Психологія абсурду: чому варто піти на «Гедду Ґаблер» від театру «Золоті ворота»

Психологія абсурду: чому варто піти на «Гедду Ґаблер» від театру «Золоті ворота»

Вистава для тих, хто готовий до відвертої розмови про життя та до жартів про смерть

Психологія абсурду: чому варто піти на «Гедду Ґаблер» від театру «Золоті ворота»
«Гедда Ґаблер»
Фото Дмитро Єрьомін

Сюжет. Гедда і Йорган Тесмана щойно повернулися з медового місяця, але їхні стосунки вже охолонули. Гедда – дочка генерала, у якої завжди було достатньо шанувальників. Та вона обирає саме Йоргана, сором'язливого аспіранта кафедри історії культури, до безтями закоханого у науку. Втім, Гедда більше не вважає вибір вдалим: зрозумівши, що не має щастя у шлюбі, вона обирає шлях маніпулятора. Наприклад, переконує Йоргана, що її серце пом'якшить гарна вілла з розкішними меблями, через купівлю якої сестра і тітка молодого науковця змушені закласти власне житло.

Коли місто облітає чутка про те, що Ейлерт Левборг, талановитий науковець, а разом із тим минуле кохання Гедди, написав нову геніальну книгу, Йорган запрошує його в гості. Ейлерт – його головний конкурент на шляху до підвищення, та Йорган згадує, що колись вони разом вчилися. Але Гедда робить так, що зустріч, яка могла стати дружньою, обертається на з'ясування стосунків між учасниками любовного багатокутника.

Прем’єра: 26 травня 2017 року.

Наступні вистави: 13 і 20 червня 2017 року.

Бекграунд. Норвежець Генріх Ібсен написав «Гедду Ґаблер» більше сотні років тому, втім, п’єса актуальна й досі, адже присвячена темі нещасливого кохання і необдуманого шлюбу. Ібсен демонструє, як імпульсивні рішення можуть зіпсувати все життя, і навіть не однієї людини. Головну героїню на світових театральних сценах колись грали Елеонора Дузе, Алла Назімова, Інгрід Бергман.

Режисер вистави Олена Щурська, викладач КНУТКіТ ім. Карпенка-Карого, акторка, режисер-постановник мелодрами Second Love у Молодому театрі, обрала на головну роль Ірину Ткаченко, задіяну також у таких спектаклях «Золотих воріт», як «Наташина мрія» і «Любов людей» Стаса Жиркова та інших, оскільки бачить в ній невловиму витонченість, яка поєднує у собі загадковість і водночас лякає. Ці риси притаманні персонажу Ібсена. Автори свіжого спектаклю – режисер Олена Щурська, художник Марія Крутоголова та хореограф Максим Ковтун – наголошують, що це вистава про «аномалію людини, яка сьогодні намагається зберегти себе такою, якою її виховав батько-генерал. Гедда по-своєму дуже жорстоко мститься всьому світу за те, який він спотворений. Вона прагне жити на своїх умовах, не зраджуючи себе, прагне бути собою». Вони адаптували ібсенівських персонажів та сюжет під сучасні реалії, з хіп-хоп вечірками і піснями Бьорк у саунд-треку, кальян-барами, наркотиками та екстравагантними костюмами, лишивши, однак, незмінними інтриги, одкровення та одержимості.

Вам сподобається, якщо: вам до вподоби аналізувати природу людських пороків, і ви розумієте, що танцювати одразу після похорону – скоріше захисна реакція, ніж божевілля.

Вам не сподобається, якщо: ви не сприймаєте радикального осучаснення класичних творів.

Головна причина подивитися: подивитися на творчість Ібсена з іншої точки зору, а також ще раз замислитися над тим, чому світ навколо людини змінюється, а вона сама – ні.

Психологія абсурду: чому варто піти на «Гедду Ґаблер» від театру «Золоті ворота»
«Гедда Ґаблер»
Фото Дмитро Єрьомін

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло