Кейс Megasite: як виростити цифровий бізнес з нуля та стати №1 в умовах безперервних криз
Новини компаній

Кейс Megasite: як виростити цифровий бізнес з нуля та стати №1 в умовах безперервних криз

Бізнес-історія, що почалась п‘ятнадцять років тому у Херсоні

Кейс Megasite: як виростити цифровий бізнес з нуля та стати №1 в умовах безперервних криз

1 червня 2025 року компанія Megasite відзначає своє 15-річчя. За цей час вона подолала шлях від невеликої студії у Херсоні до топової вебкоманди країни з понад 900 проєктів у портфоліо і лідерством у двох національних рейтингах.

Засновник і CEO компанії Сергій Колозенко називає цей бізнес своїм «старшим сином» – і це не просто метафора. Для нього це дуже важливий проєкт, який сформував його як лідера, підприємця та стратега.

Mind публікує ключові моменти з подкасту Megasite, присвяченого 15-річчю компанії. У ньому – про найважливіше: шлях підприємця, виклики, цінності, команду, плани на майбутнє і про те, як усе це трансформує не лише бізнес, а й самого засновника.

До зірок: як Megasite пройшли шлях від виживання до лідерства

Усе починалося 2010 року – з маленької студії у Херсоні, без світових амбіцій і 15-річних стратегій. Але відсутність далекоглядних планів компенсувалася наполегливістю та фокусом на розвиток і результат. Із самого початку команда була готова працювати без вихідних, вчитися на своїх помилках і пробувати знову, знову й знову, вдосконалюючись із кожним проєктом.

Саме наполегливість і рішення залишатися на ринку попри обставини допомогли Megasite подолати всі виклики. А їх було чимало.

Перші труднощі були типовими для молодого бізнесу – обмежені бюджети, брак клієнтів, відсутність сильного бренду. А головне – необхідність самостійно налагоджувати внутрішню роботу. Так, щоб усе контролювати, але не обмежувати ініціативу на місцях. У Megasite це називають плавною трансформацією від «повної горизонталі» до «м’якої вертикалі». Вона дає кожному чітку зону відповідальності, але залишається достатньо гнучкою для реалізації креативного потенціалу.

Перед Megasite стояли не лише внутрішні, а й зовнішні виклики. Спочатку – буремний 2014-й і Революція гідності. Багато компаній заморозили розвиток через невизначеність майбутнього. Але Megasite, навпаки, не зупинявся та продовжував концентруватися на залученні більшої кількості клієнтів – і це дало змогу розвиватись далі. Замість скорочення – ріст. Це був момент, коли компанія остаточно закріпилась у статусі серйозного гравця на ринку.

Далі – пандемія COVID-19. І знову нові виклики: незнайома на той момент віддалена робота, заморожування проєктів, трансформація ринків. Компанія не лише адаптувалась, а й посилила команду. В умовах карантину попит на якісні онлайн-рішення різко зріс, і Megasite змогли запропонувати вдалі рішення, зокрема для бізнесів, які лише виходили в онлайн.

І найстрашніше – повномасштабне вторгнення та окупація рідного Херсона. Це був колосальний шок. Але, на щастя, шоковий стан тривав недовго.

Сергій пригадує: «Десь 3–5 днів ми сиділи вдома та переписувалися в чаті, як у кого справи, чи всі в безпеці. Й ухвалили рішення, що треба продовжувати працювати, треба робити продзвін та уточнювати, які проєкти ми рухаємо далі. Ми швидко відновилися. Я вважаю, що навіть намагатися щось робити – це краще, ніж сидіти та чекати невідомо чого».

Компанія змогла повністю відновитися вже 2023 року. Вона не просто повернула свої позиції, а вийшла на нові ринки – США, Європа, ОАЕ. Сьогоднішні результати говорять самі за себе. Megasite – №1 у рейтингу вебстудій України та №1 серед IT-компаній за версією IT Rating UA.

Стійкість у кризових умовах посилила довіру клієнтів і зміцнила репутацію. Цей кейс став прикладом для багатьох українських компаній. Прикладом того, як можна не просто виживати, а зростати в умовах найжорсткіших криз.

Кейс Megasite: як виростити цифровий бізнес з нуля та стати №1 в умовах безперервних криз

Засновник Megasite: як починався бізнес

Історія Megasite почалася з ідеї, яка виникла майже випадково. До створення компанії її майбутній засновник Сергій Колозенко працював моряком і взагалі не планував пов’язувати себе з IT. Усе змінилося завдяки двом зустрічам – з колегою по рейсу, який цікавився бізнес-літературою, і другом дитинства, який запропонував відкрити вебстудію у своєму місті.

Перші кроки в бізнесі були радше експериментом: «Це було більше по фану, більше з цікавості. Спробувати себе в ролі підприємця, створити свій бізнес. Це була імпровізація».

На старті були помилки, як каже сам Сергій, «факапи». Спочатку компанія намагалася йти по низу ринку. Тоді вона витрачала ресурси, але не отримувала належного темпу зростання. Megasite винесли із цієї помилки серйозний урок – завжди цінувати себе й ніколи не демпінгувати.

Компанія зростала органічно. CEO рухав її уперед, а вона мотивувала його розвиватися особисто та професійно. З перших років почали формуватися команда, культура та організаційна система. З мотивацією без тиску та традиційними вечірками в офісі щоп'ятниці.

Зараз багато операційних рішень делеговано, але культура співбесід залишається незмінною: кожен кандидат особисто спілкується із CEO. Це не про контроль, а про відповідальність: у Megasite вірять, що неправильна людина в команді може коштувати більше, ніж технічна помилка.

Сергій вважає, що Megasite вплинув на нього не менше, ніж він сам на свою компанію. Бізнес навчив ухвалювати непрості рішення, підтримувати інших, зберігати спокій у найскладніші моменти. Але, попри 15 років досвіду, Сергій досі вважає, що в компанії попереду ще дуже великий шлях, котрий треба пройти.

Megasite поза офісом: цінності, на яких тримається команда

Співробітники Megasite завжди сміються, коли в них питають про секрет успіху. Сергій ділиться кумедною історією:

«Конкурент відправляв своїх співробітників у наш офіс під виглядом потенційних клієнтів. Щоб дізнатися, у чому наш секрет, як ми працюємо, як ми продаємо, як ми спілкуємося з клієнтами. Жодного секрету немає. Ми просто намагаємося добре робити свою справу».

Насправді секрет успіху все ж є. Це цінності команди Megasite, які відрізняються від традиційного підходу в корпоративному світі. Компанія ніколи не перетворювалася на набір процесів. І люди в ній є людьми, а не гвинтиками в машині.

Більшість керівників виросли в самій команді. Вони прийшли 5–7 років тому на початкові позиції. А сьогодні керують командами чи цілими напрямами. Вони не просто вчилися тут, вони формували цю компанію й залишили свій слід у її культурі.

У Megasite вважають, що командний дух визначається енергетикою, а не продуктивністю. Саме тому CEO бере участь у всіх співбесідах. Якщо він вважає, що токсичність кандидата зруйнує колектив, він відправляє кандидатуру на повторний перегляд. Навіть якщо людина є суперспеціалістом, але не може гармонійно працювати в команді, шкоди від такого наймання буде більше, ніж користі.

Кейс Megasite: як виростити цифровий бізнес з нуля та стати №1 в умовах безперервних криз

На чому ж тримається командний дух Megasite?

На відповідальності. Кожен проєкт – це зона особистої відповідальності, і в команді немає байдужих до результату. Роботу доводять до ідеалу не заради іміджу, а тому, що так працюють професіонали. Тут не заведено перекладати завдання або «зливати» складні кейси – відповідальність означає ініціативу, рішучість та увагу до деталей.

Якщо виникають проблеми, мобілізується вся компанія, включно з керівником. Усі роблять свій внесок, навіть якщо це означає додаткові робочі години. 

На чесності. У компанії не заведено замовчувати проблеми, перекладати відповідальність або прикрашати ситуацію. Це саме стосується і спілкування з клієнтами: тут не обіцяють те, що не зможуть зробити. Але все, що пообіцяли, виконують належно. CEO також завжди дотримується цінностей компанії, і саме це дозволяє йому залишатися хорошим керівником.

На розвитку. Megasite – це постійний рух. Тут завжди тестують нові підходи, технології та процеси. І не тільки в робочих процесах, а й у менеджменті. Навіть якщо це призводить до хаосу – нічого страшного. Головне, щоб із хаосу народжувалося щось нове.

На команді. Це не гарне слово для інтерв’ю. Це реальність. Колектив збирається на неформальні зустрічі в офлайні чи онлайн. В історії Megasite були регулярні спільні поїздки на море та до лісу, де замість тостів і фінальних промов усі дружно вигукували: «МЕ-ГА-САЙТ!».

«Ми не зупиняємося»: міжнародна експансія та інші плани Megasite

Компанія вважає кризи не трагедіями, а поштовхами до розвитку. Зменшення активності на внутрішньому ринку мотивувало Megasite виходити на міжнародну арену. Зараз у портфоліо команди 900+ успішних проєктів. За ними – клієнти з України, Європи, США, ОАЕ.

Сьогоднішні замовники – це великі гравці з великими бюджетами та ще більшими очікуваннями. Вони очікують більшого занурення в бізнес і кращих результатів. І саме це є головним фактором зростання. А плани на найближчі роки ще більш амбітні. Megasite хоче стати впізнаваним брендом на глобальному англомовному ринку.

У компанії переконані, що зупинятися на поточному рівні надто рано:

«Хочемо працювати з ще масштабнішими брендами, яких знають у всьому світі. Хочеться, щоб це були складні тривалі проєкти на 1000+ годин розробки».

Це має бути не просто набір KPI, а зростання із сенсом. Лідери хочуть бачити в портфоліо компанії дійсно інноваційні проєкти, які принципово змінюють життя людей. Це пріоритет і для самого Сергія, який паралельно з розвитком Megasite займається менторством. CEO консультує молодих підприємців, бере участь в освітніх проєктах та охоче приймає запрошення на тематичні подкасти.

Звісно, пріоритетом на майбутнє є розвиток команди. Як у цифрах, так і в якості. У фокусі – не лише продуктивність, а й задоволення від роботи. Це постановка розумних цілей, формування позитивної атмосфери та створення гідних умов, у яких хочеться зростати професійно.

15 років Megasite: підсумки, що не обмежуються цифрами

Шлях Megasite важко описати лише сухими метриками, навіть якщо це 15 років досвіду, 900+ проєктів і статус №1 в українському IT-бізнесі. Успіх компанії – це стійкість, незламність і наполегливість усіх співробітників, від стажиста до CEO. Це спільні цінності команди, які втілюються в повсякденній роботі, а не існують «для галочки». Це репутація, збудована на чесності й відповідальності протягом цих 15 років.

Про те, як будуються такі компанії. Про те, як бізнес змінює людей. І про те, чому іноді варто відкласти паніку і просто зробити перший дзвінок клієнту. Усе це – у повному інтерв’ю з Сергієм Колозенком.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло