Більше самостійності: в Україні дебютував кросовер Subaru XV з інноваційною системою EyeSight

Більше самостійності: в Україні дебютував кросовер Subaru XV з інноваційною системою EyeSight

У разі загрози аварії автомобіль може самостійно загальмувати до повної зупинки. Це не єдина функціональна можливість системи, але працює вона з багатьма обмеженнями

Цей матеріал також доступний російською
Більше самостійності: в Україні дебютував кросовер Subaru XV з інноваційною системою EyeSight
Фото Вадим Добровольський

Mind продовжує свою рубрику для автолюбителів. Ми аналізуємо автомобільні новинки на українському ринку напередодні старту їхніх продажів у київських автосалонах. У наших попередніх матеріалах можна ознайомитися з основними технічними характеристиками Mercedes Е-Class Coupe та E-Class All-Terrainнового Kia RioHyundai IONIQ, а тепер вашій увазі пропонується огляд нового Subaru XV.

Subaru XV другого покоління наслідує стилістичну концепцію попередника, але водночас усі зовнішні панелі кузова змінено. Та й взагалі перед нами – геть інший автомобіль, адже тепер XV базується на новій фірмовій глобальній платформі SGP (Subaru Global Platform).

Завдяки переходу на нову архітектуру автомобіль «зріс» у габаритах. У першу чергу слід відзначити збільшення колісної бази на 30 мм (до 2665 мм), що означає більш просторий салон. Довжина та ширина теж виросли – до 4465 та 1800 мм відповідно. А жорсткість кузова на крутіння була збільшена на 70%.

Але все це – ніщо порівняно з тим, що Subaru нарешті наважилася запропонувати українцям свою просунуту систему активної безпеки EyeSight. Саме XV став першим автомобілем марки з такою системою на українському ринку – тоді як, наприклад, у США чи Японії вона вже не перший рік входить до комплектації її моделей.

Більше самостійності: в Україні дебютував кросовер Subaru XV з інноваційною системою EyeSight
Фото Вадим Добровольський

На відміну від багатьох аналогічних систем на основі радарів та лідарів, що використовуються іншими автовиробниками, головний елемент субарівської EyeSight – дві відеокамери, розташовані під лобовим склом. Отримана з них стереокартинка аналізується бортовим комп’ютером – і в разі загрози зіткнення електроніка активує гальма – аж до повної зупинки автомобіля. Дальність роботи системи становить 110 м. Заманливо?

Але за детального знайомства з можливостями системи з’ясовується, що цільовими об’єктами (тобто такими, на які вона реагуватиме) будуть лише попутні автомобілі – EyeSight не «побачить» авто, що їде назустріч або рухається перпендикулярно курсу. Робота системи також залежить від ступеня перекриття – чим він менший, тем більше вірогідність неспрацювання. Також на «зір» EyeSight негативно впливають туман, сильний дощ та сильне забруднення лобового скла. Тобто це аж ніяк не автопілот, і систему в жодному разі не можна вважати його аналогом. Це лише своєрідна страховка – у першу чергу, водій повинен покладатися на власну оцінку дорожньої ситуації.

Більше самостійності: в Україні дебютував кросовер Subaru XV з інноваційною системою EyeSight
Фото Вадим Добровольський

Проте із системою EyeSight кросовер XV став безпечнішим та комфортнішим, адже у складі комплексу також адаптивний круїз-контроль, системи утримання в смузі, оцінка втоми водія та сповіщення про початок руху автомобіля, що стоїть попереду. Система входить до складу двох з трьох комплектацій XV, які пропонуються на українському ринку.

Технічні особливості. На українському ринку двигун у Subaru XV один – це бензинова дволітрова «четвірка» з фірмовим опозитним розташуванням циліндрів, так званий «боксер». Мотор такого ж літражу встановлювався й на машину попереднього покоління, а тепер агрегат модернізовано на 80%.

Найголовніші нововведення – зменшення ваги на 10% та впровадження безпосереднього впорскування палива, що у першу чергу дозволило оптимізувати процес згоряння та покращити паливну економічність. Потужність при цьому виросла досить помірно – до 156 к. с. проти 150 раніше. У парі з мотором працює варіатор Lineartronic.

Більше самостійності: в Україні дебютував кросовер Subaru XV з інноваційною системою EyeSight
Фото Вадим Добровольський

Конкуренти. У сегменті компактних кросоверів, до якого належить Subaru XV, вибір доволі широкий. Але основним конкурентом для автівки буде Nissan Quashqai, який у повнопривідному виконанні наразі, з урахуванням знижок, коштує від 671 170 грн.

Переваги, або що сподобається. EyeSight – це беззаперечний плюс, незважаючи на всі оголошені обмеження роботи. Тим більше, що за домовленістю з виробником український імпортер Subaru домігся досить помірної ціни системи для нашого ринку – а саме $500. Та навіть без урахування новітньої електроніки XV може привабити – завдяки кліренсу 200 мм та повному приводу він має неабиякий потенціал на бездоріжжі.

При цьому автомобіль непогано почуває себе на асфальтових віражах – опозитний мотор знижує центр тяжіння авто, що у свою чергу зменшує крени в поворотах. Також не слід забувати про систему керування вектором тяги – у повороті електроніка збільшує подачу крутного моменту на зовнішні колеса, що дозволяє водієві почуватися більш впевнено навіть за вологої погоди.

Більше самостійності: в Україні дебютував кросовер Subaru XV з інноваційною системою EyeSight
Фото Вадим Добровольський

Недоліки, або що може не сподобатись. Єдиний доступний для України мотор – дволітровий бензиновий. З урахуванням того, що повна маса машини може перевищити 2 т, та за наявності повнопривідної трансмісії це означає доволі велику витрату палива. Відповідно до паспорту, XV витрачає 9,7 л/100 км у міському режимі, але ж у реальності цифра, як відомо, помітно зростає. Ось чому задля підвищення популярності в очах потенційних покупців конче необхідна альтернатива – і в першу чергу за рахунок появи дизельної версії. Тим більше, що XV попередньої генерації мав такий варіант.

Ціна: від 740 000 грн без системи EyeSight та від 770 000 грн – з системою EyeSight.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті