Більше самостійності: в Україні дебютував кросовер Subaru XV з інноваційною системою EyeSight
У разі загрози аварії автомобіль може самостійно загальмувати до повної зупинки. Це не єдина функціональна можливість системи, але працює вона з багатьма обмеженнями

Mind продовжує свою рубрику для автолюбителів. Ми аналізуємо автомобільні новинки на українському ринку напередодні старту їхніх продажів у київських автосалонах. У наших попередніх матеріалах можна ознайомитися з основними технічними характеристиками Mercedes Е-Class Coupe та E-Class All-Terrain, нового Kia Rio, Hyundai IONIQ, а тепер вашій увазі пропонується огляд нового Subaru XV.
Subaru XV другого покоління наслідує стилістичну концепцію попередника, але водночас усі зовнішні панелі кузова змінено. Та й взагалі перед нами – геть інший автомобіль, адже тепер XV базується на новій фірмовій глобальній платформі SGP (Subaru Global Platform).
Завдяки переходу на нову архітектуру автомобіль «зріс» у габаритах. У першу чергу слід відзначити збільшення колісної бази на 30 мм (до 2665 мм), що означає більш просторий салон. Довжина та ширина теж виросли – до 4465 та 1800 мм відповідно. А жорсткість кузова на крутіння була збільшена на 70%.
Але все це – ніщо порівняно з тим, що Subaru нарешті наважилася запропонувати українцям свою просунуту систему активної безпеки EyeSight. Саме XV став першим автомобілем марки з такою системою на українському ринку – тоді як, наприклад, у США чи Японії вона вже не перший рік входить до комплектації її моделей.

На відміну від багатьох аналогічних систем на основі радарів та лідарів, що використовуються іншими автовиробниками, головний елемент субарівської EyeSight – дві відеокамери, розташовані під лобовим склом. Отримана з них стереокартинка аналізується бортовим комп’ютером – і в разі загрози зіткнення електроніка активує гальма – аж до повної зупинки автомобіля. Дальність роботи системи становить 110 м. Заманливо?
Але за детального знайомства з можливостями системи з’ясовується, що цільовими об’єктами (тобто такими, на які вона реагуватиме) будуть лише попутні автомобілі – EyeSight не «побачить» авто, що їде назустріч або рухається перпендикулярно курсу. Робота системи також залежить від ступеня перекриття – чим він менший, тем більше вірогідність неспрацювання. Також на «зір» EyeSight негативно впливають туман, сильний дощ та сильне забруднення лобового скла. Тобто це аж ніяк не автопілот, і систему в жодному разі не можна вважати його аналогом. Це лише своєрідна страховка – у першу чергу, водій повинен покладатися на власну оцінку дорожньої ситуації.

Проте із системою EyeSight кросовер XV став безпечнішим та комфортнішим, адже у складі комплексу також адаптивний круїз-контроль, системи утримання в смузі, оцінка втоми водія та сповіщення про початок руху автомобіля, що стоїть попереду. Система входить до складу двох з трьох комплектацій XV, які пропонуються на українському ринку.
Технічні особливості. На українському ринку двигун у Subaru XV один – це бензинова дволітрова «четвірка» з фірмовим опозитним розташуванням циліндрів, так званий «боксер». Мотор такого ж літражу встановлювався й на машину попереднього покоління, а тепер агрегат модернізовано на 80%.
Найголовніші нововведення – зменшення ваги на 10% та впровадження безпосереднього впорскування палива, що у першу чергу дозволило оптимізувати процес згоряння та покращити паливну економічність. Потужність при цьому виросла досить помірно – до 156 к. с. проти 150 раніше. У парі з мотором працює варіатор Lineartronic.

Конкуренти. У сегменті компактних кросоверів, до якого належить Subaru XV, вибір доволі широкий. Але основним конкурентом для автівки буде Nissan Quashqai, який у повнопривідному виконанні наразі, з урахуванням знижок, коштує від 671 170 грн.
Переваги, або що сподобається. EyeSight – це беззаперечний плюс, незважаючи на всі оголошені обмеження роботи. Тим більше, що за домовленістю з виробником український імпортер Subaru домігся досить помірної ціни системи для нашого ринку – а саме $500. Та навіть без урахування новітньої електроніки XV може привабити – завдяки кліренсу 200 мм та повному приводу він має неабиякий потенціал на бездоріжжі.
При цьому автомобіль непогано почуває себе на асфальтових віражах – опозитний мотор знижує центр тяжіння авто, що у свою чергу зменшує крени в поворотах. Також не слід забувати про систему керування вектором тяги – у повороті електроніка збільшує подачу крутного моменту на зовнішні колеса, що дозволяє водієві почуватися більш впевнено навіть за вологої погоди.

Недоліки, або що може не сподобатись. Єдиний доступний для України мотор – дволітровий бензиновий. З урахуванням того, що повна маса машини може перевищити 2 т, та за наявності повнопривідної трансмісії це означає доволі велику витрату палива. Відповідно до паспорту, XV витрачає 9,7 л/100 км у міському режимі, але ж у реальності цифра, як відомо, помітно зростає. Ось чому задля підвищення популярності в очах потенційних покупців конче необхідна альтернатива – і в першу чергу за рахунок появи дизельної версії. Тим більше, що XV попередньої генерації мав такий варіант.
Ціна: від 740 000 грн без системи EyeSight та від 770 000 грн – з системою EyeSight.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].