Засновник NS Holding: «Будувати бізнес як живу систему»
Володимир Рогозний – про перебудову бізнесу, системне мислення та висновки з навчання у KMBS

У часи, коли війна змінює бізнес-реальність щодня, історія трансформації NS Holding – яскрава ілюстрація сили партнерства, системного мислення та довгострокової стратегії. Ми поговорили з Володимиром Рогозним, підприємцем, засновником NS Holding і випускником другої президентської групи MBA в KMBS, – про те, як побудувати холдинг, що не ламається під тиском кризи, а адаптується і зростає.
Розкажіть, будь ласка, про свій шлях у підприємництві. З чого все почалося?
Усе почалося в 1994 році, коли я закінчив Київський університет іноземних мов. Але замість академічної кар’єри я вирішив піти у підприємництво. За ці роки я створив понад сорок стартапів – і самостійно, і в партнерствах. Деякі з них стали лідерами своїх ринків, і на їхній основі я сформував NS Holding. З часом топ-менеджери перетворилися на партнерів – людей, з якими ми разом долаємо кризи, підтримуємо одне одного і розвиваємося на ринках Європи та США.
Яким був стан холдингу до трансформації?
На вигляд усе було успішно: 115 працівників, чотири бізнеси, престижний офіс. Але всередині – низька ефективність. Утримання структури з’їдало прибуток, управління було централізованим і по суті ручним. І вузьким місцем у системі був я сам. Без зміни моделі управління жодні Lean чи теорія обмежень не працювали.

Володимир Рогозний та Наталія Дубова
Яку роль у Вашій трансформації відіграла Kyiv-Mohyla Business School?
Величезну. У 2007 році я вступив на програму Presidential MBA в KMBS, і це був переломний момент. Саме там я вперше системно подивився на себе як на підприємця, почав вибудовувати компанію як складну живу систему. Потім були додаткові програми з фінансів, HR, маркетингу, стратегування. А після 2022 року я пройшов курс зі стратегічного мислення Олександра Саврука – він допоміг перевигадати бізнес у нових реаліях.
Що з арсеналу KMBS Ви впровадили на практиці?
Дуже багато. Починаючи з позиціонування на основі клієнтського ряду, застосування теорії обмежень, Lean, – до нових практик у стратегії, HR, маркетингу, управлінні проєктами. Звісно, були й невдалі експерименти, але загалом це була захоплива подорож постійного вдосконалення.
Що стало поворотним моментом у зміні управлінської моделі?
Ми впровадили корпоративне управління, створили Дорадчу раду, запросили топ-менеджерів у партнерство, розробили систему бюджетування, KPI. NS Holding перестав бути підприємством із лінійно-функціональною структурою – став спільнотою партнерств із самостійними бізнесами, об’єднаними в холдинг із набором допоміжних функцій. Так ми досягнули стійкості та гнучкості – це очевидна перевага в часи великих випробувань.
Бізнес-юніти стали автономними, а я став фасилітатором, а не авторитарним «шефом».
Як ця система витримала повномасштабну війну 2022 року?
У перший день був шок. Але ми оперативно скоординували роботу, подбали про безпеку команди, допомогли клієнтам і пацієнтам у релокації. Завдяки тому, що ми почали впроваджувати корпоративне управління ще у 2019-му, ми були готові діяти.
Рада Радників – Катерина Конащук, Дмитро Козлов, Сергій Булавін – мобілізувалися як штаб. А партнери – Артем Зимній, Юлія Фішман, Наталія Дубова, а згодом Олександр Єфіменков, Юлія Даниленко, Іванна Сіладі – тримали свої напрямки.

Володимир Рогозний та Артем Зимній
NS Holding став спільнотою партнерств із самостійними бізнесами
Чому ви вирішили не відновлювати бізнес, а саме перебудовувати його?
Нові умови – як зовнішні, так і внутрішні – не залишали шансів на косметичний ремонт. Ми проаналізували зміни на ринку, перебудували продукти NSBM, оновили платформу Open Likar. З 2023 року вивели Nespat і NSBM на європейські ринки. Відкрили офіс у Варшаві, створили мережу представництв у 13 країнах.
Nespat International під керівництвом нового партнера Олександра Єфіменкова перевершив за оборотами навіть український підрозділ. Nespat Ukraine, завдяки Юлії Даниленко, відновив зростання після тривалої стагнації.
Як показали себе інші бізнеси в холдингу?
NSBM під керівництвом Наталії Дубової не тільки зберіг команду, а й побив довоєнні рекорди продажів. Вийшов на польський ринок. Open Likar, який веде Іванна Сіладі, щомісяця проводить десятки подій, на платформі зареєстровано понад 30 тисяч лікарів. Юлія Фішман зберегла і розвинула представництво Messe Berlin в Україні та розробляє нову бізнес-модель.
Що допомогло перейти від героїчного виживання до сталого розвитку?
Перше – команда, об’єднана спільними цінностями. Друге – зміна структури власності: менеджери стали партнерами. Ми перейшли від вертикальної оргструктури до матричної з елементами охлократії. Впровадили політику наступництва, прозору звітність, постійний процес стратегування. Створили кар’єрні ліфти для амбітних. І не зупиняємося в навчанні – наш топ-менеджмент постійно проходить програми в KMBS.
Які результати дала трансформація?
Ми знову витримали виклик – і стали кращою версією себе попередніх. Старше покоління партнерів дозріло до масштабування. Нова генерація управлінців уже займає керівні позиції.
Бізнеси самостійні, але працюють у межах єдиної філософії NS Holding. Один із бізнесів перевищив показники 2021 року. Ми диверсифікували ризики, розширилися в Європі й активно готуємо Nespat до масштабного виходу в США.
Я особисто вже не займаюся операційкою. Моя роль – фасилітатор, стратег, носій культури. Я пишаюся, що причетний до формування цілої спільноти українських підприємців – це частина моєї особистої місії. Тішуся своєю роллю садівника, що зрощує й розвиває українські проєкти, які суттєво впливають на розвиток кількох галузей в Україні, Європі та США. У спільноти NS Holding великі плани та гарні перспективи.

Артем Зимній, Юлія Даниленко та Олександр Єфіменков
Матеріал рубрики «Точка зору» є відображенням особистої думки автора й може не збігатися з точкою зору редакції Mind. Він не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Ініціатива публікації, як правило, надходить з боку автора.
Редакція не несе відповідальності за достовірність і тлумачення наведеної інформації та виконує винятково роль носія. Матеріали в рубриці «Точка зору» можуть бути опубліковані як на комерційній, так і на безоплатній основі.
Основна вимога – суспільна значущість теми та відкрита публічна позиція автора.