристи зможуть здійснювати на борту EH216-S розважальні польоти: «піднятися, покружляти та повернутися» тривалістю від трьох хвилин до 10 хвилин.
Основні характеристики EH216-S:
- Швидкість – до 130 км/год
- Максимальна висота – 3 км
- Дальність польоту – 21 хвилина або 35 км на одній зарядці
- Вантажність – 220 кг
- Місткість – 2 особи Вартість – $330 000
Безпілотник EH216-S визнаний досить надійним для катання людей. Цей апарат компанія EHang розробляла протягом шести років. Він уперше злетів 2020 року і відтоді здійснив понад 30 тис. тестових польотів, зокрема з пасажирами.
EH216-S оснащений вісьмома електродвигунами із 16 гвинтами, розміщеними навколо кабіни. Він літає на крейсерській швидкості 100 км/год, заряджається за дві години та може переміститися на 35 км на одній зарядці.
До переваг апарата належать його компактність – EH216-S займає лише 5 кв. м паркувального місця, а також легкий зліт і посадка, безшумність і наявність резервних копій основних частин, зокрема пропелерів, електродвигунів, системи керування польотом та акумуляторів.

EHang сповідує принцип «безпека понад усе», і тому спочатку використовуватиме EH216-S тільки у сфері низьковисотного туризму. Послуги повітряного таксі компанія планує запустити за три-п'ять років, коли досягне бажаних технічних та експлуатаційних стандартів.
В інтерв'ю Usnewsper засновник і гендиректор EHang Ху Хуажі розповів, що використання безпілотника EH216-S як аеротаксі радикально скоротить час поїздки в китайських містах із 30 хвилин на наземному транспорті до п'яти хвилин.
Один автономний електроліт, за його словами, зможе замінити до 20 автомобілів і суттєво зменшити емісію шкідливих газів.
Влада КНР зробила своїм основним політичним пріоритетом розвиток «економіки малих висот». Підганяючи бізнес-активність у повітряному просторі на висоті до 1000 метрів, Пекін прагне позбавити великі міста дорожніх заторів. Крім електрольотів, таких, як EH216-S, влада Китаю субсидувала створення дронів для доставки покупок, а також будівництво вертолітних майданчиків, які стануть основою майбутнього ринку аеротаксі.
Aviation Archer розташується на 70 вертолітних майданчиках в Абу-Дабі
Комерційний директор Archer Aviation Нікхіл Гоел 9 квітня 2025 року повідомив, що його компанія цього літа розпочне льотні випробування повітряних таксі Midnight у столиці ОАЕ.
«В Абу-Дабі зараз понад 70 вертолітних майданчиків. Це створює чудові можливості, тому що нам не потрібно будувати жодної нової інфраструктури. Ми плануємо електрифікувати наявні вертолітні майданчики, щоб швидко запустити свій бізнес і масштабувати його з мінімальними вкладеннями капіталу», – цитує Нікхіл Гоела Khaleej Times.
Основні характеристики Midnight:
- Швидкість – до 241 км/год
- Дальність польоту – до 160 км
- Вантажність – 456 кг
- Місткість – п'ять осіб: 4 пасажири плюс 1 пілот
- Вартість – $5 млн
Тестові польоти в Абу-Дабі мають продемонструвати безпеку Midnight, уточнити його характеристики та відстежити вплив екстремально жарких температур на електроліт, що випускається в американському штаті Атланта, а також на його пілота й пасажирів.

Електроліт Midnight літає з 2022 року. Він має два крила, на кожному з яких по шість пропелерів із власними електроприводами. Апарат уміє вертикально підійматися в повітря, а потім повертати двигуни та прискорено летіти на крилах як звичайний літак.
На сайті Archer повідомляється, що Midnight призначений для швидких переміщень «туди-назад». Він дозволить замінити 60–90-хвилинні робочі поїздки дорогами на 10–30-хвилинні перельоти. Заряд батарей, витрачений на 30-кілометровий шлях, Midnight відновлює лише за 10 хвилин.
S4 від Joby стануть першими аеротаксі в Дубаї
Каліфорнійський виробник електрольотів Joby Aviation, що зібрав понад $2 млрд із таких інвесторів, як Toyota, Delta Air Lines та Uber, був націлений створити ринок аеротаксі в Нью-Йорку й Лос-Анджелесі. Однак у США в нього виникли труднощі з отриманням ліцензій, і торік компанія перефокусувалася на Дубай.
У листопаді 2024 року компанія Joby оголосила, що в партнерстві з владою емірату та будівельною компанією Skyports розпочала будівництво в Міжнародному аеропорту Дубая триповерхового вертипорту, здатного обслуговувати 170 тис. пасажирів на рік.
Аналогічні майданчики для зльотів і посадок електрольотів будуть створені ще у трьох ключових локаціях емірату: на штучному острові Палм-Джумейра, у Даунтауні та Дубай Марині.
Основні характеристики S4:
- Швидкість – до 322 км/год
- Дальність польоту – до 160 км
- Вантажність – 453 кг
- Місткість – п'ять осіб: 4 пасажири плюс 1 пілот
- Вартість – $1,3 млн
У Joby сподіваються, що мережа з перших чотирьох вертипортів дозволить запустити послугу авіатаксі в Дубаї вже наприкінці 2025 року. Електрольоти зможуть доставляти пасажирів із Палм-Джумейри в аеропорт за 12 хвилин, тоді як поїздка автомобілем триває приблизно 45 хвилин, якщо водієві пощастить не застрягти в дорожньому заторі.

Joby розробляє електрольоти понад 10 років і стверджує, що її флагманський шестигвинтовий S4 – рекордсмен за швидкістю й дальністю польоту серед усіх електричних літальних апаратів вертикального зльоту та посадки (eVTOL).
Його крейсерська швидкість 174 км/год, майже як у традиційного вертольота, тоді як рівень шуму – у сто разів нижчий. На висоті 500 метрів S4 видає гул, який на землі відчувається як щось середнє між «звуками дощу» та «роботою холодильника».
Дубай обіцяє надати повітряним таксі коридори для польотів на висоті 500–1000 метрів, на яких пасажири зможуть користуватися мобільними телефонами, а в разі НП апарат спуститься на землю екстремально швидко – менш ніж за хвилину.
Емірат встановив рекомендовану вартість квитків на аеротаксі в 350 дирхам ($95) і сподівається, що футуристичні летючі машини стануть гармонійним доповненням до розкоші та хмарочосів і приваблять ще більше туристів.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].