Прем'єра тижня: науково-фантастичний триллер «Життя»
Чому існування життя на Марсі — не обов'язково хороша новина для людства

Сюжет. Екіпаж Міжнародної космічної станції готується зустріти капсулу зі зразками грунту Марса, яку ось уже вісім місяців транспортує місія «Пілігрим». Попри технічні складнощі науковці цю капсулу отримують і знаходять у зразках грунту докази існування життя на Червоній планеті: унікальну за будовою клітину. Біологу Г'ю Деррі (Еріон Бакаре) вдається її розбудити – і клітина починає стрімко ділитися. Капітан Катерина Головкіна (Ольга Диховична) повідомляє на Землю надзвичайну новину, під час сеансу зв'язку з МКС американські школярі дають марсіанину ім'я Келвін.
Життя на орбіті йде за усталеним порядком. Технік Рорі Адамс (Райан Рейнольдс) лагодить сантехніку і розмовляє переважно однорядковими жартами. У японця Шоу Муракамі (Хіроюки Санада) на Землі народилася донька – процес пологів він дивився у прямому ефірі. Доктор Міранда Норт (Ребекка Фергюсон) оглядає свого колегу Девіда Джоржана (Джейк Джилленхол), який провів у космосі півтора роки і, хоч це шкодить здоров'ю, не дуже хоче повертатися на Землю, від якої у нього лишилися не найкращі спогади.
На 25-й день розвитку позаземної істоти у лабораторії стається дрібна аварія, і Келвін впадає в гіпернацію – глибоку сплячку. Г'ю вирішує розбудити його легким розрядом струму, і йому це вдається. Але краще б він лишив Келвіна у спокої, бо, прокинувшись, істота з Марсу виявляється розумнішою і значно більш ворожою, ніж команді МКС здавалося до цього. Келвін швидко росте, знищуючи все на своєму шляху, і тепер екіпажу космічної станції необхідно знайти спосіб знищити позаземну істоту.
В українському прокаті: з 23 березня
Бюджет: $58 млн.
Бекграунд. Для шведського режисера Деніела Еспінози «Життя» стало першою роботою у жанрі наукової фантастики. До цього він зарекомендував себе у Голлівуді як майстер камерного триллеру – зокрема, «Код доступу «Кейптаун» (2012) з Дензелом Вашингтоном та Райаном Рейнолдсом у головних ролях. Власне, саме через вдалу співпрацю на «Коді доступу» Еспіноза і запросив Рейнолдса зіграти в «Житті»: актор, головним успіхом якого в минулому році став вражаючий бокс-офіс стрічки «Дедпул», і в науково-фантастичному триллері не залишає комедійного тону. Тим більше, що сценарій «Життя» написали відповідальні за «Дедпула» Ретт Різ і Пол Вернік.
Еспіноза, вихований на фільмах Томаса Вінтенберга та Ларса фон Трієра, завжди був фанатом «Чужого» Рідлі Скотта (з яким Еспіноза навіть зустрічався напередодні зйомок «Життя»). І у своєму дебютному sci-fi проекті він прагнув, по-перше, витримати серйозний тон, а по-друге, додати історії підтекстів.
За другу частину задуму відповідає лінія біолога Г'ю Деррі і його ставлення до Келвіна: з одного боку, це майже батьківська прив'язаність, а з іншого – науковий підхід, який не враховує почуття об'єкту дослідів. «Уявіть, що хтось вдарив вас електричним струмом! І це не щось невідоме робить з нами, це ми робимо цьому невідомому. А воно лише відповідає», – пояснює Еспіноза свою ідею. Щоб вона була ще більш зрозумілою глядачеві, він обирає місцем подій не планету в іншій галактиці, а космічну станцію, яка обертається навколо Землі. При цьому час подій – не віддалене майбутнє, а наші дні. Саме така близкість робить «Життя» – не найоригінальніший триллер в історії жанру – удвічі моторошнішим.
Вам сподобається, якщо: ви вважаєте, що хороший триллер – це кривавий триллер, і чим більше персонажів загине, тим краще.
Вам не сподобається, якщо: від науково-фантастичного триллеру ви чекаєте, що це буде триллер лише на третину, а на дві третини – якісний sci-fi з міцною теоретичною базою. Натомість «Життя» – триллер на всі три чверті.
Головна причина подивитися: фільм стане приводом замислитися над тим, чи справді ми хочемо зустріти позаземний розум.
У тому ж дусі:
«Марс атакує!», 1996
Режисер Тім Бертон
Чи не найабсурдніша сатирична чорна комедія Тіма Бертона про те, що землянам не варто чекати від іншопланетян нічого хорошого.
«Пекло», 2007
Режисер Денні Бойл
У 2057 році Сонце почало замерзати, і єдиний спосіб цьому зарадити, а заодно і врятувати Землю – це підлетіти до зірки поближче і скинути на неї бомбу. Екіпаж, який береться виконати місію (Кілліан Мерфі, Кріс Еванс, Хіроюки Санада, Марк Стронг та інші), знає, що це – фактично самогубство, що не спрощує завдання, а навпаки – загострює і так непрості стосунки між членами команди.
«Гравітація», 2013
Режисер Альфонсо Куарон
Надзвичайно видовищна стрічка з Сандрою Баллок і Джорджем Клуні у головних ролях про те, що космосу, в принципі, байдуже, намагаються люди його підкорити чи ні. Картина, яка встановила нову планку для жанру космічної наукової фантастики, отримала «Оскари» за режисерську та операторську роботи, а також за звукові та візуальні ефекти.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].